Coleman Hawkins, ο ιέραξ της Jazz

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Coleman Hawkins, ο ιέραξ της Jazz

Γεννήθηκε σαν χτες, ανήμερα των Εισοδίων της Θεοτόκου το 1904 στο Saint Joseph του Missouri και είναι ένα από τα φαινόμενα της όλης Τζαζ, ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα, από αυτά που έφυγαν πολύ νωρίς στις 19 του Μάη του 1969, μόλις σε ηλικία 64 ετών, χωρίς να προλάβουν να ξεδιπλώσουν το ζενίθ των ταλέντων τους.
Ένα τέτοιο ταλέντο ήταν και ο μουσικός της σημερινής μας αναφοράς, ο Τεράστιος Coleman Randolph Hawkins, η απλά Coleman Hawkins που οι συνάδελφοί του, του είχαν δώσει τα ψευδώνυμα “Hawk” αλλά και “Bean”, (δηλαδή το γεράκι και το φασόλι), μια μέρα μετά την γενέθλια ημερομηνία του, που αν ζούσε μερικά χρόνια παραπάνω, θα μιλούσαμε για ένα εξαιρετικής φύσης φαινόμενο.
Ο Coleman Hawkins, δεν ήταν απλά ένας εκπληκτικός σολίστας, που δεν περιορίζονταν μόνο σε μια από τις υποκατηγορίες της σπουδαιότερης μουσικής του 20ου αιώνα (και όχι μόνο αυτού φυσικά), ήταν ένας εξίσου καλός και ταλαντούχος συνθέτης και δημιουργός, που με την ίδια άνεση δημιουργούσε μουσικές που βρίσκονταν σε εντελώς διαφορετικά περιβάλλοντα, από τις ρυθμικές New Orleans, ProJazz, Swing, Big Band Jazz & μέχρι τις αυτοσχεδιαστικές Bebop και PostBop.
Υπήρξε ένας Εξαιρετικός σαξοφωνίστας τόσο στο τενόρο, όσο και στο μπάσο σαξόφωνο, αλλά και ένας εξαιρετικός κλαρινετίστας, που με το παίξιμο του έκανε τους συναδέλφους του να του αποδώσουν τα ψευδώνυμα που λίγο παραπάνω αναφέραμε, μιας και ήταν αυτός που σαν γεράκι επιθέτονταν στις νότες ανηλεώς, καταπίνοντας λεωφόρους, τόσο αρμονίας, όσο και νεοτεριστικών τρόπων και δρόμων μελωδίας.
Με τη διαδρομή του απέδειξε, ότι ο αυτοσχεδιασμός από την Bebop και έπειτα, είχε και τη δική του συμβολή και σπορά. Ήταν κάτι σαν φασόλι που χρόνια φρόντιζε και καλλιεργούσε με τις συνθέσεις του, στον κεντρικό νευρικό σύστημα όχι μόνο των απανταχού ακροατών του, αλλά κυρίως όλων των συναδέλφων του και της εποχής του, αλλά και των μετέπειτα.
Το βιρτουόζε εκτελεστικό του ταμπεραμέντο κι η αριστοκρατική προσέγγιση του Hawkins, καθόρισε τους πάσης φύσης και κάθε λογής μεγάλους τενόρο και μπάσο σαξοφωνίστες στον επερχόμενο μεταπολεμικά αυτοσχεδιασμό.
Το χαρακτηριστικό πλούσιο και βαθιά συναισθηματικό αποτύπωμα του, το διαπεραστικό και τονωτικό στυλ του, δεν απελευθέρωναν απλά και μόνο τις όποιες νότες με παρρησία απ΄ τα πνευμόνια του, μετά από τις όποιες χάλκινες εκπνοές, αλλά αποτέλεσε στοιχείο παρακαταθήκης και σημείο αναφοράς για ολόκληρη την σύγχρονη τζαζ, στο τενόρο και μπάσο σαξόφωνο, ανεξάρτητα αν ήταν αυτός ο επόμενος, η, ο μεθεπόμενος ταλαντούχος μπαλαντέρ και βιρτουόζος.
Ο Coleman Hawkins, αποτέλεσε την κύρια και βασική πηγή και επιρροή, στην πρώτη νεότερη γενιά των τενόρων σαξοφωνιστών, που λίγο αργότερα θα μονοπωλούσαν με την εκτελεστική τους δεινότητα, σε κάθε σκηνή που έβγαζαν το ταλέντο τους, η σε κάθε δισκογραφημένο αποτέλεσμα τους.
