‘Ενας νοσταλγικός κλέφτης
Ο Βιττόριο ντε Σίκα, είναι ο μαζί με το Ροσελίνι, οι πατεράδες του Ιταλικού Νεορεαλισμού, ωστόσο εμείς θα σταθούμε στον πρώτο σε αυτές τις λίγες αράδες. Ο Ντε Σίκα είναι ο Νοσταλγικός δημιουργός των παιδικών ονείρων και της αθωότητας της εν λόγω ηλικίας, που τριγυρνούσε με μια κινηματογραφική μηχανή αποτυπώνοντας την εποχή του, αποδίδοντας, ανθρωπιά και κάθε ταινία του μπορείς να τη δεις για να βγάλεις όλο και νεότερα συμπεράσματα, νοήματα κοκ. Έφτιαχνε, [η μετέφερε λογοτεχνικά έργα (όπως του Μοράβια)], νεορεαλιστικές ιστορίες και σενάρια και μετά τα σκηνοθετούσε με μια απαράμιλλη αγνότητα και ποιότητα που ενσάρκωνε τον πιο βαθύ ανθρωπισμό, που τόσο απαιτούσε η εποχή. Κινηματογραφούσε πότε τους “λούστρους των παπουτσιών” και πότε τους “Κλέφτες ποδηλάτων”, πότε “για το ψωμί, τον έρωτα και τη ζήλια” και πότε για τη μετατροπή μιας φτωχογειτονιάς του Μιλάνου από κατεστραμμένη και μίζερη σε μια ανέμελη, χαρούμενη αισιόδοξη νότα λόγω του Τοτό στο θαυμάσιο “Θαύμα στο Μιλάνο”. Ο Ντε Σίκα παίζοντας με τις κοινωνικές ιδιαιτερότητες της μεταπολεμικής Ιταλίας, μιας Ιταλίας που προσπαθούσε να βρει την ταυτότητα της μέσα από την ανοικοδόμηση της και μετά τη φασιστική δικτατορία του Μουσολίνι, σε πανανθρώπινες αξίες, στα μικρά και στα δύσκολα, αλλά και στην αγάπη για την ομορφιά του απλού, που τόσο της είχε αποστερήσει ο προπολεμικός μισανθρωπισμός του Φασίστα Μουσολίνι.
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Ο Ντε Σίκα στο Χτες Σήμερα Αύριο αποτυπώνει την ζωή τριών οικογενειών
τόσο στο μεσοπόλεμο,όσο και της μισό-κατεστραμένης μεταπολεμικής Ιταλίας. Αναδείχνει μεγαλοπρεπώς την αναγκαιότητα επιβίωσης τους με κάθε πρόσφορο μέσο, πάντα δια των γυναικών, τόσο στον Ιταλικό νότο και συγκεριμένα στη Νάπολι, όσο και μιας βαριεστημένης μεσοαστής στον ιταλικό βορρά και συγκεκριμένα στην οικονομική πρωτεύουσα της χώρας το Μιλάνο. Για μια ακόμη φορά ο μεγάλος Ντε Σίκα καταφεύγει σε μια επιτυχημένη μεταφορά του ομώνυμου έργου του μεγάλο Αλμπέρτο Μοράβια, μετά την “Ατιμασμένη” του 1960.
Θα μπορούσαμε να γράφουμε, να μιλάμε και να αναλύουμε με τις ώρες το έργο του τεράστιου Ντε Σίκα(αυτό θα το αφήσουμε για τον ιστορικό του μέλλοντος), που σαν χτες απεβίωσε το 1974 από Καρκίνο του πνεύμονα, αφήνοντας ένα τεράστιο, δυσαναπλήρωτο κενό, που μάλλον σε τούτη την εποχή της αναβίωσης των τεράτων, μπορεί να μην χωρούσε, να μην αναγνωρίζονταν, ούτε καν να του έδιναν οι εταιρείες προώθησης την παραμικρή σημασία, ωστόσο ως αποτέλεσμα μιας εποχής που εμπεριείχε τον ίδιο πόνο με το σήμερα, αλλά μετά από ένα μεγάλο πόλεμο(που τα πράγματα διαβάζονται αλλιώς) θα μπορούσε να είναι καταφυγή. Για τους υποφαινόμενους και υπογράφοντες, ο Ντε Σίκα είναι ο νοσταλγικότερος κλέφτης ονείρων, ποδηλάτων του παγκόσμιου κινηματογράφου και θα παραμείνει ένας πολύ μεγάλος του είδους, από τους μεγαλύτερους όλων των εποχών.
Τίτλος | Προβλήθηκε |
---|---|
Rose scarlatte | 1940 |
Maddalena, zero in condotta | 1940 |
Teresa Venerdì | 1941 |
Un garibaldino al convento | 1942 |
I bambini ci guardano | 1944 |
La porta del cielo | 1945 |
Sciuscià | 1946 |
Cuore | 1948 |
Ladri di biciclette | 1948 |
Miracolo a Milano | 1951 |
Umberto D. | 1952 |
Villa Borghese | 1953 |
Stazione Termini | 1953 |
L’oro di Napoli | 1954 |
Il Tetto | 1956 |
Anna di Brooklyn | 1958 |
La Ciociara | 1960 |
Il Giudizio universale | 1961 |
I sequestrati di Altona | 1962 |
Boccaccio ’70 | 1962 |
Il Boom | 1963 |
Ieri, oggi e domani | 1963 |
Matrimonio all’italiana | 1964 |
Un monde nouveau | 1966 |
Caccia alla volpe | 1966 |
Sette Volte Donna | 1967 |
Le streghe | 1967 |
Amanti | 1968 |
I Girasoli | 1970 |
Il Giardino dei Finzi-Contini | 1970 |
Le Coppie | 1970 |
Dal referendum alla costituzione: Il 2 giugno | 1971 |
I Cavalieri di Malta | 1971 |
Lo chiameremo Andrea | 1972 |
Una Breve vacanza | 1973 |
Il viaggio | 1974 |
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab“
Στις δύσκολες εποχές, που το λαϊκό εισόδημα στενάζει και όλα τα οικονομικά αποθέματα εξαϋλώνονται κατά γεωμετρική πρόοδο, τα προς το ζειν μέσα από ένα ισχνό μισθό, δεν φτάνουν ούτε για “αέρα κοπανιστό”, και δεν μας οδηγούν στο “ευ ζειν”, άπαντα γίνονται δύσκολα για όλους.
Με ένα επερχόμενο σφόδρα εξοντωτικό φορολογικό νόμο, που αφανίζει τους αυτοαπασχολούμενους και μεγαλώνει την κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χώρα φορολογικό παράδεισο για τις πολυεθνικές, εμείς κρατάμε ζωντανό το όνειρο μας, σε ένα περιβάλλον που θέλει πολύ δύναμη και πολλές θυσίες για να επιβιώσεις.
Το Εναλλακτικό κι Ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνολογίας - Διαδικτύου καθώς και το E - Funzine (portal) μας, συνεχίζουν να εργάζονται αδιάκοπα και με πάθος, βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, ανθρωπιστικών, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, με προτάσεις κι αναλύσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να αναπτύξουμε μια άλλου είδους κοινωνική και κυρίως ταξική συνείδηση, που σήμερα βρίσκεται στο στόχαστρο.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνης, ειδικά σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλές ηλεκτρονικές Περιηγήσεις, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.