Οι στάχτες ενός καμένου Παραδείσου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Οι στάχτες ενός καμένου Παραδείσου

Ο κινηματογραφικός παραγωγός, σεναριογράφος, σκηνοθέτης και εν δυνάμει άνθρωπος του σινεμά, ο Βρετανός Άλαν Πάρκερ έφυγε για το μεγάλο ταξίδι στο “χωροχρόνο” την τελευταία ημέρα του Ιούλη του 2020, όχι επειδή δεν πλήρωσε το ΦΠΑ του δεύτερου τριμήνου, η τις όποιες φορολογικές του υποχρεώσεις(όπως θα έλεγαν οι έχοντες λόγο στα “κοινωνικά δίκτυα”, πάσης φύσεως συνωμοσιολόγοι και ακραιφνείς ρατσιστές, ακροδεξιοί κοκ), αλλά μετά από τιτάνια μάχη που έδωσε σαν ήρωας με την μακροχρόνια ασθένεια που τον βασάνιζε, ενώ στις 14 του Φλεβάρη μόλις είχε κλείσει το 78 έτος της ηλικίας του.
Αυτός ο τίμιος άνθρωπος του Σινεμά, το πολύεργαλείο της Κινηματογραφικής σεναριογραφίας, σκηνοθεσίας, παραγωγής κλπ, που υπήρξε και ηθοποιός, σήμερα δεν είναι κοντά στα εναπομείναντα ιερά τέρατα της 7ης Τέχνης, πηγαίνοντας να συναντήσει όλα όσα συνεδριάζουν στα κινηματογραφικά studios του 7ου Ουρανού. Τα πρώτα του κινηματογραφικά βήματα ήταν με την ταινία “Our Cissy”, όπου τάραξε τα κινηματογραφικά νερά της εποχής του στη χώρα του.
παρουσιάζοντας ως πρωταγωνιστή ένα ηλικιωμένο άνθρωπο ο οποίος ταξίδεψε στη Βρετανική Πρωτεύουσα από μια επαρχιακή κωμόπολη του Βορρά μαζί με το γιο του προσπαθώντας να ανακαλύψουν τα αίτια και τους λόγους του θανάτου της νεαρής κόρης του.

Ο Άλαν Πάρκερ άρχισε να γίνεται μια ολοένα και πιο ενοχλητική μύγα στο κινηματογραφόφιλο, αλλά ανέκαθεν φλεγματικό και ταυτόχρονα συντηρητικό Βρετανικό κοινό της περιφέρειας, το οποίο χαρακτήρισε ανοιχτά Ρατσιστή, τονίζοντας του, ότι οι ρατσιστικές τάσεις του, είναι παρόμοιες με τους Γερμανούς ναζί, ωστόσο αυτό δεν εμπόδισε το Μπάκιγχαμ να του αποδώσει τον τίτλο τιμής “Sir”, ανεξάρτητα από το τι ήθελε ο δημιουργός να πει, είναι κι αυτός ένας τρόπος να του “ακυρώσουν” το έργο.
Αυτό αποτυπώθηκε στην τρίτη υπέροχη ταινία του 1975 με τον τίτλο “The Evacuees” (“Οι Ευαγγελιστές”), δείχνοντας πως δραστηριοποιούνταν οι τελευταίοι ως θρησκευτική κοινότητα και πως συμπεριφέρονταν με όρους bullying σε δυο παιδιά με Εβραϊκή Καταγωγή. Πως τελικά αυτά φυγαδεύτηκαν από το Μάντσεστερ καταφεύγοντας στο Μπλάκπουλ για να μην υποστούν τις καταστροφικές για τη ζωή τους συνέπειες ενός καλά σχεδιασμένου και αστραπιαίου φονικού ξυλοδαρμού.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Δεν ήταν λοιπόν μόνο το “Το Εξπρές του Μεσονυχτίου”, (που βασίστηκε στο ομότιτλο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Μπίλι Χέιζ και μιλούσε για τα λευκά κελιά της Τουρκίας), η μοναδική πολιτικοποιημένη ταινία του μεγάλου Κινηματογραφιστή, αλλά το σύνολο της δουλειά του σε κάθε του βήμα από το 1975 και έπειτα μέχρι το τέλος της καριέρας του που επήλθε το 2003 με την ταινία “The Life of David Gale”, και ο τρόπος για να εξαφανιστεί η μηνυματική του προδιάθεση ήταν να κάνουν μεγάλο “ντόρο” για το “Το Εξπρές του Μεσονυχτίου”, χτυπώντας τάχα μου δήθεν την πολιτική της Τουρκίας για το σωφρονιστικό της σύστημα.
Ο μεγάλος Άλαν Πάρκερ πυροβολούσε διαρκώς με την κάμερα του, καθώς και τη σκηνοθετική του άποψη και θέση, τη μήτρα και τη γενεσιουργό αιτία όλων των προβλημάτων. Είτε στα δυσλειτουργικά ζευγάρια και στις κοινωνικές σχέσεις, είτε στον βαθιά ριζωμένο ρατσισμό του Αμερικανικού Νότου, δείχνοντας και κατονομάζοντας με το δείκτη του κινηματογραφικού του χεριού, τον πραγματικό υπαίτιο, το ίδιο τον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής.
Αυτή ήταν για τον σκηνοθέτη η “λυδία λίθος” που έβρισκε αποκούμπι στις συνήθειες, τα χρηστά ήθη και έθιμα κάθε περιοχής, αποτυπώνοντας στο μεγάλο λευκό τοίχο της μεγάλης οθόνης τις παραπάνω.
Αυτή του η τακτική συνεχίζονταν καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας του, όπου στο “Birdy”(“Ο άνθρωπος πουλί) του 1984 παρουσίασε τη σχέση δυο βετεράνων του Βιετνάμ με την ψυχική τους αστάθεια και ειδικά του ενός που πίστευε ότι είναι πουλί και μπορεί να πετάξει, ενώ ταυτόχρονα κατέθετε με σαφή τρόπο πως δυο πρώην μισθοφόροι ήταν μέρος της κρατικής και παρακρατικής παρακολούθησης, γιατί δεν άντεξαν τους εφιάλτες μιας βίαιης ιμπεριαλιστικής επέμβασης σε μια ξένη χώρα.

1974: Our Cissy
1974: Footsteps
1975: The Evacuees (Οι Ευαγγελιστές)
1976: Bugsy Malone
1978:  Midnight Express (Το Εξπρές του Μεσονυχτίου)
1980: Fame (Φήμη)
1982: Shoot the Moon
1982: Pink Floyd – The Wall
1984: Birdy
1987: Angel Heart
1988: Mississippi Burning
1990: Come See the Paradise
1991: The Commitments
1994: The Road to Wellville
1996: Evita
1999: Angela’s Ashes
2003: The Life of David Gale

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.



Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal