Ο σουρεαλισμός της Φρίντα

Αποτέλεσμα εικόνας για Φριντα Καλο

Ήταν 13 του Ιούλη του 1954, όταν ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα του σουρεαλισμού στη ζωγραφική άφησε την τελευταία της πνοή στο Κογιοακάν του Μεξικού όπου είχε γεννηθεί πριν 47 χρόνια και μια εβδομάδα νωρίτερα δηλαδή στις 6 του Ιούλη του 1907. Μαθήτρια και ερωμένη του μεγάλου Ντιέγκο Ριβιέρα (τον οποίο παντρεύτηκε δύο φορές), η Φρίντα Κάλο (Magdalena Carmen Frida Kahlo Calderón) αποτέλεσε την μεγαλύτερη ζωγράφο της Λατινικής Αμερική, αφήνοντας μια πρωτοπορία που αντανακλούσε την ζωή στο Μεξικό από τα χρώματα και την κουλτούρα των λαοτήτων της, κυρίως ινδιάνων.

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι δύο Φρίντες
Οι δυο Φρίντες

Η ζωή της υπήρξε πολύ δύσκολη μιας και η οικονομική δυνατότητα των δικών της ήταν ελάχιστη, ενώ στην τρυφερή ηλικία των έξι ασθένησε από Πολιομυελίτιδα, με αποτέλεσμα να έχει κινητικά προβλήματα. Σαν να μην έφτανε αυτό ένα ατύχημα που προέκυψε στα 18 της, ήταν η χαριστική βολή για να γίνει η ζωή της ένας δύσκολος δρόμος που διαπερνούσε απ΄τη μια η θλίψη και απ΄την άλλη οι αφόρητοι πόνοι. Όμως ότι δε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό(που λέει και το γνωστό τραγούδι) και η μεγάλη Φρίντα Κάλο πάλεψε μέχρι το τέλος της σαν μια ηρωίδα και φυσικά έφτιαξε έργα που χαρακτηρίζονται από την ευχαριστία στην Παρθένο Μαρία για την πραγματοποίηση μιας ευχής.

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι δύο Φρίντες

Η μεταπήδηση του ζευγαριού της Φρίντα και του Ντιέγκο Ριβιέρα δηλαδή, στις ΗΠΑ, αρχικά στο Σαν Φρανσίσκο και αργότερα στο Ντητρόιτ έδωσε άλλη ώθηση στην μεγάλη ζωγράφο. Εκεί η εν λόγω απέβαλλε τη θλίψη της για τις αποβολές της και αυτό αποτυπώνεται στους πίνακες “Αποβολή στο Ντητρόιτ” και “Νοσοκομείο Χένρι Φόρντ”. Χαρισματική γυναίκα με έντονα πάθη, ανυπέρβλητη αγωνίστρια, δογματικά υπομονετική, συναισθηματικά ανθρώπινη και πολύ πονεμένη απ΄τα σημάδια των τραυματισμών που υπέστη. Δεν ζωγράφισε και δε χρωμάτισε σχεδόν ποτέ τον πόνο της με πινελιές υπέρμετρης θλίψης και επιθετικής απογοήτευσης εξάλλου δεν τον έκανε ποτέ προέκταση του τεράστιου έργου της, αλλά μια διεισδυτική και συναισθηματική παρέμβαση που πολλές φορές υπερτονίζονταν η αγωνία της και η αγάπη της για τους ανθρώπους. Αυτό το πολύ δυνατό αποτύπωμα ανθρωπισμού σε όλο το μήκος και πλάτος του έργου της, εμπλούτιζε το ήδη γεμάτο από χρώματα έργο της. Υπήρξε μια πραγματική περσόνα με όρους υπερρεαλισμού, επιδιώκοντας την απελευθέρωση της φαντασίας «με την απουσία κάθε ελέγχου από τη λογική» και έτσι ήταν και το έργο της.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς
το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν
καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.

The webSHOP of data & web center, η Τεχνολογία στην αποκορύφωση της.