Το νησί του Μπέργκμαν
Το νησί του Μπέργκμαν
Η Μια Χάνσον-Λοβ, γυρίζει μία ταινία στο νησί που έζησε και σκηνοθέτησε τις περισσότερες ταινίες του ο Μπέργκμαν, το Φάρου, δημιουργώντας μία αφαιρετική ιστορία και μυθοπλασία της οποίας η πλοκή, σχετίζεται και στηρίζεται πάνω σε ένα ζευγάρι σκηνοθετών, οι οποίοι θέλουν να κάνουν διακοπές στο νησί αυτό.
Συνειδητοποιούν ότι μέσα στην ησυχία και στην ηρεμία του χώρου αυτού, μπορουν να αποκτήσουν δημιουργικές ικανότητες, τις οποίες η μητροπολιτική αμερικανική μεγαλούπολη αποκλείει, αλλά όταν φτάνουν εκεί, ξεκινάει η απομυθοποίηση.
Καθότι η σκηνοθέτης και κινηματογραφιστής τις ταινίας που αναφερόμαστε, προσπαθεί να αγιοποιήσει, ή μάλλον, να αποκαθάρει και να εξωραΐσει τον εν λόγω, καθώς και το νησί που έζησε και τελικά δεν είναι, και τόσο θλιβερό, δεν μπορεί να βάλει στο περιθώριο, τον ομολογουμένως προβληματικό χαρακτήρα του μεγάλου Σουηδού σκηνοθέτη, ούτε φυσικά να σβήσει με Blanco, η με μία μονοκονδυλιά, τις κηλίδες που άφησε στο διάβα του, ή μάλλον διπολική πορεία του.
Αυτό επίσης φυσικά, δεν διαγράφει με όρους μαθηματικής απλοποίησης και μαθηματικής αναγωγής, την κινηματογραφική συνεισφορά του Μπέργκμαν, στο δικό τους το αντικείμενο, στο αντικείμενο το οποίο μελετούν εν είδει διακοπών στο μουσείο του Μπέργκμαν, και στο νησί του, οι δύο Αμερικανοί σκηνοθέτες, οι οποίοι είναι ζευγάρι όπου ταξιδεύουν σε αυτό, σύμφωνα με τη σκηνοθέτιδα Μια Χάνσον-Λοβ και το σενάριο της.
Η σχέση του Μπέργκμαν, με το θάνατο, τα φαντάσματα της Ίνγκριντ Μπέργκμαν και το φόβο που διαχέεται ακατάπαυστα στις ταινίες του, για να λανσάρει στο διεκδικητικό πόπολο, τη ματαιότητα του πράγματος, πάντα σε επίπεδο ατομικής ευθύνης, καθώς και το δέος που προξενεί η μοναχικότητα του χώρου στο εν λόγω νησί, δημιουργούν βινιέτες σε αχτίδες φωτός, που καταδείχνουν, ότι η μοναξιά, η αγωνία και η φρίκη του θανάτου, όπως την αποκωδικοποίησε στις ταινίες του ο ίδιος ο Μπέργκμαν, μάλλον ήταν ένα άλλοθι, γιατί σύμφωνα με τους συντελεστές της ταινίας, ο σπουδαίος Σουηδός κινηματογραφιστής, μάλλον, περνούσε υπέροχα τη ζωή του.
Η ηρωίδα του ζεύγους των κινηματογραφιστών, προσπαθεί να πείσει το σύντροφό της, ότι ο Μπέργκμαν ήθελε να δείχνει, κάθετι το θλιβερό σε πλεονασμό, για να μπορεί να οικειοποιείται κατά αποκλειστικότητα, τη διασπορά της απογοήτευσης στις φιλοθεάμονες μάζες και στο εν δυνάμει κοινό του.
Όλος ο φόβος, που κατέγραφε στις ταινίες του, δεν ήταν παρά η αποκωδικοποίηση του BDSM και του βίαιου χαρακτήρα του, ο οποίος συσχετίζονταν σε πολύ μεγάλο βαθμό, με την ρατσιστική, φασίζουσα και βαθιά βολονταριστική προσωπικότητα του, την οποία ανέδυε, σαν ένα παιχνίδι μάλλον μοιρολατρικό και κατά βάθος, καθόλου ελκυστικό για το ίδιο το Φάροου.
Αυτό που ανακαλύπτει η υποδυόμενη σκηνοθέτης στην ταινία της Μία Χάνσεν Λοβ, είναι ότι ο αγαπημένος της συνάδελφος και “μεντόρας” Μπέργκμαν, μάλλον πέφτει στα μάτια της, ως φυσικό πρόσωπο, αλλά ως σκηνοθέτης παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά και μια βαθιά επιρροή, που ενώ έχει φθαρεί παραμένει μια δυνατή, αλλά μυστήρια πλέον φωνή στην καρδιά της.
Προς μεγάλη απογοήτευση της, ο Μπέργκμαν, δεν υπήρξε τελικά ο σπουδαίος οικογενειάρχης που πίστευε, αλλά ένας πατέρας που δεν γνώριζε ούτε καν την κόρη του, μία κόρη που Ίνγκριντ(η σπουδαία αυτή ηθοποιός, που ήταν ερωτευμένος μαζί της, μέχρι την τελευταία της πνοή), τον ώθησε να γνωρίσει στα 60 τα του γενέθλια.
Αυτός ήταν ο πρώτος και καθοριστικός παράγοντας, η σκηνοθέτις ηρωίδα της Μία Χάνσεν Λοβ(που μάλλον κάνει μια αυτοβιογραφία του εαυτού της, σαν άλλη ψυχοθεραπεία, πάνω στους προβληματισμούς της για τον Μπέργκμαν), ούτως ώστε, να εκπέσει στα μάτια της ο ήρωας της, εφόσον γι αυτήν ένας μεγάλος καλλιτέχνης, πρέπει να είναι πρό΄τυπο σε κάθε προέκταση της δραστηριότητας του.
Στο φιλμ, γίνεται μια προσπάθεια εξωραϊσμού του σκηνοθέτη, από την ίδια την διευθύντρια του μουσείου του, σύμφωνα με την οποία ο Μπέργκμαν, στα 42 του χρόνια είχε γυρίσει 25 ταινίες(αριθμός πραγματικά πολύ μεγάλος), είχε γράψει αρκετά βιβλία, πολλά από τα οποία ήταν λογοτεχνικές πραμάτειες για το BDSM(του οποίου ήταν λάτρης) και θα ήταν αδύνατο να είχε πραγματοποιήσει τέτοιο όγκο έργου και ταινιών αν ασχολούνταν με την οικογένειά του, καθώς θα ήταν αδύνατον να είχε τόσο μεγάλη παραγωγικότητα.
Στην πραγματικότητα για την Μία Χάνσεν Λοβ, ο Μπέργκμαν δεν ήταν καμία Παναγία(εξάλλου στα νιάτα του υπήρξε οπαδός του εθνικοσοσιαλισμού, η ναζισμού) και εκεί εξηγείται(αλλά δεν δικαιολογείται με κανένα τρόπο), η σκληρή του προσωπικότητα, ωστόσο αυτό ως αντικειμενικό γεγονός, δεν αναφέρεται στο φιλμ πουθενά, εξάλλου και κοινό μυστικό είναι και δεν θα έπαιρνε την χρηματοδότηση για την παραγωγή της ταινίας.
Ο Μπέργκμαν για τη σκηνοθέτιδα ηρωίδα της Μία Χάνσεν Λοβ ήταν ένας βίαιος, σκληρός και ενίοτε βάρβαρος χαρακτήρας, τόσο στην τέχνη όσο και στη ζωή και στα μάτια της σκηνοθέτιδας μάλλον πέφτει αν δεν καταρρέει κιόλας εντελώς, περιγράφοντας το νησί του, ως μια όμορφη περιοχή, με μια πανέμορφη κοινότητα, που αφενός μεν δεν είχε σχέση με το μίζερο και σκοτεινό – γεμάτο θλίψη και “Φαντάσματα” χώρο, μια περιοχή που έχει μετατραπεί σε πολιτισμική καρικατούρα, η οποία φαντάζει ως το άλλοθι του σύγχρονου, άοσμου, άχρωμου και σνομπ Σουηδικού Πολιτισμού.
Η ταινία πραγματεύεται σε μεγάλο βαθμό, την κλιμακωτή κατάρρευση θαυμασμού, της ηρωίδας της Μία Χάνσεν Λοβ, άρα και της τελευταίας, ο οποίος αργά σταθερά και κατά αριθμητική πρόοδο, μετατρέπεται σε κάτι άλλο – σίγουρα όχι σε μίσος όμως – αλλά η αποκαθήλωση του σκηνοθέτη περνάει από σαράντα κύματα και δεν έχει δάπεδο.
Η ταινία της Μία Χάνσεν Λοβ, είναι μία έρευνα και μια αποκάλυψη στο πρόσωπο και στις αριστοκρατικές καταβολές του Μπέργκμαν, όχι τόσο του κινηματογραφικού Μπέργκμαν, αλλά αυτού του χαρούμενου και ταυτόχρονα βαθιά βίαιου και σκληρού ανθρώπου, του μισογύνη που λάτρεψε την γυναίκα του Ίνγκριντ, που ενώ είχε μία πολύ άνετη, ενεργητική προσωπική ζωή, προσπαθούσε να τη δείχνει κατηφή και μίζερη, να γεννά μυστήρια, με πολλές αναζητήσεις γύρω από το φόβο του θανάτου.
Η αποκαθήλωση στα μάτια της σκηνοθέτιδας και ηρωίδα της Μία Χάνσεν Λοβ είναι καταλυτική, καθηλωτική και ασταμάτητη, από τα πρώτα κιόλας λεπτά της ταινίας, όταν ανακαλύπτει στα επίσημα γραπτά και προσωπικά του ημερολόγια, τις τάσεις που είχε για τον ενεργητικό σαδομαζοχισμό και την “αλγολαγνεία”(παθητικός σαδομαζοχισμός) πάνω στην γενετήσια ορμή, ενώ το δέος μετατρέπεται σε μία συνεχόμενη απορία που αποκτά διερευνητική τάση καθόλη τη διάρκεια του φιλμ, παρουσιάζοντας με το γάντι και με το χάδι τις ψυχικές διαταραχές του ομολογουμένος μεγάλου σκηνοθέτη .
Ο μεγάλος κινηματογραφιστής, ο Μπέργκμαν δηλαδή, παύει να είναι απλά και μόνο ένας κινηματογραφιστής και μετατρέπεται αυτόματα, σε αυτό που πραγματικά ήταν, έναν φαντασμένο μεγαλοαστό, με αριστοκρατικές ρίζες, έναν ευνουχισμένο γιο ενός πάστορα πατέρα, γεμάτο νευρικές και κατά προέκταση ψυχικές διαταραχές, ένα σεξουαλικά καταπιεσμένο αμφιφυλόφιλο που έφτιαχνε φρικτούς χαρακτήρες, που δεν βρίσκουν ποτέ την αγαλίαση και την κάθαρση, γεμάτους από εκδικητικότητα και ρεβανσισμό, ενίοτε σε παθητική και ενίοτε ενεργητική μορφή, όπου οι φιγούρες του ήταν η τραγική αντανάκλαση της παιδικής και εφηβικής του ηλικίας.
Η μοναξιά και η αγωνία του θανάτου, αποκωδικοποιούνται από τα μάτια της σκηνοθέτιδας και ηρωίδας της Μία Χάνσεν Λοβ, ως καθόλου πραγματικές συνιστώσες, αλλα΄ ως μια προβολή αποπροσανατολισμού του κοινού του, σε πιο ατομικιστικά αδιέξοδα.
Για την εν λόγω, από μέντορας(που εν μέρη παρέμεινε), μετατράπηκε σε ένα άνθρωπο με πολλές ψυχικές διαταραχές και αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά, η οποία μεταφέρονταν στον κινηματογραφικό κόσμο και ως συνάδελφος του, ήταν σε θέση να το εντοπίσει.
‘Έναν κόσμο ντυμένο στο φρικτό και θλιβερό ψέμα, στη βία, που μάλλον πηγάζει από μέσα του, ωστόσο το τεχνικό κομμάτι για τη σκηνοθέτιδα ήταν το πιο ενδιαφέρον, που μάλλον δεν τον αποκαθήλωσε κι από εκεί.
Όσο και να πέφτει από τα μάτια της, δεν παύει να είναι ο Μπέργκμαν, οποίος διεισδύει ακόμα και μετά την αποκαθήλωση του, στα όνειρά και στους εφιάλτες του κινηματογραφικού του γίγνεσθαι, κι αποδείχνουν το σκληροτράχηλο του χαρακτήρα του, ούτως ώστε αυτό να λειτουργεί αποτρεπτικά σε αυτήν.
Το νησί του Μπέργκμαν, είναι μία αποκάλυψη όχι μόνο για τη σκηνοθέτιδα της ταινίας, αλλά και για την ηθοποιό που υποδύεται την σκηνοθέτιδα, αλλά μία γλαφυρή αποτύπωση και αποκαθήλωση μιας πολύ μυστήριος περσόνας.
Μιας περσόνας, η οποία είχε επιρροές από τον πάστορα πατέρα του, με ότι αυτό συνεπάγεται, για όλες τις μυστήριες γωνίες και πλευρές του.
Οι ταινία, θα μπορούσε να ταν μυθοπλαστικό ντοκιμαντέρ, ωστόσο έχει και η υπόθεση, η οποία λειτουργεί ως μια βάση δεδομένων για τον κινηματογραφιστή και είναι ένας καταλύτης, προσπαθώντας να αποδείξει, ότι αυτή η εκκεντρική και βαθιά εγωκεντρική φυσιογνωμία, αποτελεί και μία ατραξιόν για τη σουηδική οικονομία η οποία καταρρέει.
Αξίζει κανείς να δει αυτό το φιλμ που είναι ένα από τα σπουδαιότερα που προβλήθηκαν φέτος.
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Ένα ζευγάρι Αμερικανών σκηνοθετών ταξιδεύουν στο νησάκι Φόρε της Σουηδίας, εκεί όπου ο Μπέργκμαν έζησε για χρόνια και γύρισε τις περισσότερες ταινίες του. Οι δυο τους σκοπεύουν να περάσουν στο νησί το καλοκαίρι και να δουλέψουν τα σενάρια των επόμενων ταινιών τους, αναζητώντας την έμπνευση στις άγριες περιοχές του.
Εκ της Παραγωγής
Σκηνοθεσία: Μία Χάνσεν Λοβ Πρωταγωνιστούν: Τιμ Ροθ, Bίκι Κριπς, Μία Βασικόφσκα
English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….
English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.
Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab“
Στις δύσκολες εποχές, που το λαϊκό εισόδημα στενάζει και όλα τα οικονομικά αποθέματα εξαϋλώνονται κατά γεωμετρική πρόοδο, τα προς το ζειν μέσα από ένα ισχνό μισθό, δεν φτάνουν ούτε για “αέρα κοπανιστό”, και δεν μας οδηγούν στο “ευ ζειν”, άπαντα γίνονται δύσκολα για όλους.
Με ένα επερχόμενο σφόδρα εξοντωτικό φορολογικό νόμο, που αφανίζει τους αυτοαπασχολούμενους και μεγαλώνει την κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χώρα φορολογικό παράδεισο για τις πολυεθνικές, εμείς κρατάμε ζωντανό το όνειρο μας, σε ένα περιβάλλον που θέλει πολύ δύναμη και πολλές θυσίες για να επιβιώσεις.
Το Εναλλακτικό κι Ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνολογίας - Διαδικτύου καθώς και το E - Funzine (portal) μας, συνεχίζουν να εργάζονται αδιάκοπα και με πάθος, βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, ανθρωπιστικών, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, με προτάσεις κι αναλύσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να αναπτύξουμε μια άλλου είδους κοινωνική και κυρίως ταξική συνείδηση, που σήμερα βρίσκεται στο στόχαστρο.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνης, ειδικά σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλές ηλεκτρονικές Περιηγήσεις, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.