Ο Αρχιτέκτονας της Μαθηματικής Μουσικής

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Ο Αρχιτέκτονας της Μαθηματικής Μουσικής

Γεννήθηκε στη Βραΐλα της Ρουμανίας στις 29 του Μάη του 1922 κι έφυγε πολύ νωρίς το Φλεβάρη του 2001 στα 79 του χρόνια. Για μας προσωπικά, ο τρίτος πυλώνας της νεότερης Ελληνικής μουσικής, ανεξάρτητα αν δεν είχε τα χαρακτηριστικά της, όπως οι άλλοι δυο πυλώνες της κι άσχετα αν ήταν τρόπον τινά μια μουσική ιδιοφυΐα όχι τόσο γνωστή στις ευρύτερες μάζες στην χώρα μας, που στηρίζονταν στην Αρχιτεκτονική, τα μαθηματικά, τη λογική και την διαλεκτική ως αποτέλεσμα της υλικής διάστασης της μουσικής. Ο Ιάννης Ξενάκης υπήρξε κορυφαίος συνθέτης, πέρα από τα σύνορα της χώρας μας, επηρέασε όλη την σύγχρονη δυτική μουσική, ταυτόχρονα ήταν και αρχιτέκτονας με σπουδές στο ΕΜΠ, ενώ κατά πολλούς θεωρείται ο πατέρας της ηλεκτρονικής μουσικής και είναι ένας από αυτούς που οι συνθέσεις του είναι από μόνες τους μια ιδιαίτερη πρωτοπορία και αποτελούν μαθηματικές εξισώσεις πρώτης γραμμής…

Ο Ιάννης Ξενάκης του οποίου το βιογραφικό θα τα βρείτε αλλού(δεν είναι σκοπός μας να το αναδείξουμε ξανά), άσχετα αν έζησε στο Παρίσι, γεννήθηκε στη Ρουμανία από Έλληνες γονείς, μεγάλωσε στην Ελλάδα, υπήρξε ΕΠΟΝΙτης και μέχρι το τέλος της ζωής του δήλωνε Έλληνας και Μαρξιστής Λενινιστής, εξάλλου αυτό που τον καθόρισε μέχρι το τέλος της ζωής του, ήταν η συμμετοχή του στα Δεκεμβριανά ως ομαδάρχης του Λόχου Σπουδαστών «Λόρδος Μπάιρον», όπου μετά από σοβαρό τραυματισμό από θραύσμα αγγλικής οβίδας που έσκασε δίπλα του, έχασε το αριστερό του μάτι και παραμορφώθηκε μεγάλο μέρος της αριστερής πλευράς του προσώπου του.

Όπως οι άλλοι δύο πυλώνες της νεότερης Ελληνικής Μουσικής ο μεγάλος Μάνος Χ”δάκις και ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης πέρασαν από αυτά τα μονοπάτια της Αντίστασης κι έζησαν από πρώτο χέρι την περίοδο της Κατοχής, την Εθνική Αντίσταση, το ΕΑΜ και το δεύτερο Αντάρτικο με τον ηρωικό ΔΣΕ, καθορίζοντας το έργο τους, έτσι και ο εξίσου μεγάλος και επίσης με τους παραπάνω παγκόσμιος Ιάννης Ξενάκης πήγαν τη μουσική σύνθεση σε άλλα επίπεδα.

Παρότι ήταν ο πρωτότοκος γιος του Κλέαρχου Ξενάκη και της Φωτεινής Παύλου, την οποία δεν χάρηκε μιας και την έχασε, στην τρυφερή ηλικία των πέντε ετών και αυτός και τα δυο μικρότερα αδέλφια του, ωστόσο όμως πρόλαβαν αμφότεροι, να αποκτήσουν τα μουσικά της ταλέντα και τις ικανότητες της στο πιάνο, μιας και τους τα είχε εμφυσήσει καθήμενη στο κορυφαίο όργανο, όχι μόνο με τις εκτελεστικές της ερμηνείες, αλλά και με τις συνθέσεις της. Όπως κι αυτός, έτσι και τα άλλα δυο του αδέλφια ο Ιάσονας Ξενάκης η Jason Xenakis,(1924-1977, φιλόσοφος, συγγραφέας, αλλά και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Λουιζιάνας, των ΗΠΑ) αλλά και ο Κοσμάς Ξενάκης, (1925-1984, πολύ σπουδαίος αρχιτέκτονας, πολεοδόμος, αλλά ζωγράφος και γλύπτης, μαθητής και καθηγητής στην Αναργύρειο και Κοργιαλένειο Σχολή Σπετσών, καθώς και ένας από τους πρωτοπόρους της αφηρημένης ζωγραφικής στην Ελλάδα και της μνημειακής γλυπτικής), πήραν τα πρώτα τους μαθήματα μουσικής (αρμονίας και πιάνου) το 1932 στις Σπέτσες και στην σχολή που ο μικρότερος αδελφός του λίγο αργότερα δίδαξε.

Ο Μέγιστος αυτός Δάσκαλος και συνθέτης που έκανε όλο τον πλανήτη να παραμιλάει με τις πρωτοπόρες μουσικές του αντιλήψεις, το 1940 εισήχθη στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, παρότι δεν ήταν λάτρης της προ-οικοδομικής μελέτης, τόσο του σχεδιασμού και της Αρχιτεκτονικής, όσο και της μηχανικής και της αντοχής, υλικών, ωστόσο κατάφερε δια των σπουδών, να συνδυάσει σε ένα ορισμένο βαθμό τα δικά του πραγματικά ενδιαφέροντα, που δεν ήταν άλλα από την Μουσική, τα Μαθηματικά και η Φυσική, αλλά την Ναυπηγική στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όντας πολιτικό ον και σκεπτόμενος πολίτης, εντάσσεται στο –τότε παράνομο– KKE, όπου διετέλεσε μέχρι γραμματέας της ΕΠΟΝ Πολυτεχνείου.

Στον Ιάννη Ξενάκη και στην διπλωματική του εργασία, (που πραγματοποιήθηκε με καθυστέρηση &μετ΄ εμποδίων λόγω της ιδεολογικής του κατεύθυνσης και της συμμετοχής του στην Εθνική Αντίσταση, το 1946 δηλαδή), οφείλουμε, το οπλισμένο σκυρόδεμα στις σημερινές κατασκευές, τόσο μπροστά ήταν αυτό το μέγιστο ταλέντο. Για να γλυτώσει τη Μακρόνησο και τους τόπους εξορίας, με την βοήθεια των Ιταλών κομμουνιστών πέρασε στη Γαλλία και έφτασε τελικά στο Παρίσι, όπου άφησε και την τελευταία του πνοή τα ξημερώματα της 4ης Φεβρουαρίου 2001, έπειτα από μακρόχρονες περιπέτειες με την υγεία του, που ξεκινούσαν φυσικά από την περίοδο της αντιστασιακής του δραστηριότητας. Ως συνεπής ιδεολόγος και φιλοσοφικά Άθεος, κατόπιν επιταγής και τελευταίας του επιθυμίας, η σορός του αποτεφρώθηκε στην υπόγεια κρύπτη του κοιμητηρίου Περ Λασαίζ στο Παρίσι χωρίς θρησκευτική τελετή,

Ο Ξενάκης όταν βρέθηκε στο Παρίσι και θέλοντας να διευρύνει τις μουσικές του γνώσις, όπως ήταν φυσικό και αποδείχτηκε στην πορεία, δεν ήταν διατεθειμένος να διδαχθεί τους ακαδημαϊκούς κανόνες της αρμονίας και της αντίστιξης. Σύντομα συγκρούστηκε με τον Ονεγκέρ, ο οποίος δεν αποδεχόταν τις ιδέες του και τις οποίες θεωρούσε και άτοπες και φλύαρες και ανούσιες, χωρίς ίχνος συναισθηματικής νοημοσύνης, γι αυτόν η σύνθεση δεν ήταν εξισώσεις δευτέρου και βάλε βαθμού που χρήζουν διακρίνουσας ως μορφή τετραγωνικής εξίσωσης.

Η Νάντια Μπουλανζέ, στην οποία απευθύνθηκε επίσης ο Ξενάκης, είδε μερικά έργα του και του εξέφρασε εν είδει αξιώματος τόσο την άρνηση της, όσο και την αδυναμία της να αναθεωρήσει τις απόψεις της στην ηλικία της, «ξεκινώντας τα πάντα από μηδενική βάση και από την αρχή».

Παρά την εχθρική στάση που αντιμετώπιζε ο Ξενάκης από τους επίσημους κύκλους της ευρωπαϊκής μουσικής, είναι ακάθεκτος, Χείμαρρος πραγματικός, καταλύει όλους τους μουσικούς κανόνες πάνω στην αρμονία και ηχογραφεί μεγαλειώδη και πρωτοποριακά έργα. Οι Ευρωπαίοι συνθέτες της εποχής, μισούσαν με όρους Προτεσταντικής Ηθικής και θανάσιμα, τόσο την Ρωσική Πρωτοπορία στην τέχνη(Avant Garde) χαρακτηρίζοντας την “ολοκληρωτική”, όσο και τον Μπρεχτ που πετούσε στον κάλαθο των αχρήστων την Αριστοτελική Αρχή και εξίσωση για το Θέατρο, την Ποίηση και τη Μουσική που ήθελε αρχή, μέση και τέλος.

Ότι όμως και να έκαναν, η φήμη του Έλληνα Πολιτικού Πρόσφυγα και Κομμουνιστή, άρχισε να εξαπλώνεται ραγδαία σε όλο τον κόσμο από το 1960 και έπειτα και δεν είναι τυχαίο ότι οι Zappa, Iohn Coltrane, Miles Davis, το μεταγενέστερο Industrial(Βιομηχανικό Ροκ & Βιομηχανικό Πανκ), οι Kraftwerk, όλα μαζί πατάνε στις “άναρχες” και ταυτόχρονα συγκροτημένες μαθηματικές πράξεις και αρχιτεκτονικές δομές του μεγάλου αυτού συνθέτη, που έκανε τη μουσική επιστήμη και την επιστήμη μουσική, ως γνήσιο τέκνο του Επιστημονικού Σοσιαλισμού και του Λένιν.

Από τη δεκαετία του 1970 και μέχρι τον θάνατό του έμεινε στο προσκήνιο της σύγχρονης ευρωπαϊκής μουσικής, εργαζόμενος πάντα στο πλαίσιο της σχέσης μαθηματικών, μουσικής, ενός μείγματος Μαρξιστικής-Λενινιστικής και αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας(κυρίως από τους Ιωνικούς Φιλοσόφους μέχρι τον Επίκουρο), με έναν πειραματικό, προσωπικό, πρωτοποριακό αλλά και μοναχικό τρόπο, αφήνοντας ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στη σύγχρονη μουσική του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Ο Ιάννης Ξενάκης, ήταν αυτός που σε όλο το βάθος και ύψος, πλάτος και μήκος της έννοιας των ποιοτικών χαρακτηριστικών, έκανε τα διαλεκτικά άλματα:

α) Έφτιαξε την Ευρωπαϊκή μουσική της εποχής του, αντανακλώντας την αναγκαιότητα της σύμφυσης επιστήμης και τέχνης ως ιστορικό μνημείο

β) Ήταν πολιτικό και φιλοσοφικό ον και δεν οπισθοδρομούσε στον κοινωνικό αυτοματισμό, αλλά στην αναγκαιότητα οι όποιες μάζες, το ακολουθούσαν να δημιουργούσαν τη μουσική του νέου τύπου ανθρώπου και του μέλλοντος

γ) Σε κάθε επανάληψη και επαναλαμβανόμενη ακρόαση ο ακροατής, αν δεν έβρισκε νέα στοιχεία στο μεγαλειώδες και μνημειώδες έργο του, δεν γινόταν κουραστικός από άποψη πεπερασμένου μεγέθους.

