Ο Δημιουργός του SON
Ο Δημιουργός του SON
Το πραγματικό του όνομα ήταν “Μάξιμο Φρανσίσκο Ρεπιλάδο Μουνιός Τέλλες” ( η Máximo Francisco Repilado Muñoz στα Ισπανικά της Καραϊβικής). Ο εν λόγω γεννήθηκε στις 18 του Νοέμβρη του 1907 και αποδήμησε εις κύριον στις 14 του Ιούλη του 2003, ενώ είχε γίνει γνωστός με το ψευδώνυμο Κομπάι Σεγκούντο (Compay Segundo). Η επιτυχία και διεθνή αναγώριση ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση στα βαθιά γεράματα, αφού η πρωτοπορία του έβρισκε ανάσχεση με το Αμερικανικό εμπάργκο στην σοσιαλιστική Κούβα, με αποτέλεσμα η παγκόσμια καταξίωση να αργήσει βασανιστικά.
Η σημαντική και καταλυτική βοήθεια των Ράι Κούντερ(ενός μεγάλου διάσημου Γερμανού Μουσικού) και του μεγάλου Βιμ Βέντερς(ενός παγκόσμιας κλάσης κινηματογραφιστή), μέσα από την προβολή του μουσικού σχήματος Buena Vista Social Club, τόσο στη διεθνή δισκογράφηση του, αλλά και προώθησης του στο εμπόριο, όσο και από το Ντοκυμαντέρ που πραγματοποίησε ο τελευταίος το 1997, ήρθε η πολυπόθητη αναγνώριση και η παγκόσμια περιοδεία λίγα μόλις χρόνια πριν το φυσικό θάνατο του από φυσικά αίτια που προέκυψαν από μια χρόνια και βασανιστική νεφρική ανεπάρκεια. Πριν όμως φτάσουμε στο τελικό και πολυπόθητο αποτέλεσμα της παγκόσμιας αναγνώρισης, σημαντική ήταν η γνωριμία και βαθιά όπως αποδείχτηκε φιλία των δυο σπουδαίων Γερμανών καλλιτεχνών με το έργο του ήδη από τα γυρίσματα της ταινίας “Παρίσι Τέξας” του 1984, όπου υπήρξε και ο πρώιμος προάγγελος της παραπέρα συνεργασίας τους, αφού τα αρπίσματα από το τρομερο ηχητικό κομμάτι της παραπάνω ταινίας ήταν ένα “δάνειο” από τον μεγάλο Κομπάι Σεγκούντο, στον επίσης μεγάλο μουσικό, συνθέτη, ερευνητή λαϊκών μουσικών από όλο τον κόσμο και δημιουργό κινηματογραφικής μουσικής Ράι Κούντερ.
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Ο μέγιστος Κουβανός συνθέτης, μουσικός και τραγουδιστής Κομπάι Σεγκούντο υπήρξε ένας πρωτοπόρος και πολύ σπουδαίος ρυθμικός κιθαρίστας της επτάχορδης αλλά και οκτάχορδης κλασικής κιθάρας, με την επωνυμία “Armonico“,η οποία ήταν ένα δικό του δημιούργημα και μια παραλλαγή της κλασικής εξάχορδης Ισπανικής κιθάρας, της Κουβανικής Τρες, της επτάχορδης η Ρώσικης Κιθάρας όπου το χόρδισμα της δεν είναι το γνωστό E, A, D ,g, b, e, αλλά συντονισμένη σε ‘G’ major με μια επιπλέον D. (D’, G’, B, D, g, b, d’). Στην “Armonico “επτάχοχορδη”, αλλά και “οχτάχορδη κιθάρα”, αλλάζει και πάλι το χόρδισμα και εμπλέκεται ξανά η χόρδιση της E ως εμβόλιμης τόσο στις ψιλές όσο και στις χονδρές χορδές, όπως και στην κλασσική Ισπανική, (η Αραβική κιθάρα), αλλά με με τη e ως προτελευταία στην επτάχορδη και τη d ως τελευταία, αλλά μια οχτάβα παραπάνω και στις δυο περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να δίνει στο ανοιχτό παίξιμο ένα εκπληχτικό ηχόχρωμα, το οποίο δημιούργησε το SON, ένα μουσικό ιδίωμα με καταγωγή από την Ανατολική Κούβα που συγκεράζει ψήγματα της ισπανικής και της Αφροαμερικάνικης μουσικής παράδοσης. Το χόρδισμα της “Armonico” η “trilina“, στις πέντε χορδές ήταν E,A,D,g,b, μαζί με ένα ζευγάρι χορδές συντονισμένες στη e και στη d(στην επτάχορδη και μια ακόμα e στην οχτάχορδη), αλλά μία οχτάβα πάνω και στις τρεις περιπτώσεις, από την κανονική κλασική κιθάρα.
