Η εποχή της Κασέτας

istosch the first Chania's multinational technologies lab   the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

διαδικτυακά μαθήματα Αγγλικών

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή

 

 

Η εποχή της Κασέτας

Η κασέτα ή κασέτα είναι μαγνητικό μέσο αυστηρά σειριακής προσπελασιμότητας, αποθήκευσης και ανάγνωσης ηχητικού αναλογικού προϊόντος και αρχίζει να επανεμφανίζεται στην αγορά όπως το βινύλιο, απευθυνόμενο αυστηρά στους οπαδούς της. Τεχνικά αποτελείται από δύο μέρη, α) τη θήκη προστασίας και αποθήκευσης της, η οποία αποτελείται από ένα πλαστικό μετατρεπόμενο κυτίο διαστάσεων 11,00 X 7,00 cm, στου οποίου το ένα μέρος, στο πορτάκι ενθυλακώνεται η καρτέλα έντυπων πληροφοριών του μέσου, ενώ στο εσωτερικό της εφάπτεται το εξωτερικό περίβλημα της καθώς και β) ο εσωτερικός της μηχανισμός. Αυτός αποτελείται από άλλη μια πλαστικής μορφής εξωτερικό περίβλημα που χωρίζεται σε δυο μέρη, τα οποία ενοποιούνται, ενώ πρώτα στο εσωτερικού του πλαστικού έχουν χαραχθεί οι διαδρομές και το εσωτερικό του ανάγλυφο, για να καθίσει πάνω τους ο ζυγός του μαγνητικού μέσου, ο οποίος είναι , πλάτους 0,15 ιντσών, επιστρωμένη με οξείδια στα οποία δύναται να καταγραφτούν ηχητικές πληροφορίες. Ετούτο πραγματοποιείται είτε βιδωτά, είτε με κόλλα, μέσα στα οποία βρίσκεται εξωτερική σήραγγα για την διαδρομή και το πέρασμα της μαγνητικής ταινίας και την δυνατότητα ανάγνωσης της από την κεφαλή του κασετοφώνου. Αυτή συναρμολογείται και αποτελείται με δύο και από δύο γραναζωτά και ακιδωτά καρούλια, τα οποία λειτουργούν ως μικρές ενσωματωμένες μπομπίνες και οι οποίες βρίσκονται σε οριζόντια συμμετρική μεταξύ τους απόσταση, ούτως ώστε να θηλυκώνουν στους επίσης συμμετρικούς οδηγούς του κασετοφώνου. Με τον τρόπο αυτό λειτουργούν ως κλεψύδρα που όταν ο ένας αδειάζει, ο άλλος γεμίζει, με την βοήθεια των οδηγών του κασετοφώνου, καθορίζοντας με τον τρόπο αυτό την αναγνωστική δομή και διαδρομή του μαγνητικού μέσου, το οποίο λειτουργεί με τύλιγμα, αλλά και ξετύλιγμα της μαγνητικής ταινία, όταν αυτή τοποθετείται στο κασετόφωνο. Με το παράλληλο και εφαπτόμενο αναγνωστικό πέρασμα της ταινίας της κασέτας από την κεφαλή ανάγνωσης του κασετοφώνου, (όταν και αν αυτή είναι ηχογραφημένη), τότε και μόνο τότε μπορεί να αποδώσει τις ηχογραφημένες της πληροφορίες που εμπεριέχει αυτή. Στην κασέτα εγγράφονται πρωτεύοντος και κυρίως ηχητικές πληροφορίες, ενώ δευτερευόντως και πολύ μεταγενέστερα, αρχεία υπολογιστών, μια πρακτική που μας άφησε χρόνους ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

Η εγγραφή ηχητικών σημάτων σε μαγνητοταινίες στις ηχογραφήσεις των πρωτοτύπων μουσικών έργων ξεκινά από το 1945 και μετά. Στα μέσα της δεκαετίας του ΄60 όταν η Philips παρουσίασε πρώτη την μικρή γνωστή πλέον κασέτα (Compact Cassette) ως μέσο επαγγελματικής υπαγόρευσης, μαζί με το αντίστοιχο κασετόφωνο. Αφού ανταγωνίστηκε αρκετά χρόνια τις κασέτες του τύπου 8-track, η τεχνολογία αυτή κατά τη δεκαετία του ΄80 κατέκλυσε κάθε σπίτι και αυτοκίνητο ξεπερνώντας κατά πολύ τις προβλέψεις των κατασκευαστών της. Τα πλεονεκτήματα ήταν το μικρό και συμπαγές μέγεθος, η εύκολη ηχογράφηση/αναπαραγωγή και η εύκολη αντιγραφή, από καταγεγραμμένο σε άλλα μέσα, ηχητικό σήμα. Σημαντική ώθηση στη δημοφιλία της έδωσε και η εμφάνιση του Walkman το 1979.Από το Περιοδικό Ήχος

Με κωδικό που αναφέρεται στον χρόνο διάρκειας σε λεπτά μουσικής ή ηχογράφησης κυκλοφόρησαν οι εξής τύποι:

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

  • C15 15 λεπτά
  • C20 20 λεπτά
  • C30 30 λεπτά
  • C46 46 λεπτά
  • C60 60 λεπτά
  • C74 74 λεπτά
  • C90 90 λεπτά
  • C100 100 λεπτά
  • C120 120 λεπτά
  • C180 180 λεπτά

Για μας τους εραστές της μουσικής, αλλά και όλους όσοι εργαστήκαμε δημοσιογραφικά, τα μικρά κασετόφωνα, τύπου walkman υπήρξαν εργαλείο που μας έλυνε τα χέρια και πάνω σε αυτά ηχογραφήθηκαν δεκάδες συνεντέυξεις. Στο παρόν άρθρο δεν μιλήσαμε καθόλου για τις βιντεοκασέτες η ΒETA, διότι δεν μας ενδιέφερε η αποτύπωση πληροφοριών που ανέπτυσσαν τη λογική της εικόνας, αλλά αποκλειστικά του ήχου. Να σημειώσουμε εδώ πέρα, ότι ως ραδιοφωνικοί παραγωγοί σε πολλές περιπτώσεις και κατ’ ομολογία ακροατών μας κατά το παρελθόν, ηχογραφούσαν τις εκπομπές για να μάθουν ένα καλλιτέχνη, η την κυκλοφορίας ενός νέου δίσκου από το ραδιόφωνο, η τραγούδια ξεχωριστά. Για την μουσική βιομηχανία μετά την μπομπίνα ήταν πιο το εύχρηστο μέσο σε ηχογραφήσεις, αλλά εκεί ήταν η τύπου DAT κασέτες που λειτουργούσαν ως demo & promo, ενώ σε πολλές περιπτώσεις οι δημιουργοί από το εξωτερικό η το εσωτερικό μας απέστελλαν δείγματα γιατί η αποστολή της κασέτας ήταν φτηνότερη τόσο στην αποστολή, όσο και στην δημιουργία της ως promo. Φυσικά για τις φτωχές λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα για την αγορά του LP(τόσο ως βινυλίου, όσο και ως CD στην πρώτη φάση παραγωγής του ψηφιακού δίσκου), αποτελούσε διέξοδο, καθώς επίσης για μας ένα εργαλείο που ακόμα και σήμερα το διατηρούμε και το προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού.

23/12/2020 Το 12ο podcasting των Ηλεκτρικών Κολλεκτίβων
24/12/2020 Οι 20 σπουδαιότερες ταινίες του Σινεμά για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
26/12/2020Οι 30 σπουδαιότερες μουσικές κυκλοφορίες του ηλεκτρικού ήχου και της Jazz για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
28/12/2020 Μεγάλο Αφιέρωμα στο No Wave
30/12/2020 Οι 100 σπουδαιότερους δίσκοι του ηλεκτρικού ήχου, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Πρωτοχρονιά 31/12/2020 23:59 & 1/1/20210 00:01, Οι 100 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου μέχρι σήμερα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Παραμονή των φώτων 5/1/2021 θα καταγράψουμε τις 100 σπουδαιότερες ταινίες του Παγκόσμιου Κινηματογράφου με τα κριτήρια του istos-ch.com
7/1/2021, Τα 50 Σπουδαιότερα αποκλειστικά λογοτεχνικά βιβλία, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr