Το πουλί του μουσικού παραδείσου

charlie3

Απ’ το πουλί του Παραδείσου, έρχονται δεκάδες μελωδικοί αυτοσχεδιασμοί σε απόλυτη και ευθύγραμμη αρμονία με το σχήμα που επέλεγε να παίξει, αυτοσχεδιασμοί που δημιούργησαν την μεγαλύτερη μουσική επανάσταση του 20ου αιώνα. Ο τεράστιος Charlie Parker γεννήθηκε στις 29 Αυγούστου του 1920 στο Κάνσας και έφυγε από την υπερβολική αγάπη του για τις πάσης φύσης καταχρήσεις, στις 12 του Μάρτη του 1955 σε ηλικία μόλις 34 χρονών, ένα βράδυ όπου “εντελώς συμπτωματικά” ο ουρανός δε σταματούσε να βροντάει και να αστράφτει στην αγαπημένη του Νέα Υόρκη. Ήταν γιος του Τσαρλς Πάρκερ και της Άντι Μπέιλι και από τις σπουδές του στο δημόσιο σχολείο πάνω στο σαξόφωνο, αναδείχτηκε ως ένας από τους σημαντικότερους Αφροαμερικανούς μουσικούς της τζαζ και από τους παγκόσμιους μουσικούς και συνθέτες σε κάθε είδος στον εικοστό αιώνα. Ο μεγάλος άλτο σαξοφωνίστας (του οποίου η επίδρασή του στην εξέλιξη της τζαζ θεωρείται καταλυτική), συνέβαλε τα μάλα στη διαμόρφωση τόσο της modern jazz, όσο και του Jazz Rock που με τη σειρά του επηρέασε όλο το νέο ροκ και ειδικά το altROCK, το ανεξάρτητο, μαχητικό και Punk Rock, το αμερικάνικο Avant Garde. To ψευδώνυμο Μπερντ (Bird ή Yardbird), είναι συνώνυμο με την εκπληκτική του σταδιοδρομία.

charlie2

Είναι οι αυτοσχεδιασμοί του ανθρώπου που μαζί με τους John Coltrane*, Dizzy Gillespie**, Miles Davis*** και Charlie Mingus άλλαξαν την αφροαμερικάνικη μουσική στα πνευστά και όχι μόνο, μια για πάντα κύρια μέσω του αυτοσχεδιασμού….
Κυρίες και κύριοι το φαινόμενο του 20ου αιώνα ο Charlie (Bird) Parker συνθέτης και άλτο σαξοφωνίστας.
Όταν οι ιατροδικαστές που τον εξέτασαν τα ξημερώματα της 13ης Μαρτίου του 1955, δεν μπορούσαν να βγάλουν πόρισμα από τι πέθανε, η ηλικία που του έβγαλαν ήταν 54 ετών, ενώ στην πραγματικότητα ήταν μόλις 34… Ταξίδευε με τους αυτοσχεδιασμούς του νοερά, όσους άκουγαν το τεράστιο έργο του σε “μαγικές βραδιές” στην εξωτική Τύνιδα της Τυνησίας, με φιστίκια τίγκα στο νάτριο(στο αλάτι δηλαδή), στα βούτυρα και στα ποτά, με αχόρταγες νύμφες να ανοίγουν με λαγνεία τους γλουτούς τους προσφέροντας στοργικά τα κάλλη τους, στα καυτά παραλιακά ξενοδοχεία και πανδοχεία της χαράς και της ηδονής. Αυτό ήταν το μουσικό πουλί του παραδείσου, που καθόρισε την “βρωμιά” και τον “λεκέ” ως αντανακλαστικό κομμάτι της μουσικής μας ζωής στις μητροπόλεις κι ευτυχώς μιας και κατάδεινχε την εποχή του. Γιατί με την πολύ μικροαστική κάθαρση, στο τέλος θα μπούμε σε κάποια γυάλα και θα πάψουμε να έχουμε αντισώματα και να ζούμε, εξάλλου δεν ζούμε σε κάποιο παράδεισο, με Θεόπνευστους αγγέλους, αλλά σε ένα σύστημα που δεν ορίζει ούτε Αχούρα Μάζντα του Ζωροαστρισμού, ούτε ο τριαδικός Θεός της Χριστιανικής Καινής διαθήκης, αλλά το κέρδος με όλες τις συνέπειες του, είτε από την πλευρά των θυμάτων, είτε αυτή των θυτών!

charlie1

Ο τεράστιος αυτός μουσικός συγκαταλέγεται στους 10 μεγαλύτερους συνθέτες κάθε μουσικής στον αιώνα που μας πέρασε πριν 19 χρόνια μαζί με τους υπόλοιπους 9 παρακάτω από κάθε είδος.
Όλοι τους θα μπορούσαν να είναι καταπληκτικοί μαθηματικοί, η συγγραφείς, ωστόσο έμειναν στην σύνθεση του ρυθμού, της μελωδίας και την αρμονίας πάσης κατεύθυνσης.
Μαζί με τους 3 παραπάνω κατά σειρά αναφοράς Jazz μουσικούς(*,**&***) από όλη την αφροαμερικάνικη μουσική, έπονται οι Κλασσικοί Σοβιετικοί συνθέτες(που αναφέρονται και ως μουσουργοί) Αράμ Χατσατουριάν, Σεργκέι Προκόφιεφ και Ντμίτρι Σοστακόβιτς, καθώς επίσης οι εξής τρεις, ο Αργεντίνος Άστορ Πιατσόλα, ο Γερμανός Κουρτ Βάιλ και φυσικά ο δικός μας Μίκης Θεοδωράκης. Φυσικά στον μακρύ κατάλογο θα μπορούσαν να υπάρξουν κι άλλες ιδιοφυίες ωστόσο μένουμε στους δέκα και δεν υπεισέρχεται μέσα στην δεκάδα ο τεράστιος Κλοντ Ντεμπυσσύ, μιας και κατά βάση ήταν μουσοργός και του 19ου και του 20ου αιώνα.
Να σημειώσουμε επίσης εδώ πέρα, ότι και σε προσωπικό επίπεδο είναι μέσα στους 10 μεγαλύτερους μουσικούς και συνθέτες του 20ου αιώνα σε όλα τα είδη, και μας επηρέασαν μαζί με όλους τους παραπάνω και μερικούς ακόμα μεγάλους όπως οι Frank Zappa, Jacques Brel, Νίνο Ρότα, Βίκτορ Χάρα κλπ την αισθητική μας εξίσου με την ηλεκτρική μουσική που από την εφηβεία και μετά μας ακολουθεί ως φάντασμα….

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας. 

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal