Όρσον Γουελς ένας πολίτης με το όνομα Κέιν

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Όρσον Γουελς ένας πολίτης με το όνομα Κέιν

Ήταν 10 του Οχτώβρη του 1985, όταν έφυγε από το “μάταιο τούτο κόσμο” ο Τζορτζ Όρσον Γουέλς (George Orson Welles αγγλιστί), η απλά μόνο Όρσον Γουέλς, μια από τις μεγαλύτερες φυσιογνωμίες του παγκόσμιου κινηματογράφου αλλά και θεάτρου. Εκτός από σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός, συγγραφέας, ήταν και ο ραδιοφωνικός εκφωνητής του “πολέμου των κόσμων” (του τεράστιου Βρετανού συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας, αλλά και σοσιαλιστικών καθώς και αθεϊστικών πεποιθήσεων Χέρμπερτ Τζορτζ Γουέλς) όπου μέσα από το μικρόφωνο του CBS προξένησε τη μαζικότερη υστερία φοβίας τις ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε στος 30 του Οχτώβρη του 1938, προξενώντας το μεγαλύτερο πανικό που προκλήθηκε ποτέ στην ανθρώπινη ιστορία.

Ο Μέγιστος Όρσον Γουέλς ήταν ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και κατά το ήμισι ο σεναριογράφος της κατά τους κινηματογραφικούς Κριτικούς σπουδαιότερης ταινίας όλων των εποχών του “Πολίτης Κέιν” (Citizen Kane αγγλιστί), ο βασικός και κατά το άλλο ήμισι σεναριογράφος της ήταν ο Χέρμαν Μάνκιεβιτς. Μιας ταινίας που με το ύφος της και φυσικά τα υπερτονισμένα της χαρακτηριστικά πάνω στον βασικό της ήρωα τον ίδιο τον Όρσον Γουέλς, ο οπόιος υποδύνταν τον μεγαλοεκδότη Τσαρλς Φόστερ. Στο εν λόγω φιλμ ξεδιπλώνεται σχεδόν ολόκληρη η ζωή του παραπάνω μεγιστάνα του Τύπου, μέσα από την έρευνα ενός δημοσιογράφου και αρθογράφου της εφημερίδας Newsreel, του Τζέρι Τόμσον (όπου υποδύεται ο σπουδαίος Γουίλιαμ Άλαντ), για τη ζωή του νεκρού πλέον Κέιν, προσπαθώντας μέσα από την έρευνα του, να ανακαλύψει το νόημα της λέξης “ρόουζμπαντ”(Rosebud αγγλιστί που σημαίνει Ροδανθός) και που εκστόμισε λίγο πριν ξεψυχήσει. Ολόκληρη η ταινία είναι μια τρομερή αφήγηση της ζωής του μεγιστάνα Κέιν, που ξεκινάει απ’το τέλος για να φτάσει στην αρχή, πράγμα που αποδείχνει το πόσο πολύ ο μεγάλος Γουέλς είχε κατανοήσει την Μπρεχτική δομή του κατά δεκαεπτά μόνο και μόλις χρόνια μεγαλύερου του Γερμανού Θεατρικού συγγραφέα και ποιητή τον οποίο φυσικά θαύμαζε.

Στην εν λόγω ταινία αποδείχνεται το βασικό ζητούμενο, ότι όσο μεγάλος μεγΙστάνας και να είσαι, όσο και να έχεις στα χέρια σου τα πάντα, πίσω από τη χλιδή, τον πλούτο και την σαγήνη που αυτός μπορεί να προσφέρει, υπάρχει κάτι που δεν εξαγοράζεται και αυτό είναι η Αθανασία, η μοναξιά και φυσικά οι τάσεις μελαγχολίας που υπάρχουν σε κάθε ανθρώπινο χαρακτήρα, χωρίς φυσικά να αναδείχνει αυτό που οι μερικές δεκαετίες αργότερα, οι σαπουνόπερες παρουσίαζαν ως θρησκευτικό και καλλιτεχνικό ηθικό πρόσταγμα.

Ο “Πολίτης Κέιν“, δεν ήταν η μοναδική ταινία που ο Γουέλς που σκηνοθέτησε, έπαιξε και φρόντισε να ανδείξει το αυτονόητο, το Ταξίδι στο Φόβο που προξενούσε η Χλιδή και η απομόνωση στον παράξενο και απρόσωπο Πύργοτου Πόνου, τη ματιά του μέλλοντος προς το παρελθόν ως μια ομφαλοσκόπηση στον κόσμο των αιτιών, του αποτελέσματος δια του αιτιατού. Ο κόσμος του Γουέλς ήταν ένας διαρκής στοχασμός με πολύ όμως δύναμη και σντεντόρια φωνή, φασαρία, πολύ έντονους διαλόγους και πολύ περισσότερο ακόμα εντονότερα σκηνικά που σου κόβουν την ανάσα και αναδείχνουν μια φαντασία και ένα νου που τόσο η συναισθηματική, όσο και η λογική του νοημοσύνη ξεπερνούσαν κατά πολύ τον μέσο όρο των συναδέλφων του. Ο κόσμος των ταινιών του Γουέλς(μιλάμε γι αυτές που γύρισε), ήταν ο τρόπος που σκέφτονταν, αποτυπόνωντας τα ερωτήματα του και φυσικά όλες τις αδυναμίες του, αλλά και το χίουμορ του που σε λίγες απο αυτές ήταν μεγαλοφυές. Υπήρξε ο άρχοντας του καλού και του του κακού, ο Μάκβεθ και Οθέλλος του παγκόσμιου Κινηματογράφου, γιατί αυτό ήταν Παγκόσμιος. Ο δικαστής και ο εναγώμενος, ο καμπανοκρουστης και ο κωδωνοκρούστης των ψεμμάτων του μεσονυχτίου για την μέλλουσα Αθανασία. Ο μεγάλος Όσον Γουέλς ήταν ο άνεμος που ξέρενε τις λάσπες και τη λασπολογία και τις έστελνε ως κόκους χώματος στο πουθενά, αναδείχνοντας πλευρές μέχρι τότε άγνωστες για το σινεμά και για το ρόλο του, όχι τόσο ως θέαμα, αλλά ως μια αφορμή για εμβάθυνση στη σκέψη.

Πολίτης Κέιν (Citizen Kane, 1941)

Οι Υπέροχοι Άμπερσον (The Magnificent Ambersons, 1942)

Ο Άγνωστος (The Stranger, 1946)

Η Κυρία από τη Σαγκάη (The Lady from Shanghai, 1947)

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μάκβεθ (Macbeth, 1948)

Οθέλλος (Othello, 1952)

Ο Κύριος Αρκαντίν (Mr. Arkadin, 1955)Ο Κύριος Αρκαντίν (Mr. Arkadin, 1955)

Ο Άρχων του Κακού (Touch of Evil, 1958)

Η Δίκη (Le Procès, 1962)

Οι Καμπάνες του Μεσονυχτίου (Chimes at Midnight, 1965)

The Immortal Story (1968)

F For Fake (1973)

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους  παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων. 

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal