Η ασταμάτητη δυναμική ενός αξεπέραστου δίσκου (Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols)

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Η ασταμάτητη δυναμική ενός αξεπέραστου δίσκου (Never Mind the Bollocks, Here’s the Sex Pistols)

Σαν σήμερα την επέτειο που και επίσημα η χώρα μέσω του λαού μας μπήκε στο Β’ ΠΠ ερχόμενη σε σύγκρουση με τον Φασιστικό άξονα το 1940, δηλαδή στις 28 του Οκτώβρη και 37 χρόνια μετά, το σωτήριο έτος 1977 μΧ, κυκλοφόρησε ένας από τους σπουδαιότερους δίσκος όλων των εποχών για τον ηλεκτρικό ήχο, σύμφωνα με τη γνώμη δεκάδων εκατοντάδων ειδικών και μουσικοκριτικών ανά την υφήλιο.
Για ορισμένους εξ αυτών δε, είναι είτε ο καλύτερος δίσκος του εν λόγω ήχου, είτε ο δεύτερος καλύτερος μετά το “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” σε ποπ και ροκ ταυτόχρονα, γιατί το τελευταίο δεν ανήκει σε καμία περίπτωση στον Ηλεκτρικό Ήχο, αλλά στην λεγόμενη jangle pop που για πρώτη φορά στην ιστορία της, έκανε μια προσπάθεια υπερπτήσεων στην ψυχεδελική κουλτούρα.
Όμως επί της παρούσης γραφής δεν ασχοληθούμε με τα Σκαθάρια, ούτε στη θεματολογία μας, ούτε και στην αισθητική μας αναγκαιότητα και θα αναφερθούμε επιγραμματικά σε αυτά, εξάλλου δεν μας αφορούν επιπροσθέτως. Για τους υποφαινόμενους το “Never Mind the Bollocks”, βρίσκεται και αποτυπώνεται μέσα στην λίστα των 100 ονομαστικά σπουδαιότερων δίσκων του ηλεκτρικού ήχου, ως έκφραση του παρόντος portal για την ομάδα των σπουδαιότερων δισκογραφημένων παρουσιών του ηλεκτρικού ήχου. Είναι από αυτούς που παρουσιάζονται μια φορά κάθε είκοσι έως και τριάντα χρόνια και ξεχωρίζουν σαν την μύγα μέσ’ στο γάλα, ως αξιωματικά πρώτος, ανάμεσα σε δεκάδες άλλους επίσης πρώτους.
Ανάμεσα σε “ισάξιες” δισκογραφημένες δουλειές, που είναι τουλάχιστον ισοδύναμες, δεν παίρνει απλά κάποια βραχεία κεφαλή απ’ όλες τις υπόλοιπες, αλλά αποτελεί ένα ηχητικό ντοκουμέντο και μια ιστορική πηγή μιας εποχής που μουσικά άλλαξε άπαξ και διαπαντός τα πάντα στην “Γηραιά Αλβιώνα ” και εξ αιτίας του, καθορίστηκε το Δεύτερο κύμα του Βρετανικού Punk.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Ο δίσκος που άλλαξε το ροκ εντ ρολ