Η προγενέστερη μουσική βάση του Ξενάκη, ήταν τα μαθηματικά μοντέλα και για το λόγο αυτό χαρακτηρίστηκε ως «νεοπυθαγόρειος», ωστόσο σύμφωνα με την επόμενη δεύτερη φάση της μουσικής του καριέρας δεν αποδείχτηκε και δεν επαληθεύτηκε ουδέποτε κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα να διαψεύσει όλους εκείνους που τον έλουζαν με αυτό το επίθετο αυτό. Τα αδιέξοδα της Ευρωπαϊκής προ και μεταπολεμικής μουσικής που προέρχονταν από τη σειραϊκή και μετασειραϊκή μουσική, τα έθεσε σε νέες βάσεις και ράγες, επαναφέροντας την Ρωσική Πρωτοπορία, την Προλέτ – Κουλτ και τον Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό, μέσα σε ένα μείγμα υπερρεαλισμού, αρχιτεκτονικής δομής και Avant Garde που δεν ήταν αρεστή στους Δυτικό Ευρωπαίους συνθέτες της εποχής. Σε αντίθεση με την τότε πλειοψηφία της Ευρωπαϊκής αλλά και Αμερικανικής οικογένειας συνθετών, όχι μόνο δεν απέρριψε την μουσική πρωτοπορία, αλλά την επιδίωκε διαρκώς, σταθερά, μόνιμα και αταλάντευτα, απορρίπτοντας το post modern.

Ο Ξενάκης σε γενικές γραμμές, παρέμεινε ουσιαστικά πρωτοπόρος, πιστός στους στόχους που έθεσε από την αρχή, υπηρετώντας τους συνειδητά, αμετάκλητα, αδιατάρακτα και ανεμπόδιστα, χωρίς, να έχει καθόλου ενδοιασμούς για την Κριτική ακόμα και από τους κύκλους του όπως τον Πιερ Μπουλέζ στη Γαλλία. Οι μουσικές του και οι Αρχιτεκτονικής φύσης μεταστάσεις άλλαζαν διαρκώς θέση στην αντίστιξη, τόσο από διαφορετική αφετηρία, βάση, όσο και κατάληξη διαρκώς και διαλεκτικά. Ήταν η γενικευμένη συνθετική αρνησικυρία στο αμετάκλητο και σταθερό σύστημα αυστηρής Ευρωπαϊκής αρμονίας, που ο Ξενάκης αποκαθήλωσε και αποτελείωσε, που το έκανε να μοιάζει με ασταθές άκανθο στην κυτταρική δομή της εν λόγω γραμμής η διαστήματος, τρυπώντας τις παραδοσιακές και ξεπερασμένες ιδιομορφίες και ιδιότητες. Με τον τρόπο ο αυτό ο Ξενάκης έγινε αυτός που ανατροφοδότησε άθελα του, την Modern Jazz και μελλοντικά την Ηλεκτρονική και Πειραματική Μουσική.

Αφορμή και αιτία ήταν οι κυλιόμενες μαθηματικές Αχορρίψεις(ένα αλγεβρικό σύστημα Αλγοριθμικής Μουσικής Σύνθεσης), όπου ο Μπρεχτ ήταν παντού, μιας και δεν υπήρχε αρχή μέση και τέλος, εντός, εκτός και επί τα αυτά μέρη στο αποτέλεσμα τους και μέσα στους εγγεγραμμένους μουσικούς συρμούς και κώδικες εποχής του, που θύμιζαν τις επιδράσεις από τα μοντάζ του Αϊζενστάιν στη μουσική.

Οι συνθέσεις του Ξενάκη, ήταν το σπονδυλωτό μουσικό και συνθετικό αλατοπίπερο ως αποτέλεσμα των προγενέστερων ατελείωτων δεινών που λειτουργούσαν συνειρμικά και παράλληλα με την εποχή του, σαν επαναλαμβανόμενοι επίκυκλοι από την περίοδο της “κατοχής”, στην εποχή που άνθισε και άκμασε το έργο του ταυτόχρονα, αποκαλύπτοντας σε αυτόν και σε αλλήλους του, τους πολύτροπους νέους δρόμους, πότε με όρους θαλάσσιου Ιωλκού που ταξίδευε προς την Ανατολή και πότε με όρους του “Θείου” νάματος, προερχόμενο από τα Βακχικά μυστήρια, που κοιτούσαν προς τη Δύση, χωρίς όμως να την ορέγονται ιδιαίτερα. Με τον τρόπο αυτό, ανάδειχναν την αμφοτεροβαρή πλάστιγγα που δεν έγερνε ποτέ στρατηγικά σε καμία πλευρά, παρά μόνο στην πρωτοπορία και που ως βάση της είχε το μότο του Μαξίμ Γκόργκι* τοποθετημένο μαθηματικά στις συνθέσεις του.

*Την “ηθική των αφεντικών” την αντιπάθησα όσο και την “ηθική των δούλων”. Μια τρίτη ηθική έβλεπα να διαμορφώνεται μέσα μου: “Δίνε το χέρι σου σε όποιον σηκώνεται”.

