Ο πικρός επίλογος ενός μεγάλου Χιλιανού

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Γεννήθηκε στις 4 του Οκτώβρη του 1949 κι έφυγε στις 16 του Απρίλη του 2020 από το Θηρίο που ονομάζεται Covid – 19. Ό μεγάλος αυτός παγκόσμιος λόγιος, καλλιτέχνης, αρθρογράφος, μα πάνω απ΄όλα ένας συγγραφέας, με πανανθρώπινη  πανοπλία, πάθος, αγάπη για την δοκιμασμένη από τις δικτατορίες τύπου “μπανανίας” Λατινική Αμερική, αλλά και την πατρίδα του τη Χιλή. Ο Σεπουλβέδά ήταν ένας κολδυλοφόρος με τεράστια ιδανικά που λάτρεψε την κοινοκτημοσύνη και την κοινωνική ιδιοκτησία και μίσησε όσο τίποτα άλλο το Χιλιανό Δικτάτορα Πινοσέτ(αλλά και τους γύρω δικτάτορες τύπου Βιντέλα), που τον ακολούθησε με τους βασανιστές της Χούντας του(του ιερού δεσμού του δικτάτορα δηλαδή),  μέχρι το τελευταίο του έργο του 2017 “Το τέλος της ιστορίας”.  Στο εν λόγο έργο  ο Μεγάλος Σεπουλβέδα δημιουργεί ένα ήρωα που είναι ένας παλαίμαχος ελεύθερος σκοπευτής που έχει εκπαιδευτεί στη θρυλική στρατιωτική σχολή Φρούνζε της Σοβιετικής Ένωσης. Αυτός ο βετεράνος, καλείται να επιστρέψει και πάλι στη δράση για μια τελευταία φορά. Επιστρατεύεται λοιπόν με σκοπό να σκοτώσει έναν αρχιβασανιστή της χούντας του Πινοσέτ που εκτίει ποινή ισοβίων σε μια φυλακή πολυτελείας.

Ο πιστός συγγραφέας της αλήθειας της δικής του Λατινικής Αμερικής, ο άνθρωπος των Ινδιάνων της φυλής (Shuar) που τους μάθαινε γραφή, ανάγνωση και τους μεταλαμπάδευσε τα επαναστατικά ιδανικά της Μαρξιστικής ιδεολογίας του. Τα έργα του ήταν σημειώσεις εν καιρό ταξικού πολέμου, χρονογραφήματα του πολιτικού περιθωρίου, που μετατράπηκε ως τέτοιο, από τον πολιτικό αμοραλισμό του φιλελεύθερου δικτάτορα και φρενοβλαβή κατά τον μεγάλο Σεπουλβέδα. Μαζί με τον Ουρουγουανό συγγραφέα Μάριο Δελγάδο Απαραϊν σκιαγραφούν το αριστούργημα Τα χειρότερα παραμύθια των αδερφών Γκριμ: Εδώ έχουμε μια μυθιστορία που ξετυλίγεται μέσα από την αλληλογραφία δυο επιστημόνων και αφορούν τη ζωή των λαϊκών τροβαδούρων της Χιλής Άβελ και Κάιν Γκριμ.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Στην Η σκιά του εαυτού μας – (La sombra de lo que fuimos), ο μέγιστος αυτός κονδυλοφόρος ανθρωπιστής ζωντανεύει μια λαϊκή γειτονιά του Σαντιάγο της Χιλής, όπου οι ήρωες του είναι τρεις 60 χρόνοι φίλοι, ενώ μεσούσης της κρίσης το 2010 και το 2011, δημοσιεύει δυο πολύ δυνατά βιβλία. Το 2010 εκδίδεται το “Ιστορίες από δω κι απο κει” – (Historias de aquí y de allá), που είναι μια συλλογή διηγημάτων που είχε γράψει κατά το παρελθόν, αλλά ποτέ δεν είχε υλοποιήσει ως εκδοτική ιδέα «κάλλιο αργά παρά ποτέ», που λέει κι  ο σοφός λαός μας. Ενώ το 2011 κυκλοφορεί το σημαντικότερο και σπουδαιότερο και πιο επίκαιρο έργο της περασμένης δεκαετίας, το “Τελευταία νέα από τον Νότο” – (Últimas noticias del Sur) σε συνεργασία με τον φωτογράφο Ντάνιελ Μορτζίνσκι, μια δραματική και ταυτόχρονα πραγματική ιστορία, η οποία προέκυψε μέσα από ένα ταξίδι των δυο φίλων στην δεκαετία του 1990 στην Παταγωνία, όταν η Αργεντινή διαπραγματεύονταν την παραχώρηση της στις ΗΠΑ, λόγω του δραματικού χρέους της στο ΔΝΤ.