Το 1997 μπορεί να ήταν η χρονιά που έγινε παγκοσμίως γνωστός με τη συμβολή των Γερμανών Καλλιτεχνών και φίλων του, που τον βοηθούσαν συστηματικά ούτως ώστε να εξάγει τις δημιουργίες του τρια χρόνια νωρίστερα, όπου το 1994 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ισπανία και για πρώτη φορά στον δυτικό κόσμο και επί Ευρωπαϊκού εδάφους αποθεώθηκε ενώ ηχογράφησε και κυκλοφόρησε μαζί με τον τελευταίο, άλλους τρεις δίσκους(συνολικά τέσσερις), κάνοντας ουσιαστικά γνωστό και διάσημο σ’ όλο τον κόσμο το φοβερό και τρομερό μουσικό ιδιώμα το «σον», που είναι στην εποχή μας ένα δείγμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομίας, από το νησί της επανάστασης και του σοσιαλισμού.
Από το 1939 έως το 1951 υπήρξε κλαρινετίστας στο συγκρότημα «El Conjunto Matamoros», από εκεί και έπειτα μέχρι το 1956, συμμετείχε στους «Los Compadres»,[την περίοδο εκείνη όπου ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο το Κομπάι (που σημαίνει “κουμπάρος”, “φίλος”, αλλά και συνεργάτης στα ισπανικά της Καραϊκής) και Σεγκούντο (που στην εν λόγω γλώσσα σημαίνει «δεύτερος»), μιας και αβάνταρε τα δεύτερα φωνητικά], ενώ από το 1956 μέχρι το τέλος της ζωής του δημιούργησε τους «Compay Segundo y sus Muchachos».
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.
Ενισχύστε οικονομικά την επιβίωση του portal “istosch data &technologies lab“ Ενισχύστε την επιστημονική και καλλιτεχνική παρέμβαση στο διαδίκτυο
Στις δύσκολες εποχές, που το λαϊκό εισόδημα στενάζει και όλα τα οικονομικά αποθέματα εξαϋλώνονται κατά γεωμετρική πρόοδο, τα προς το ζειν μέσα από ένα ισχνό μισθό, δεν φτάνουν ούτε για “αέρα κοπανιστό”, και δεν μας οδηγούν στο “ευ ζειν”, άπαντα γίνονται δύσκολα για όλους.
Με ένα εξοντωτικό φορολογικό νόμο, που αφανίζει τους αυτοαπασχολούμενους και μεγαλώνει την κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χώρα φορολογικό παράδεισο για τις πολυεθνικές, εμείς κρατάμε ζωντανό το όνειρο μας, σε ένα περιβάλλον που θέλει πολύ δύναμη και πολλές θυσίες για να επιβιώσεις.
Το Εναλλακτικό κι Ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνολογίας - Διαδικτύου καθώς και το E - Funzine (portal) μας, συνεχίζουν να εργάζονται αδιάκοπα και με πάθος, βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, ανθρωπιστικών, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, με προτάσεις κι αναλύσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να αναπτύξουμε μια άλλου είδους κοινωνική και κυρίως ταξική συνείδηση, που σήμερα βρίσκεται στο στόχαστρο.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνης, ειδικά σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλές ηλεκτρονικές Περιηγήσεις, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.