Μαξίμ Γκόρκι

Διπλή Ζυγιά (Dhipli Zyia), για βιολί και βιολοντσέλο, 1952
Μεταστάσεις, (Métastasis, Métastaseis) για ορχήστρα 61 εκτελεστών, 1953-54 ακούστε απόσπασμα
Πιθοπρακτά (Pithoprakta), για ορχήστρα 50 εκτελεστών, 1955-56
Αχορρίψεις (Achorripsis), για 21 εκτελεστές, 1956-57
Concret PH, για μαγνητοταινία, 1958 ακούστε απόσπασμα
Analogique A, για 9 έγχορδα, 1958
Συρμός (Syrmos), για 18 ή 36 έγχορδα, 1959
Duel, Παιχνίδι για 56 μουσικούς, χωρισμένους σε δύο ορχήστρες με δύο μαέστρους, 1959
Έρμα (Herma), για πιάνο, 1960-61
ST/4, για κουαρτέτο εγχόρδων, 1956-62
Bohor, για μαγνητοταινία, 1962
Πολλά τα δεινά (Polla ta Dhina), για παιδική χορωδία 20 φωνών και ορχήστρα 48 εκτελεστών, 1962
ST/48, για 48 εκτελεστές, 1962
ST/10, για 10 εκτελεστές, 1962
Μόρσιμα-Αμόρσιμα για πιάνο, βιολί, βιολοντσέλο και κοντραμπάσο, 1962
Στρατηγία (Stratégie), Παιχνίδι για 82 μουσικούς, χωρισμένους σε δύο ορχήστρες με δύο μαέστρους, 1962
Εόντα (Eonta), για πιάνο και πέντε χάλκινα πνευστά, 1963
Τερρετέκτωρ (Terretektorh), για 88 εκτελεστές, 1965-66
Ορέστεια (Oresteia), Σουίτα για παιδική χορωδία, μικτή χορωδία (18 γυναικείες και 18 αντρικές φωνές) και 12 εκτελεστές, 1965-66 ακούστε απόσπασμα από το Αγαμέμνων
Νόμος Άλφα (Nomos Alpha), για βιολοντσέλο, 1966
Nuits, για δώδεκα σόλο φωνές, 1967
Πολύτοπο του Μοντρεάλ, 1967
Νόμος Γάμμα (Nomos Gamma), για 98 εκτελεστές, 1967-1968
Kraanerg, σκηνική μουσική για ορχήστρα και μαγνητοταινία, 1968-69
Περσέφασσα (Persephassa), για 6 κρουστά, 1969
Ανακτορία (Anaktoria), για Οκτέτο, 1969
Hibiki Hana Ma, για μαγνητοταινία, 1969-70
Περσέπολις (Persepolis), για μαγνητοταινία, 1971
Αντίχθων (η) (Antikhthon), σκηνική μουσική για 86 ή 60 εκτελεστές, 1971
Πολύτοπο του Cluny (Polytope de Cluny), 1972
Ευρυάλη (Evryali), για πιάνο, 1973
Gmeeoorh, για εκκλησιαστικό όργανο, 1974
Ερίχθων (Erikhthon), για πιάνο και 88 μουσικούς, 1974
Ψάπφα (Psappha), για σολίστα κρουστών, 1975
Χοαί (Khoaï), για τσέμπαλο, 1976
Άκανθος (Akanthos), για σοπράνο ή μέτζο-σοπράνο και 8 μουσικούς 1977
Πλειάδες (Pleiades), για 6 εκτελεστές κρουστών, 1978
Μυκήνες Άλφα (Mycènes Alpha), Πολύτοπο, 1978
Ιχώρ (Ikhoor), για τρίο εγχόρδων, 1978
Ανεμόεσσα (Anémoéssa), για μικτή χορωδία (42-82 φωνών) και ορχήστρα (90 εκτελεστών), 1979
Khalperr, για χάλκινα και κρουστά, 1983
Τετράς (Tetras), για κουαρτέτο εγχόρδων, 1983
Nάαμα (Naama), για τσέμπαλο, 1984
Ίδμεν A, για μικτή χορωδία (64 φωνών) και 4 κρουστά, 1985
Ίδμεν B, για 6 κρουστά και χορωδία ad libitum, 1985
Όρος (ο) (Horos), για 89 μουσικούς, 1986
À r. (Hommage à Ravel), για πιάνο, 1987
Waarg, για 13 μουσικούς, 1988
Échange, για μπάσο κλαρινέτο και 13 μουσικούς, 1989
Επίκυκλοι (Epicycles), για βιολοντσέλο και 12 μουσικούς, 1989
Tuorakemsu, για 90 μουσικούς, 1990
Troorkh, για τρομπόνι και 89 μουσικούς, 1991
Gendy 3, για μαγνητοταινία, 1991
Ροαί (Roaï), για 90 μουσικούς, 1991
Pu wijnuej we fyp, για παιδική χορωδία, 1992
Η θεά Αθηνάα (La Déesse Athéna), Σκηνή από την Ορέστεια για βαρύτονο και 12 εκτελεστές, 1992
Βάκχαι Ευριπίδου (Les Bacchantes d’ Euripide), για βαρύτονο, γυναικεία χορωδία και 9 εκτελεστές, 1993
Sea Nymphs, για μικτή χορωδία (24 φωνών), 1994
Ιωλκός (Ioolkos), για 89 μουσικούς, 1995
Και (Kaï), για 9 εκτελεστές, 1995
Kuïlenn, για 9 πνευστά, 1995
Hunem-Iduhey, για βιολί και βιολοντσέλο, 1996
Ωμέγα (O-Mega), για σολίστα κρουστών και 13 εκτελεστές, 1997

23/12/2020 Το 12ο podcasting των Ηλεκτρικών Κολλεκτίβων
24/12/2020 Οι 20 σπουδαιότερες ταινίες του Σινεμά για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
26/12/2020Οι 30 σπουδαιότερες μουσικές κυκλοφορίες του ηλεκτρικού ήχου και της Jazz για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
28/12/2020 Μεγάλο Αφιέρωμα στο No Wave
30/12/2020 Οι 100 σπουδαιότερους δίσκοι του ηλεκτρικού ήχου, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Πρωτοχρονιά 31/12/2020 23:59 & 1/1/20210 00:01, Οι 100 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου μέχρι σήμερα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Παραμονή των φώτων 5/1/2021 θα καταγράψουμε τις 100 σπουδαιότερες ταινίες του Παγκόσμιου Κινηματογράφου με τα κριτήρια του istos-ch.com
7/1/2021, Τα 50 Σπουδαιότερα αποκλειστικά λογοτεχνικά βιβλία, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Μέγεθος γραμματοσειράς