Παραγωγός αυτού του υπέροχου δίσκου ήταν ο Malcolm McLaren, ο οποίος είχε καταλάβει ότι το rock n roll, είναι punk και το punk είναι rock n roll, είχε πειστεί πλήρως ότι το δεύτερο κύμα του αμερικανικού πανκ, που από πολλούς ονομάστηκε proto punk, ανεξάρτητα αν δεν ήταν πρώτο εφόσον ενυπήρχε παντού και νωρίτερα από το proto punk, τόσο στο garage, surf, jangle, όσο και στο psychobilly.
Απλά το proto punk, για πρώτη φορά, έβαζε τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά μέσα στο rock n roll και τα έκανε να έχουν τόσο έντονα κοινωνικά και πολιτικά χαρακτηριστικά, πολλές φορές ανώριμα και παιδικά, ωστόσο στην πορεία, πήραν κινηματική μορφή, με ότι αυτό συνεπάγεται, τούτο όμως δεν πραγματοποιήθηκε στην Βρετανία, αλλά στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία.
Είναι ο μοναδικός στούντιο δίσκος που κυκλοφόρησαν οι πιστολέρο της ερωτικής πράξης και μάλιστα με τα χίλια ζόρια από την Virgin, μετά από την ξεγυρισμένη πόρτα που είχαν φάει από άλλες 3 επίσης δισκογραφικές εταιρείες συμπεριλαμβανομένης και της ΕΜΙ, όπου υπάρχει και ξεχωριστό τραγούδι γι αυτήν.
Φυσικά το ότι χτυπούσαν το κεφάλι τους μετά το ντελίριο που προκλήθηκε και ακολούθησε μετά την κυκλοφορία του σε όλα τα επίπεδα, ακόμα να το χωνέψουν!!! Έμεινε για 70 εβδομάδες στην πρώτη δεκάδα των Βρετανικών Charts, σχεδόν άλλες τόσες στα Αμερικάνικα, σημειώνοντας ότι τότε δεν έβγαιναν από ραδιοφωνικές λίστες, αλλά από πραγματικές πωλήσεις, που για μας δεν είναι και τόσο σημαντικό κριτήριο, αλλά είναι σίγουρα σημαντικότερο απ΄το να βγαίνει μέσα από λίστες που προωθούν κάποιοι εύποροι παραγωγοί.
Να σημειώσουμε ότι συνεχίζει να πουλάει ακόμα και σήμερα στην κυριολεξία “τα κέρατα του”, που λέει και ο σοφός λαός μας, ενώ κατά περιόδους εμφανίζεται στα Charts ακόμα και σήμερα 43 χρόνια μετά την κυκλοφορία του και να παραμένει αντικείμενο τόσο λατρείας, όσο και επιστημονικών τοποθετήσεων, συμποσίων και αναλύσεων όχι μόνο από την μουσική βιομηχανία, αλλά και από ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα τον οποίο τον χαρακτηρίζουν ενίοτε ως και δίσκο φαινόμενο, που επηρέασε και συνεχίζει να επηρεάζει το σύμπαν του γίγνεσθαι, αλλά και το είναι του ηλεκτρικού ήχου.

Μαζί με το εν λόγω άλμπουμ, αναδύθηκαν τα αριστουργήματα που θα απαριθμήσουμε παρακάτω κι αν δεν πίεζε η μεγαλύτερη ιδιοφυΐα που εμφανίστηκε στην παγκόσμια δισκογραφία, ο τυχοδιώκτης Malcolm McLaren, μάλλον τίποτα από τα παρακάτω Βρετανικά σχήματα ίσως να μην ξέραμε σήμερα.
Στην κυριολεξία, χωρίς το “Never Mind the Bollocks”, πιθανόν να μην γνωρίζαμε ποτέ ποια θα ήταν η πορεία της λεγόμενης “Ανεξάρτητης Δισκογραφίας” (κυρίως στην Βρετανία, γιατί οι ΗΠΑ και η Αυστραλία είχαν καθορίσει τους δρόμους τους, από προγενέστερα υπεργκρούπ που άλλαξαν τα πάντα στον ηλεκτρικό ήχο, όπως τους MC5, Stooges, Fugs, Ramones, New York Dolls, Modern Lovers, Heartbreakers, Radio Birdman & Saints) και να μην έπαιρνε τη μορφή χιονοστιβάδας στα επερχόμενα 80’ς. Για τους υπογράφοντες, την ίσως σπουδαιότερη μουσικά δεκαετία της ηλεκτρικής μουσικής.
Τα “All Mod Cons” των The Jam του (1978), το Entertainment! των Gang Of Four του (1979), τον εξίσου τεράστιο και πρώτο δίσκο των The Clash, με τον ίδιο τίτλο του (1977), πάντα σε σχέση με το “Never Mind the Bollocks” και ο οποίος είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των σπουδαιότερων όλων των εποχών για τον Ηλεκτρικό Ήχο σύμφωνα με τους ειδικούς, το “Damned Damned Damned” των The Damned του (1977), τον δίσκαρο των Buzzcocks το “Love Bites” του (1978), των Pere Ubu το “The Modern Dance” του (1978), τον δίσκο των Fall με τον τίτλο “Hex Enduction Hour” του (1982), τον δίσκο των τεράστιων Stiff Little Fingers με τον τίτλο “Hanx!” του (1980), τον υπέροχο δίσκο των Wire το Pink Flag του (1977) και φυσικά τον νο 3 δίσκο των 100 σπουδαιότερων του Ηλεκτρικού Ήχου των Joy Division το Unknown Pleasures του (1979), πιθανότατα να να περνούσαν απαρατήρητα και φυσικά να χανόντουσαν, αφήνοντας την Βρετανική μουσική βιομηχανία στις οχλοβοές και φανφάρες των εκνευριστικά αδιάφορων, ανούσιων κλασσικών σχημάτων όπως οι Zeppelin, Qween και δεν θα υπήρχε καμία ποπ, όπως την γνωρίσαμε στα 90’s & Zeros.
.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  
Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους  παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων. 

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal