Ο κυβιστής ονειροπόλος του σουρεαλισμού

Pablo-Picasso-1950

Ανάμεσα στο όνειρο και στην πραγματικότητα μπορεί να βρει κανείς πολύ μεγάλους πρωτοπόρους τόσο στις τέχνες, όσο και στις επιστήμες, ωστόσο ο παρακάτω ήταν το αποτέλεσμα μιας συγκλονιστικής εποχής σε αυτό που ονομάζουμε εικαστικές τέχνες και υπερρεαλισμός.Ο τεράστιος (Πάμπλο Ρουίθ ι Πικάσο), γνωστός ως Πάμπλο Πικάσο, γεννήθηκε σαν σήμερα στις 25/10/1881 στην Μάλαγα της Ισπανίας και διακρίθηκε τόσο ως ζωγράφος, τόσο ως χαράκτης, τόσο ως γλύπτης, τόσο ως ποιητής, τόσο ως σκηνογράφος και τόσο ως σπουδαίος δραματουργός. Αποτέλεσε έναν εκ των πρωτοπόρων Ισπανών εκπροσώπων της τέχνης στον 20ο αιώνα και μια ασύλληπτη ιδιοφυΐα της εποχής του και όχι μόνο αυτής.

Μαζί με τον Ζορζ Μπρακ υπήρξαν οι βασικοί θεμελιωτές του καλλιτεχνικού ρεύματος του κυβισμού καθώς και της διαμόρφωσης και παραπέρα εξέλιξης του. Επίσης θεωρείται ότι επηρέασε και καθόρισε το σύνολο της σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης όχι μόνο στις εικαστικές τέχνες, όπου αποτέλεσε το νέο τεράστιο και θεμελιώδες κεφάλαιο γι αυτές. Ο Πάμπλο Πικάσο είναι ο δημιουργός της παγκόσμιας εμβέλειας αντιπολεμικού καλλιτεχνικού έργου της “Γκουέρνικα” η “Γκερνίκα”(όπως προφέρεται στη Βασική γλώσσα).την οποία δημιούργησε το 1937 στην καρδιά του ισπανικού εμφυλίου, όταν η Λεγεώνα Κόνδωρ μαζί με τους ναζί συμμάχους τους και τα καθέτου εφορμήσεως ελαφριά βομβαρδιστικά Στούκας βομβάρδιζαν ανηλεώς για λογαριασμό του μετέπειτα δικτάτορα Φράνκο την εν λόγω Βασκική πόλη, θερίζοντας τον θάνατο, δημιουργώντας μια εφιαλτική εικόνα που ο μεγάλος Πάμπλο Πικάσο έκανε πίνακα.

Το εν λόγω τεράστιο έργο του μεγάλου Πάμπλο Πικάσο ήταν η πιο πλήρης μεγεθυντική αντανάκλαση μιας θηριωδίας που θα έμελε να συνεχιστεί λίγα χρόνια αργότερα στα πολεμικά θέρετρα του Β’ ΠΠ σε ολόκληρη τη γηραιά Ήπειρο. Ήταν το αποτέλεσμα μιας φρικαλεότητας, την οποία όταν αντίκρισε ως πίνακα ένας Γερμανός αξιωματικός και ρώτησε τον μεγάλο εικαστικό και ζωγράφο αν ήταν δικό του το έργο, αυτός απάντησε καθαρά και ξάστερα χωρίς ίχνος φόβου, “όχι δικό σας”!!! Μόνο ένας μεγάλος και θαρραλέος άνθρωπος και ένας πραγματικός καλλιτέχνης θα είχε το σθένος και το κουράγιο, να αντιμετωπίσει το θύτη και να αναδείξει στον τελευταίο, τους λόγους που τον οδήγησαν να ζωγραφίσει τα πραγματικά θλιβερά γεγονότα και να τα παραθέσει στην ιστορία ως είχαν στο διηνεκές.

Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, όπως όλοι οι σουρεαλιστές, έκαναν τα όνειρα τους τέχνη, μόνο που αυτός τους έδινε πνοή καλλιτεχνικής γεωμετρίας και επαναστατικό περιεχόμενο κομμένο και ραμμένο για το νέο τύπο ανθρώπου, κυρίως ως σύγχρονος εικαστικός, ζωγράφος και καλλιτέχνης του ρεύματος του κυβισμού.

Έδωσε πνοή στον Δον Κιχώτη, ανασταίνοντας τον ξανά μέσα από το πρίσμα της λαϊκής προλεταριακής κουλτούρας που τόσο τον είχε επηρεάσει, διασκευάζοντας – αλλάζοντας τη μορφή και το περιεχόμενο του, στο νέο ύφος της σύγχρονης εποχής, μετατρέποντας τον Αριστοκρατικό ιπποτισμό της εποχής του Θερβάντες, σε όπλο διαπάλης για την λαϊκή εξουσία και οικονομία.

Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ήταν τόσο στρατευμένος, που αποτέλεσε δείγμα θαυμασμού του ιδεολογικού του αντιπάλου Σαλβαντόρ Νταλί καθώς και του τεράστιου κινηματογραφιστή Λουίς Μπουνιουέλ, που φυσικά κάθε μεγάλο έργο του κρύβει μέσα του την μεγαλοπρέπεια του έργου του Πικάσο.

Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, όπως όλοι οι σουρεαλιστές, έκαναν τα όνειρα τους τέχνη, μόνο που αυτός τους έδινε πνοή καλλιτεχνικής γεωμετρίας, κυρίως ως σύγχρονος εικαστικός, ζωγράφος και καλλιτέχνης του ρεύματος του κυβισμού.
Έδωσε πνοή στον Δον Κιχώτη, ανασταίνοντας τον ξανά μέσα από το πρίσμα της λαϊκής προλεταριακής κουλτούρας που τόσο τον είχε επηρεάσει, διασκευάζοντας αλλάζοντας τη μορφή στο νέο ύφος της εποχής, μετατρέποντας τον Αριστοκρατικό ιπποτισμό της εποχής του Θερβάντες, όπλο διαπάλης για την λαϊκή εξουσία και οικονομία.
Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ήταν τόσο στρατευμένος, που αποτέλεσε δείγμα θαυμασμού του ιδεολογικού του αντιπάλου Σαλβαντόρ Νταλί καθώς και του τεράστιου κινηματογραφιστή Λουίς Μπουνιουέλ, που φυσικά κάθε μεγάλο έργο του κρύβει μέσα του την μεγαλοπρέπεια του έργου του Πικάσο.
Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ως επαναστάτης και καλλιτέχνης μαζί δεν γίνονταν να μην ήταν ένας ερμηνευτής του παθιασμένου έρωτα και του πιο όμορφου δημιουργήματος της φύσης, του γυναικείου φύλου και παράγοντα. Εξάλλου μεγάλα έργα του όπως “Το Φιλί”, ο “Αρλεκίνος”, τα αναρίθμητα έργα για τις γυναίκες που άλλοτε καθήμενες, άλλοτε αφημένες στα πάθη τους, άλλοτε κάνοντας δουλειές του νοικοκυριού , άλλοτε ως κορασίδες σε ομάδες, πότε διαβάζοντας, πότε ανέμελα παλαντζάροντας της βεντάλιες τους για να δροσιστούν, πότε εξομοιώνοντας τες με τα άνθη ενός ολάνθιστου κήπου και πότε ως μανάδες, σε μια εποχή που μεγάλο μέρος της συντηρητικής δυτικής Ευρώπης, δεν τους είχε δώσει ούτε καν το δικαίωμα της ψήφου, τον αναδείκνυαν ως ακόμα πιο μεγάλο.
Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ως βαθιά πολιτικοποιημένος και δηλωμένος Κομμουνιστής(εξάλλου ήταν μέλος του Γαλλικού Κ.Κ μέχρι του θάνατο του 8 του Απρίλη του 1973, στο Μουζέν της Γαλλίας), σε όλο το μήκος, πλάτος, βάθος και ύψος του τεράστιου έργου του, μιλούσε για τους εργάτες που μετά το εργοστάσιο(Εργοστάσιο στο Ορντά ντε Έμπρο 1900) παίζουν κιθάρα(Man with Guitar 1911) για να απολαύσουν του ελεύθερο τους χρόνο και μόνιμα υπό τη μορφή επαγρύπνησης να παλεύουν το τέρας του Καπιταλισμού(Μινωταυρομαχία 1935) στα πλαίσια της ταξικής πάλης.

Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ως επαναστάτης και καλλιτέχνης μαζί δεν γίνονταν να μην ήταν ένας ερμηνευτής του παθιασμένου έρωτα και του πιο όμορφου δημιουργήματος της φύσης, του γυναικείου φύλου και παράγοντα. Εξάλλου μεγάλα έργα του όπως “Το Φιλί”, ο “Αρλεκίνος”, τα αναρίθμητα έργα για τις γυναίκες που άλλοτε καθήμενες, άλλοτε αφημένες στα πάθη τους, άλλοτε κάνοντας δουλειές του νοικοκυριού , άλλοτε ως κορασίδες σε ομάδες, πότε διαβάζοντας, πότε ανέμελα παλαντζάροντας τις βεντάλιες τους για να δροσιστούν, πότε εξομοιώνοντας τες με τα άνθη ενός ολάνθιστου κήπου και πότε ως μανάδες, σε μια εποχή που μεγάλο μέρος της συντηρητικής δυτικής Ευρώπης, δεν τους είχε δώσει ούτε καν το δικαίωμα της ψήφου, τον αναδείκνυαν ως ακόμα πιο μεγάλο.

Ο πρωτοπόρος και μεγάλος Πάμπλο Πικάσο, ως βαθιά πολιτικοποιημένος και δηλωμένος Κομμουνιστής(εξάλλου ήταν μέλος του Γαλλικού Κ.Κ μέχρι του θάνατο του 8 του Απρίλη του 1973, στο Μουζέν της Γαλλίας), σε όλο το μήκος, πλάτος, βάθος και ύψος του τεράστιου έργου του, μιλούσε για τους εργάτες που μετά το εργοστάσιο(Εργοστάσιο στο Ορντά ντε Έμπρο 1900) παίζουν κιθάρα(Man with Guitar 1911) για να απολαύσουν του ελεύθερο τους χρόνο και μόνιμα υπό τη μορφή επαγρύπνησης να παλεύουν το τέρας του Καπιταλισμού(Μινωταυρομαχία 1935) στα πλαίσια της ταξικής πάλης.

Εδώ οι Modern Lovers του τεράστιου Jonathan Richman(ενός από τα 10 σπουδαιότερα σχήματα του rock & roll και από τα 7 που άλλαξαν μια για πάντα τον ήχο του) ερμηνεύουν ένα τραγούδι που έγραψαν για τον μεγάλο Pablo Picasso
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.