Ο Τρυφερός επισκέπτης της Νουβέλ Βαγκ
Ο Τρυφερός επισκέπτης της Νουβέλ Βαγκ
Γεννήθηκε στις 6 του Φλεβάρη του 1932 στην πόλη Νεϊγί-συρ-Σεν και αποτέλεσε το alter ego και αντίποδα του Ζαν Λυκ Γκοντάρ, ο Φρανσουά Τρυφώ η François Roland Truffaut στη γλώσσα της πατρίδας του, εκτός από ένας σκηνοθέτης από αυτούς που σήμερα αναζητά κανείς με τα δάκτυλα το ενός χεριού, υπήρξε ταυτόχρονα, κινηματογραφικός κριτικός, σεναριογράφος και ηθοποιός, ένα από τα τοτέμ και ένας πιο σημαντικούς εκπροσώπους του γαλλικού νέου κύματος, έφυγε από φυσικά αίτια και μετά από μάχη από την επάρατη, μετά από επιπλοκές που του δημιούργησε ο εγκεφαλικός όγκος στις 21 του Οκτώβρη του 1984, σε Νοσοκομείο της Γαλλικής Πρωτεύουσας.
Το ξεκίνημα του πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός θεωρητικού, αλλά και κριτικού του κινηματογράφου του Αντρέ Μπαζέν, γράφοντας μνημειώδη άρθρα για την 7η τέχνη που ξεκινούσαν με εξαιρετικές αναλύσεις και κατέληγαν σε διθυραμβικές κριτικές στο περιοδικό Cahiers du cinema, που ακόμα και σήμερα αποτελούν αξεπέραστα ιστορικά ντοκουμέντα για την εποχή τους.
Φυσικά δεν έδρασε κατά μόνας, μιας και επενέργησε ευεργετικά σε αυτό που ονομάζεται ιστορική ανάλυση για την κινηματογραφική γραφή, αφού μαζί με άλλους συναδέλφους του, άνοιξαν διάπλατα τις πόρτες, τους δρόμους και τις λεωφόρους, για το νέο κύμα, η την λεγόμενη χαρακτηριστικά “La Nouvelle Vague”, το ανεξάρτητο και εναλλακτικό σινεμά, που το περιεχόμενο καθόριζε το πνεύμα του και όχι η εμπορικότητα του.
.
Ο Τρυφό παρότι ήταν μια βαθιά πολιτικοποιημένη περσόνα που στέκονταν πλάι στο Γαλλικό Κομμουνιστικό Κόμμα, στις ταινίες του είτε δεν εξέφραζε τις πολιτικές θέσεις και απόψεις, είτε το έκανε αφαιρετικά με γρίφους και μια γλώσσα που απαιτούσε ερμηνεία.
Οι ιστορίες του εννίοτε προσιδίαζαν τις παραβολές του Ιησού, αλλά χωρίς να καταδείχνεται το καλό η το κακό, το άσχημο η το ωραίο και πότε τη σημειολογία του προγενέστερου film noir, αλλά με μια γαλλική εκδοχή και χωρίς ηθικές παραπομπές και νοήματα. Ενδεικτικά ο Τρυφό, ακόμα και στην περίοδο του Γαλλικού Μάη του 1968, δεν κατέφυγε στον στρατευμένο και πολιτικοποιημένο κινηματογράφο, όπως άλλοι τεραστίων διαστάσεων συνάδελφοι του από την “La Nouvelle Vague” προσπαθώντας άλλοτε επιτυχώς κι άλλοτε ανεπιτυχώς να ακολουθήσει, προωθήσει και χαράξει μια πιο προσωπική κινηματογραφική πορεία, η ένα δικό του στυλ και σε αυτή του την προσπάθεια, είτε σχεδόν περιθωριοποιήθηκε, είτε ακόμα και σήμερα να θεωρείται αινιγματικός.
Οι Αμερικανικές νύχτες του τεράστιου σκηνοθέτη και ουρανομήκη κινηματογραφιστή, δεν είναι κάτι γενικά και αόριστα, “κάποιες νύχτες” στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ωκεανού, αλλά οι πρώιμες κινηματογραφικές του επιρροές, ήταν οι σειρήνες του Μισισιπή, η τα Τρυφερά Δέρματα των “άσπιλων και αμόλυντων” υποψήφιων νυφών που τα έβαφαν μαύρα καθώς δεν έβρισκαν αυτούς που θα τις μετέτρεπαν σε αγρίμια, αλλά και τα πράσινα κρεβάτια των Κλεμμένων φιλιών, από τις Γυναίκες της Διπλανής Πόρτας.
Οι Αμερικάνικές Νύχτες του Τρυφό, ήταν ολόκληρο το κινηματογραφικό είναι και γίγνεσθαι του τελευταίου Μετρό, τα 400 χτυπήματα της κάθε μιας ερωτικής ιστορίας ενός και μόνο άνδρα, που αγάπησε τόσο πολύ τις γυναίκες που δεν άντεχε να του λείπουν κάποιες από αυτές, με αποτέλεσμα να το βάζει στα πόδια, όταν δεν υπήρχε η φαντασιακή απαρτία του και με τελικό αποτέλεσμα την απομόνωση του στα χαρτζιλίκια και τις ιστορίες της όποιας Αντέλ Ουγκό.
Αυτός ήταν ο υπέροχος κόσμος της μυθοπλασίας του μεγάλου Φρανσουά Τρυφώ, που έφυγε σαν σήμερα το 1984, αφήνοντας τον Κινηματογραφικό Κόσμο στη Θλίψη και στην αναζήτηση ενός νέου Επισκέπτη όπως αυτού.
1955 Μια επίσκεψη Une Visite
1957 Les Mistons Les Mistons
1958 Une Histoire d’eau Σκηνοθετημένη μαζί με τον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ
1959 Τα 400 χτυπήματα Les Quatre cents coups
1960 Πυροβολήστε τον πιανίστα Tirez sur le pianiste
1962 Ζυλ και Τζιμ Jules et Jim
1962 Antoine et Colette Antoine et Colette ( Ταινία μικρού μήκους)
1964 Τρυφερό Δέρμα La Peau douce
1965 Φάρεναϊτ 451 Fahrenheit 451
1968 Η νύφη φορούσε μαύρα La Mariée était en noir
1968 Κλεμμένα φιλιά Baisers volés
1969 Η σειρήνα του Μισσισσιπή La Sirène du Mississippi
1970 Ένα Αγρίμι στην Πόλη L’Enfant sauvage
1970 Παράνομο κρεβάτι Domicile conjugal
1971 Δυο Κορίτσια από την Αγγλία Les Deux anglaises et le continent
1972 Ένα όμορφο κορίτσι σαν εμένα Une belle fille comme moi
1973 Αμερικανική Νύχτα La Nuit américaine
1975 Η Ιστορία της Αντέλ Ουγκό L’Histoire d’Adèle H
1976 Το Χαρτζιλίκι L’Argent de poche
1977 Ο άνδρας που αγαπούσε τις γυναίκες L’Homme qui aimait les femmes
1978 Το Πράσινο δωμάτιο La Chambre verte
1979 Η αγάπη το βάζει στα πόδια L’Amour en fuite
1980 Το τελευταίο Μετρό Le Dernier métro
1981 Η Γυναίκα της Διπλανής Πόρτας La Femme d’à côté
1983 Οπωσδήποτε την Κυριακή Vivement dimanche!
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου
Ως σεναριογράφος
1960 Με Κομμένη την Ανάσα À bout de souffle Σε σκηνοθεσία Ζαν-Λυκ Γκοντάρ
1988 Η μικρή κλέφτρα La Petite voleuse Σε σκηνοθεσία Κλωντ Μίλερ
1995 Belle Époque Σειρά επεισοδίων, σε συνεργασία με τον Jean Gruault και σε σκηνοθεσία του Gavin Millar.
Ως ηθοποιός
1977 Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου Σε σκηνοθεσία Στίβεν Σπίλμπεργκ
English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….
English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.
Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab“
Στις δύσκολες εποχές, που το λαϊκό εισόδημα στενάζει και όλα τα οικονομικά αποθέματα εξαϋλώνονται κατά γεωμετρική πρόοδο, τα προς το ζειν μέσα από ένα ισχνό μισθό, δεν φτάνουν ούτε για “αέρα κοπανιστό”, και δεν μας οδηγούν στο “ευ ζειν”, άπαντα γίνονται δύσκολα για όλους.
Με ένα επερχόμενο σφόδρα εξοντωτικό φορολογικό νόμο, που αφανίζει τους αυτοαπασχολούμενους και μεγαλώνει την κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, μετατρέποντας ουσιαστικά τη χώρα φορολογικό παράδεισο για τις πολυεθνικές, εμείς κρατάμε ζωντανό το όνειρο μας, σε ένα περιβάλλον που θέλει πολύ δύναμη και πολλές θυσίες για να επιβιώσεις.
Το Εναλλακτικό κι Ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνολογίας - Διαδικτύου καθώς και το E - Funzine (portal) μας, συνεχίζουν να εργάζονται αδιάκοπα και με πάθος, βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, ανθρωπιστικών, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, με προτάσεις κι αναλύσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να αναπτύξουμε μια άλλου είδους κοινωνική και κυρίως ταξική συνείδηση, που σήμερα βρίσκεται στο στόχαστρο.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνης, ειδικά σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλές ηλεκτρονικές Περιηγήσεις, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.