Στην πραγματικότητα το μοναδικό τους ταλέντο, στην ούγια του έφερε και έγραφε φαρδιά – πλατιά, την βαριά σφραγίδα του Coleman Hawkins.
Από τους Chu Berry, Charlie Barnet, Tex Beneke, Ben Webster, Vido Musso, Herschel Evans, Buddy Tate και Don Byas, που ήταν η πρώτοι διδάξαντες και αποτέλεσαν γέφυρα στους επόμενους τενορίστες, όπως και μέχρι τους Arnett Cobb, Illinois Jacquet, Flip Phillips, Ike Quebec, Al Sears, Paul Gonsalves και Lucky Thompson, όλοι τους, μα όλοι τους, οφείλουν ένα μεγάλο ευχαριστώ στο γεράκι της Τζαζ.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Rainbow Mist
Indispensable (1927-1956, RCA)
Body and Soul (1939–1956, RCA)
Disorder at the Border (Spotlite, 1952)
The Hawk Talks (Decca, 1952-53)
The Hawk Returns (Savoy, 1954)
Timeless Jazz (Jazztone, 1954)
Jazz Tones (Xanadu, 1954)
Accent on Tenor Sax (Urania, 1955)
The Hawk in Hi Fi (RCA Victor, 1956)
The Hawk in Paris (Vik, 1956)
The Gilded Hawk (Capitol, 1956–57)
The Hawk Flies High (Riverside, 1957)
The Coleman Hawkins, Roy Eldridge, Pete Brown, Jo Jones All Stars at Newport (Verve, 1957)
Coleman Hawkins Encounters Ben Webster (Verve, 1957)
The Genius of Coleman Hawkins (Verve, 1957)
Coleman Hawkins and Confrères (Verve, 1958)
The High and Mighty Hawk (Felsted, 1958)
The Saxophone Section (World Wide, 1958)
Bean Bags (Atlantic, 1958)
Soul (Prestige, 1958)
Hawk Eyes (Prestige, 1959)
Coleman Hawkins with the Red Garland Trio (Moodsville, 1959)
Coleman Hawkins All Stars (Swingville, 1960)
At Ease with Coleman Hawkins (Moodsville, 1960)
Coleman Hawkins and His Orchestra (Crown, 1960)
The Hawk Swings (Crown, 1960)
Night Hawk (Swingville, 1960)
The Hawk Relaxes (Moodsville, 1961)
Things Ain’t What They Used to Be (Swingville, 1961)
Jazz Reunion (Candid, 1961) with Pee Wee Russell
Good Old Broadway (Moodsville 1962)
The Jazz Version of No Strings (Moodsville, 1962)
Hawkins! Eldridge! Hodges! Alive! At the Village Gate! (Verve, 1962)
Hawkins! Alive! At the Village Gate (Verve, 1962)
Coleman Hawkins Plays Make Someone Happy from Do Re Mi (Moodsville, 1962)
Duke Ellington Meets Coleman Hawkins (Impulse!, 1962)
Today and Now (Impulse!, 1962)
Desafinado (Impulse!, 1962)
Back in Bean’s Bag (Columbia, 1963)
Sonny Meets Hawk! (RCA Victor, 1963)
Wrapped Tight (Impulse!, 1965)
The Hawk & the Hunter (Mira, 1965)
The Greatest Jazz Concert in the World (Pablo, 1967)
Sirius (Pablo, 1975 – recorded December 20, 1966 in New York)
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

RCT TEAM

Η ομάδα Radio Collectiva Team είναι μια εικονική ομάδα δραστηριοτήτων που ίδρυσε ο ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Κοτσώνης στα Χανιά, με αφορμή την εκπομπή του "Κολλεκτίβα της Σελήνης" το 1995 και η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε "Ηλεκτρικές Κολλεκτίβες". Το 2008 ξεκίνησε το Blogging και σήμερα εκτός από αυτό συμμετέχει στο portal istosh data &technologies lab και στο the-blue.gr

Font Resize
istosch webPortal