Η ιστορία του Σεπουλβέδα, είναι η  παιδική αθωώτητα που καταγράφει στο βιβλίο του “Η ιστορία του Μιξ, του Μαξ και του Μεξ” ανατροφοδοτείται μέσα από άλλο ένα παιδικό μυθιστόρημα με τον τίτλο “Η ιστορία ενός σαλιγκαριού που ανακάλυψε τη σημασία της βραδύτητας”, που δημιούργήθηκε από τα ερωτήματα του εγγονού του. Τα εννέα διηγήματα που προέρχονται από τα νεανική του ηλικία στη Χιλή του Πινοσέτ, όπου ένα από αυτά μιλάει για τη δολοφονία του Ερνέστο Τσε Γκουεβάρα, με τον τίτλο Ο μουγγός Ουζμπέκος, και άλλες ιστορίες παρανομίας. 

Στην ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν Πιστό – αναπτύσσει τον πόνο μιας μεγάλης μερίδας του πληθυσμού της Χιλής απ΄τις σημειολογικές αφηγήσεις ενός σκύλου, πραγματοποιώντας έναν ύμνο για το σθένος, την υπομονή, την επιμονή, τη φιλία και στην ιδιοσυγκρασία των ιθαγενών της Φυλής των Μαπούτσε απ΄την οποία είχε καταγωγή ο μεγάλος αυτός γραφιάς και λίγο πριν το τέλος να επιστρέφει και πάλι στην αρχή, με το ταξίδι του  κόσμου, στο τέλος του κόσμου. Ανάμεσα σε φάλαινες που ταξιδεύουν στην γη του πυρός, σε φυλές ινδιάνων στα βάθη του Αμαζονίου όπως η φυλή Σουάρ, αλλά και σε ταυρομάχους που αλληγορικά έτσι ονομάζει τους κλέφτες ναζί στο ομώνυμο αστυνομικό μυθιστόρημα του και που αποδείχνεται ότι το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο θησαυρισμός, το ίδιον όφελος ακόμα και εις βάρος της ίδιας της πατρίδας που τάχα μου δήθεν υπηρετούν ο μεγάλος κονδυλοφόρος γίνεται γίγαντας. Ο μεγάλος συγγραφέας κάνει την αυτοβιογραφία του εαυτού του στο Patagonia Express και με την  ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει το 1996, για πρώτη φορά κάνει ένα ολοκληρωμένο μυθιστόρημα για παιδιά που όμοιο του σε ποιότητα, σε βάθος, ύψος και φαντασία δεν έχουμε ξαναδιαβάσει. Ένα χρόνο μετά στη συλλογή 17 διηγημάτων με τον τίτλο Αν δεν έχεις που να κλάψεις σταχυολογεί την συγγραφική του ιδιότητα. Αυτός ο τιτάνας και γίγαντας της ταξικής γραφής, της παιδικής, σημειολογικής, περιηγητικής λογοτεχνίας, της ινδιάνικης λατρείας και του αστυνομικού ταμπεραμέντου, από σήμερα αγγίζει τον αστερισμό του νότιου πολικού αστέρα για να φωτίζει τις καρδιές των ιθαγενών της Λατινικής Αμερικής. Καλό ταξίδι Λουίς Σεπουλβέδα.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ II:
Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Font Resize
istosch webPortal