Τα ανεκπλήρωτα πάθη του “Θείου Βάνια” της λογοτεχνίας

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Τα ανεκπλήρωτα πάθη του “Θείου Βάνια” της λογοτεχνίας

Ο Αντόν Πάβλοβιτς Τσέχοφ (Анто́н Па́влович Че́хов) γεννήθηκε στις 29 του Γενάρη του 1860 και έφυγε σαν χτες στις 15 του Ιούλη του 1904, και εκτός του ότι από τους μετρ της βιβλιοκριτικής θεωρείται ο σπουδαιότερος διηγηματογράφος της παγκόσμιας λογοτεχνικής κοινότητας, αποτέλεσε έναν τεράστιο θεατρικό συγγραφέα, και ένα μοναδικό νουβελογράφο παρότι δεν έγραψε και πολλές από δαύτες, παρά μόνο τέσσερις οι οποίες η μια είναι καλύτερη απ΄ την άλλη, ανεξάρτητα ότι στο παλμαρέ των Σπουδών του, αλλά και στο βιογραφικό του θα μπορούσε να είναι και ένας μέγιστος ιατρικός επιστήμονας. Σε κάθε έργο του αποτυπώνεται η παρατεταμένη παρακμή των ανώτερων και ξεπερασμένων από την ιστορία ανώτερων τάξεων της εποχής του, μέσα από μια ατέρμονη φθορά και του ξεπεσμού της καθημερινής των ζωής, η οποία χωνεύεται σε μια αστεία καθωσπρεπική κοινωνική πραγματικότητα του φαίνεσθαι και η οποία μεταβάλλεται νομοτελειακά σε μια παντελώς πνιγηρή ατμόσφαιρα ενός αριστοκρατικού επαρχιωτισμού, που κοντόφθαλμα δεν μπορεί να διακρίνει τις αλλαγές και τις αναβαθμίσεις του τρόπου παραγωγής στο νέο και υγείες.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Όλα του τα γραπτά κινούνται ανάμεσα στη διερεύνηση κάποιων άλυτων, μυστηριωδών και ανεξιχνίαστων εγκλημάτων εις βάρος κάποιον “άσημων” Δημοσίων Υπαλλήλων που απαιτούν νυχτέρια μελέτης πριν την ακροαματική διαδικασία, με γυναίκες που ενώ τις κατατρέχουν με ανήθικες προκαταλήψεις πάντα υπάρχει ένα αίσιο τέλος γι αυτές και μια θλίψη για τους πραγματικούς υπόδικους που με τις αφηγήσεις τους δείχνουν τους υπαίτιους. Στα κείμενα του ενυπάρχει ο δόλος που δημιουργούν οι προκαταλήψεις, ο τρόμος του άγνωστου αύριο, η λατρεία για τα εδώδιμα φρούτα και φραγκοστάφυλα της Ρωσίας, η τάση και διάθεση για μονομαχία απέναντι σε κάθε αναδυόμενο εχθρό, καθώς και για διεκδίκηση και το μίσος για τους χαμαιλέοντες που πάντα κερδίζουν το στοίχημα μέσα στους βυσσινόκηπους της ιστορίας και τις στέπες μιας απέραντης χώρας που δεν συγχωρεί ποτέ αυτούς που την υποτιμούν.

Ο παθιασμένος και αναδυόμενος έρωτας μιας παντρεμένης μικροαστής κυρίας που μετά την υποβάθμιση της αριστοκρατικής της καταγωγής περιφέρετε με ένα σκυλάκι στους δρόμους της Γιάλτας και ερωτεύεται παράφορα αλλά με διαφορά φάσης ένα Μοσχοβίτη φιλόλογο στο παρακείμενο παραθαλάσσιο θέρετρο, χωρίς φυσικά να τον γεύονται πραγματικά και οι δύο ποτέ. Εδώ πέρα, η απόσταση του χώρου και του χρόνου, είναι μια παλινδρόμηση στα εικονικά συναισθήματα της αναπόλησης. Συνειρμών που περιδιαβαίνουν και περιφέρονται ανάμεσα σε γλάρους που πετούσαν, η δεν πετούσαν αμέριμνα (ρητορικό το αντεστραμμένο σχήμα), είτε στα παραθαλάσσια και παράκτια θέρετρα, είτε πάνω από τα υπό πώληση κτήματα του κάθε Θείου Βάνια και της κάθε – και όποιας οικογένειας του. Όπου ο ένας ερωτεύεται απρόσκοπτα τον άλλο διαπερνώντας τον νοερά και μην αγγίζοντας την “τραγωδία” των οικογενειακών δια του γάμου δεσμών, κάνοντας τα ελεγχόμενα πάθη να μοιάζουν πότε με λύτρωση και πότε με φυλακή. Να είναι παρόμοια με αυτά των τριών αδελφάδων να παραληρούν, η μια ενός στην ιδέα ενός συμβιβαστικού ψυχρού γάμου, που στις αποσκευές του θα ενυπάρχει και ο εραστής, η άλλη να θέλει να επιστρέψει στη Μόσχα και να συνεχίσει την εργασία της ως καθηγήτρια στη μέση εκπαίδευση, όπως και του αδελφού τους σε κάποιο Μοσχοβίτικο Πανεπιστήμιο και η τρίτη ζει ηθελημένα και μονίμως στην επιβράβευση του ναρκισσισμού της, ως αποτέλεσμα της μονομαχίας των ερωτικών της αντίζηλων. Αυτό το δράμα των ανεκπλήρωτων επιθυμιών είναι πανταχού παρόν και μονίμως ο κοινός παρονομαστής, κάθε αφήγησης του μεγάλου Άντων Τσέχοφ, σχεδόν σε όλο το μήκος, πλάτος, βάθος και ύψος της γραφής του.

Διηγήματα

  • «Τη νύχτα προ της δίκης» (διήγησις υποδίκου) (1881)
  • «Ο θάνατος ενός υπαλλήλου» (1883)
  • «Γυναίκα χωρίς προκαταλήψεις» (1883)
  • «Περίπτωσις MANIA GRANDIOSA» (1883)
  • «Χαμαιλέων» (1884)
  • «Η τρομερή νύχτα» (1884)
  • «Η θλίψη» (1885)
  • «Οι μπότες» ή «Τα παπούτσια» (1885)
  • «Βάνκα» (1886)
  • «Αίσιο τέλος» (1887)
  • «Εχθροί» (1887)
  • «Καστάνκα» (1887)
  • «Η νύστα» (1888)
  • «Το θαυμαστικό»
  • «Μια ανιαρή ιστορία» (1889)
  • «Γούσεφ» (1890)
  • «Η μονομαχία» (1891)
  • «Στην εξορία» (1892)
  • «Η ιστορία ενός ανώνυμου ανθρώπου» (1893)
  • «Το βιολί του Ρότσιλντ» (1894)
  • «Το έγκλημα» (1895)
  • «Η συκοφαντία» 
  • «Ιόνιτς» (1898)
  • «Τα φραγκοστάφυλα» (1898)
  • «Το στοίχημα» (1899)
  • «Ψυχούλα» (1899)
  • «Η στέπα» (1888)
  • «Ο θάλαμος αρ. 6» (1892) 
  • «Ο μαύρος μοναχός» (1894)
  • «Η κυρία με το σκυλάκι» (1899) 
Θεατρικά έργα
  • «Πλατόνοφ» (Платонов) (1881)\
  • «Στο δρόμο», (На большой дороге) (1884)
  • «Οι βλαβερές συνέπειες του καπνού» (О вреде табака), (1887)
  • «Το κύκνειο άσμα» (Лебединая песня (Калхас))(1887)
  • «Ιβάνοφ» (Иванов)(1887)
  • «Η Αρκούδα» (Медведь: Шутка в одном действии), (1888)
  • «Πρόταση γάμου» (Предложение), (1888-1889)
  • «Μια αθέλητη τραγωδία» (Трагик поневоле) (1889)
  • «Ο γάμος» (Свадьба), (1889)
  • «Ο δαίμονας του δάσους» (Леший) – (1889)
  • «Τατιάνα Ρέπιν», (Татьяна Репина) (1889)
  • «Η Επέτειος (Юбилей), (1891)
  • «Ο Γλάρος» (Чайка), (1896)
  • «Θείος Βάνιας» (Дядя Ваня) (1896),
  • «Τρεις αδελφές» (Три сестры) (1901),
  • «Ο Βυσσινόκηπος» (Вишнёвый сад) (1904)

Διάφορα έργα

  • «Νήσος Σαχαλίνη» (1890) οδοιπορικό
  • «Τα Χριστούγεννα και άλλες χριστουγεννιάτικες ιστορίες»
  • «Η τέχνη της γραφής» 
  • «Αλληλογραφία Μαξίμ Γκόρκυ – Άντον Τσέχωφ» 

Νουβέλες

  • Η Στέππα ― μετάφρ. Σ.Σκιαδαρέσης (Γ.ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ)
  • Η αρραβωνιαστικιά ―μετάφρ.Βασ.Τομανάς (PRINTA)
  • Η μονομαχία ―μετάφρ.Βασ.Τομανάς (PRINTA)

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυo στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης.Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση.Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.


Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal