Ο γιος του Αρσένιου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Αναδημοσίευση από το cinecollectiva του Radio Collectiva Team

Αν και όλες του οι ταινίες είναι ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ακόμα και σήμερα με περισσή νοσταλγία [(ειδικά της πρώιμης παιδικής μας ηλικίας) και με δάκρυα στα μάτια], μπορούμε να παρακολουθήσουμε για πολλοστή φορά τη "ΘΥΣΙΑ", το "ΣΤΑΛΚΕΡ", το "ΣΟΛΑΡΙΣ", το "ΑΝΤΡΕΙ ΡΟΥΜΠΛΙΟΦ" και τα "ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΒΑΝ", λες και τα παρακολουθούμε για πρώτη φορά, ενώ μπορεί να έχουν ξεπεράσει το καθένα απ΄ αυτά την 7η η την 8η φορά, αλλά είναι σα να τα ξαναβλέπουμε απ' την αρχή!!!

Ίσως ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης-κινηματογραφιστής και ταυτόχρονα ποιητής της εικόνας του 20ου αιώνα, γεννήθηκε μια μέρα σαν σήμερα στις 4 του Απρίλη του 1932 και στα 54 του χρόνια μας άφησε χρόνους συγκεκριμένα την προτελευταία ημέρα του Δεκέμβρη του 1986, όπου άφησε και την τελευταία του πνοή απ την επάρατο, και ένα έργο που δεν τελείωσε ποτέ, όπως δεν το ολοκληρώνει ποτέ κανείς μεγάλος.
Τα παραδείγματα, αναρίθμητα, από τον Μπετόβεν, μέχρι τον πρόσφατα θανόντα δικό μας Ταρκόφσκι τον Θ. Αγγελόπουλο.
Ο Γιος του ποιητή Αρσένιου Ταρκόφσκι, δεν έκανε απλά cinema, ο γιος του ποιητή Αρσένιου Ταρκόφσκι, από το χωριό Ζαβράγιε ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του, κάνοντας ποίηση αλλά στην 7η τέχνη. Ο Αντρέι εκτός από το cinema [που το σπούδασε στην κινηματογραφική σχολή VGIK (δηλαδή στο Ινστιτούτο κινηματογράφου της Σοβιετικής Ένωσης), υπό την καθοδήγηση του τεράστιου Μιχαήλ Ρομ], είχε σπουδάσει, μουσική, γλυπτική, ζωγραφική, μελετούσε την γεωλογία και λάτρευε γλώσσες όπως η Αραβική, έκανε το cinema άνω κάτω, έκανε μια κινηματογραφική επανάσταση που δύσκολα θα ξαναδούμε και θα ξαναβιώσουμε στο απώτερο μέλλον.
Η ιδιομορφία της τέχνης που υπηρέτησε και τον υπηρέτησε με μεγαλοπρέπεια δεν στάθηκε εμπόδιο στις μεταφυσικές του αναζητήσεις που αφορούσαν τη σχέση ανθρώπου – φύσης και ανθρώπου – χρόνου, μέσα από ένα ιδεαλιστικό καμβά που παρά την ποιητική και απόμακρα καλλιτεχνική του φλέβα, ήταν μια απαράμιλλη ζωγραφιά!!!
Το στυλ που καθιέρωσε με όλα τα ηθικοπλαστικής φύσης ερωτηματικά να αναδύονται από αυτό, αυτοαποκαλούνταν “γλυπτική του χρόνου”, ήταν μοναδικό και τα φιλμ του ακόμα και σήμερα στέκουν αγέρωχα, όπου τα σκηνικά έχουν αντικατασταθεί από γραφικά κάνοντας το cinema κυρίως video game, αυτά να μας θυμίζουν ότι η 7η Τέχνη κάποτε ήταν μια πραγματική αφήγηση της κανονικής ζωής, με κανονικούς ανθρώπους και κανονικά αργά πλάνα που παρέπεμπαν περισσότερο στη ζωγραφική και στις αφηγηματικές “ελεγείες”, παρά στον κινηματογράφο.
Αν και όλες του οι ταινίες είναι ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, ακόμα και σήμερα με περισσή νοσταλγία [(ειδικά της πρώιμης παιδικής μας ηλικίας) και με δάκρυα στα μάτια], μπορούμε να παρακολουθήσουμε για πολλοστή φορά τη “ΘΥΣΙΑ”, το “ΣΤΑΛΚΕΡ”, το “ΣΟΛΑΡΙΣ”, το “ΑΝΤΡΕΙ ΡΟΥΜΠΛΙΟΦ” και τα “ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΙΒΑΝ”, λες και τα παρακολουθούμε για πρώτη φορά, ενώ μπορεί να έχουν ξεπεράσει το καθένα απ΄ αυτά την 7η η την 8η φορά, αλλά είναι σα να τα ξαναβλέπουμε απ’ την αρχή!!!

      Η Φιλμογραφία του

  • Θυσία (Offret, 1986)
  • Νοσταλγία (Nostalghia, 1983)
  • Tempo di viaggio (1983) — τηλεπαραγωγή
  • Στάλκερ (Stalker, 1979)
  • Ο Καθρέφτης (Zerkalo, 1975)
  • Σολάρις (Solyaris, 1972)
  • Αντρέι Ρουμπλιόφ (Andrei Rublyov, 1969)
  • Τα παιδικά χρόνια του Ιβάν (Ivanovo detstvo, 1962)
  • Ο οδοστρωτήρας και το βιολί (Katok i skripka, 1960)

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Ελπίζουμε η φώτο του ποιητή Αρσένη Ταρκόφσκι και του κινηματογραφιστή Αντρέι Ταρκόφσκι ως παιδί τότε κάπου στην ΡΟΣΣΔ στην περιοχή Ζαβράγιε, κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, να μην εμπίπτουν στο GDPR για τα προσωπικά δεδομένα…

Στις 4 του Απρίλη του 1932 γεννήθηκε ο σπουδαιότερος σύγχρονος κινηματογραφιστής, ο ποιητής της κινηματογραφικής εικόνας. Αυτός που σαν άλλος οδοστρωτήρας άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας, μετατρέποντας τον σε υψηλή τέχνη με βαθιά νοήματα, ηθική και αισθητική που αστράφτουν ανθρωπισμό, στοχασμό και φιλοσοφία, ανοιχτά χωρίς καμία περιστροφή. Ο μεγάλος Ταρκόφσκι έκανε την κινηματογραφική εικόνα μια απέραντη μουσική δωματίου και βασικό σολίστ τον Αντρέι Ρουμπλιόφ να αντικαθρεπτίζει την ιστορία της Ρωσίας μέσα στους Αιώνες και την μετατροπή της από μια νομαδική παγανιστική διασπορά αρχαιοσλάβων και Σκυθών σε ένα ενιαίο νέο και Ορθόδοξο Χριστιανικό  κέντρο, αλλά και με τα παιδικά χρόνια του Ιβάν τη Σοβιετική υπερδύναμη ως πανσπερμία λαών που χωνεύθηκαν από τη διαλεκτική των ιστορικών ανακατατάξεων, χωρίς να χαλούν τη μανέστρα, κάνοντας την ακόμα πιο γευστική και πιο μεγάλη. Η άδολη θυσία στο μεγάλο πατριωτικό πόλεμο (όπου ήταν ο Β΄Παγκόσμιος Πόλεμος στο Ανατολικό Μέτωπο και ειδικά στην υπό κατοχή Σοβιετική Ένωση), είναι τα παιδικά χρόνια το μεγάλου σκηνοθέτη που τον καθόρισαν και τον εμβολίασαν ανθρωπιά, αγάπη και αστείρευτη δύναμη για διαπάλη με την απληστία και το “κακό”.  Στη φαρέτρα του Ταρκόφσκι δεν ήταν μόνο η ιδεατή εικόνα της θυσίας ενός αγνού και καλάγαθου, αλλά ταυτόχρονα σκληρού λόγο κλίματος λαού, που από μικρό παιδί περιμένει το μέλλον και το ταξίδι στο μυστήριο των αστεριών, του διαστήματος και στον απαγορευμένο κόσμο της νοσταλγίας για τις βασικές αρχές του επιστημονικού σοσιαλισμού, που μόνο ένας οδηγός με μπούσουλα και καθοδηγητή τις εικόνες που γίνονται λέξεις και το αντίστροφο  μπορούσε να μας αποδώσει.                                                                 

Η Σοβιετική Ένωση είναι η πατρίδα, η μητέρα και η βάση των αρχών του σινεμά, με πρωτοπόρους πατέρες του όπως οι Κουλέχοφ, Βερτώφ, Πουντόβκιν, Αιζενσταϊν, Ντοβζένκο, Γιούτκεβιτς(στην πρώτη γραμμή ως οι ασπόνδυλοι κρίκοι – σύνδεσμοι και δημιουργοί όλων των ειδών μοντάζ), Κόζιντσεφ, Ντοτσκόι, Γερασίμοφ, Μπαρνέτ, (στην αμέσως επόμενη γραμμή αυτής της γενιάς), οι επόμενες δύο με τρεις γενιές με τους Κολατόζοφ,  Τσουχράι, Κλίμοφ, Σέπιτκο, Ρομ, Μπόντραρτσουκ, Σενγκέλια, Σακχαναράζοφ, Λέμπεντεφ. Σούσκιν, Γιεφτουσένκο, Μπικώφ, Σέπτικο, Ρουμ, Μοτίλ, Κιαουρέλι, Αμπντουλάντζε και φυσικά τον γιο του ποιητή Ταρκόφσκι και κληρονόμο όλων των παραπάνω, όπου με πολλούς από αυτούς ήταν ίδιας γενιάς.  Ο μεγάλος Ταρκόφσκι όχι μόνο πήρε, έδωσε, αλλά άφησε και παρακαταθήκες στο μαθητή του Σουκούροφ αλλά και άλλους πολύ δυνατούς νεότερους, όταν στις 30 Δεκέμβρη του 1986 έφυγε μετά από μάχη που έδωσε με την επάρατο.

Ενισχύστε το portal "istosch data &technologies lab"
Παρά την επιδημία του COVID-19, το portal μας εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνινικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς για να έχετε ασφάλεια και ένα δημιουργικό ελεύθερο χρόνο τώρα που πρέπει να είμαστε εντός των τοιχών, οι προσπάθειες μας είναι άοκνες ωστόσο όμως πολύ σκληρές και σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…






 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  

Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.
Satellite of Love

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Font Resize
istosch webPortal