Όταν τα ξωτικά παραπλάνησαν τον κόσμο

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Όταν τα ξωτικά παραπλάνησαν τον κόσμο

Σαν χτες 23 του Σεπτέμβρη του 1991 ηχογραφήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του ηλεκτρικού ήχου με τη σφραγίδα των ξωτικών της Βοστώνης τους PIXIES δηλαδή και τέταρτος σειριακά δίσκος τους με τον τίτλο “Trompe le Monde” που σημαίνει “Εξαπατήστε, η Παραπλανήστε τον κόσμο”. Πρόκειται για ένα εκπληχτικό δίσκο, από ένα από τα εκατό σπουδαιότερα σχήματα όλων των εποχών του εν λόγω ήχου, που μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει έξι δίσκους, αλλά με τους τέσσερις πρώτους να συμπεριλαμβάνονται στους 100 επίσης σπουδαιότερους δίσκους που κυκλοφόρησαν και φυσικά τον παρακάτω να κοσμεί ως τέταρτος το δισκογραφικό “Hall of Fame”(αδόκιμος και καθαρά δικός μας όρος) του λεγόμενου Rock & Roll.

Το Trompe le Monde είναι ο τέταρτος δίσκος των Τεράστιων Pixies, εκείνου του αμερικανικού εναλλακτικού ροκ σχήματος που έστειλε τους μουσικοκριτικούς “αδιάβαστους” με την εμφάνιση του στα μέσα της δεκαετίας του 1980, το οποίο κυκλοφόρησε στις 23 Σεπτεμβρίου 1991 από την μεγάλο-ανεξάρτητη 4AD στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και την Ευρωπαϊκή Ήπειρο και τη θρυλική Elektra Records στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Η Ηχογράφηση πραγματοποιήθηκε στις εξής παρακάτω μεγαλουπόλεις, αρχικά στο Burbank της Καλιφόρνια, δευτερευόντως στο Παρίσι και τέλος στο Λονδίνο, με παραγωγό ένα μετρ του είδους τον Gil Norton και είναι το τελευταίο άλμπουμ με την κορυφαία Kim Deal. Η συμμετοχή της ήταν και η τελευταία, αφού αμέσως μετά αποχώρησε και οι Pixies διαλύθηκαν για να ενωθούν ξανά το 2012 με την μακαρίτισσα Kim Shattuck(η οποία έφυγε το 2019) αρχικά και για ένα χρόνο μόνο στη θέση της Κιμ και την εκπληχτική Αργεντίνα Paz Lenchantin να διαδέχεται και τις δυο και να έχει στο παλμαρέ της από το 2014 μέχρι το 2019 τρεις επίσης εκπληχτικούς δίσκους στη β’ φάση της ιστορίας των Ξωτικών της Βοστώνης. Παρότι το Bossanova ο τρίτος και προηγούμενος δίσκος του σχήματος που κυκλοφόρησε το 1990, κινούνταν σχεδόν αποκλειστικά στην Surf-Pop & στο Space-Punk, το Trompe le Monde, έφερε το συγκρότημα στην προηγούμενη φάση του. Με το Trompe le Monde επανατοποθετήθηκαν το στα πιο παλιά ηχοχρώματα και είδη όπως τα Alternative Rock, Pop-Punk, Guitar-Punk, Noise Pop, Indies, ακόμα και με Hardcore επιρροές μιας και οι εν λόγω ποτέ δεν έκρυψαν τις εκ των Husker Du καταβολές τους και χωρίς να σημαίνει ότι χαρακτηρίζει την εν λόγω μπαντάρα κάποιο αρνητικό στοιχείο το πέρασμα του Bossanova σε κάτι νεότερο, τουναντίον θα λέγαμε.

Παραπλανώντας τον κόσμο, ένας λυπημένος Punk εξαπατά τον εαυτό του, η μάλλον τον τοποθετεί εκεί που του αξίζει; Δηλαδή τον τοποθετεί στο Πάνθεον των ηλεκτρικών μουσικών και τραγουδιστικών αποταμιεύσεων του παρόντος, αλλά κυρίως του μέλλοντος, με το αν λέει την αλήθεια εξαπατάει άπαντες, η προσπαθεί να αναδείξει ότι δεν είναι Ελέφαντας δείχνοντας τελικά τον θύτη με το δάχτυλο παρατεταμένο στις πένες των αγριεμένων κιθαριστικών ριφ. Το δίλημμα είναι πολύ μεγάλο και το ερώτημα που απορρέει μέσα από τίτλο του τέταρτου δίσκου των Pixies Trompe le Monde, που είναι και τίτλος του πρώτου τραγουδιού.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Όποια και να είναι η απάντηση ο δίσκος αυτός ήταν η αφορμή για την μετωπική σύγκρουση που επακολούθησε ανάμεσα στις δυο κολώνες του εν λόγω σχήματος, καθώς ο Black Francis και η Kim Deal τράβηξαν τα σχοινιά ο καθένας απ΄την δική του πλευρά και για τους δικούς του λόγους, αναχώρησαν για τους δικούς τους δρόμους, φτιάχνοντας προσωρινά άλλους δίσκους, με άλλα σχήματα και χωρίς να παίξουν γλυκανάλατες εμπορικές μουσικές συνθέσεις, εμπορικά τραγούδια κλπ ουδέποτε, αλλά αριστουργήματα όποτε αποφάσιζαν να μπουν σε αυτή την διαδικασία.

Το Trompe le Monde των Pixies αποτέλεσε την αλυκή του ηλεκτρικού ήχου που έγινε στο τέλος ένα αρχοντικό παλατάκι από θαλασσινό αλάτι, του εν λόγω σχήματος, στέλνοντας για τέταρτη συνεχόμενη φορά το εν λόγω, δηλαδή τα Ξωτικά της Βοστώνης στο πάνθεον της ιστορικής αποτίμησης και προσφοράς τους στο Rock & Roll και στην κορυφή του Ολύμπου της μουσικής βιομηχανίας, πλάι στους αετούς της όπου σε πολλές περιπτώσεις τους ξεπερνούσαν κατά πολύ.

Το Trompe le Monde των Pixies έγινε η δισκογραφημένη επιστολή για το Μέμφις (που επαίρονταν για την συμβολή του στο ροκ εντ ρολ) προσπαθώντας να αποδείξει σε αυτό και στον κόσμο, ότι πρόκειται περισσότερο για ένα μύθευμα, παρά για μια αλήθεια μαθηματικού αξιώματος. Αποθέωσε τη γνωστική εμπειρία των Ναβάχο και ανέδειξε το αξιακό τους σύστημα στιχουργικά και έφερε στην επιφάνεια τα μηνύματα της αναγκαιότητας για περισσότερο ελεύθερο χρόνο, για ακόμα περισσότερη σχέση με το φυσικό περιβάλλον, ηρεμία και χαλάρωση.

Το Trompe le Monde των Pixies λύνοντας αυτού του είδους τις τραγουδιστικές εξισώσεις, μας οδηγεί σε αβίαστα συμπεράσματα μέσω των τραγουδιών του, ότι η τέχνη και η επιστήμη της Νευτώνειας Φυσικής μπορούν να συναντηθούν και να αποτελέσουν σημείο αναφοράς. Που στις αποσκευές τους κρύβουν αποδείξεις του τύπου ότι “οι αποστάσεις ενός Αυτοκινητόδρομου προς το όποιο Ρόσγουελ, ισούνται με το ρυθμό του χρόνου της Ώρας που θα καταναλωθεί”. Τέλος, αν αυτές πραγματοποιούνται σε κάποια όμορφη μέρα της μιας και μοναδικής ζωής μας, απαντούν και σε “φιλοσοφικά” ερωτήματα που αναδείχνουν σημειολογικά ότι ο Καπιταλισμός την αναλώνει(τη ζωή μας) με τις καταναλωτικές και άλλου είδους αξιακές του συνήθειες που μας δημιουργεί, παραπλανώντας μας και ταυτόχρονα εξαπατώντας μας αυτός στην κυριολεξία κλέβοντας και αλλοτριώνοντας τες πριν απ΄όλα από την ίδια την παραγωγή.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους  παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων. 


Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Font Resize
istosch webPortal