Ο Ηνίοχος του Νέου Ελληνικού Σινεμά

istosch the first Chania's multinational technologies lab   the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

διαδικτυακά μαθήματα Αγγλικών

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή

 

 

Ο Ηνίοχος του Νέου Ελληνικού Σινεμά

Αν και σκηνοθέτησε μονάχα τρεις Κινηματογραφικές ταινίες, εμπεριέχεται μέσα στους δέκα σπουδαιότερους κινηματογραφιστές – δημιουργούς του είδους για τη χώρα μας και φυσικά μια εξ αυτών αποτελεί μια από τις δέκα σπουδαιότερες Ελληνικές Ταινίες όλων των εποχών, η οποία βρίσκεται σε κάποιους καταλόγους, μέσα στις 500 σπουδαιότερες του Παγκόσμιου Κινηματογράφου.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο τεράστιος Αλέξης Δαμιανός είχε παρασημοφορηθεί ονομαστικά, με τα δύο καθόλα τιμητικά επίθετα από τους ίδιους τους συναδέλφους του κι όταν οι ομότεχνοι του τον αποκαλούν “ποιητή της εικόνας” η “εμπνευστή του λαϊκού Κινηματογράφου” στη χώρα μας, κάτι σημαίνει.
Ο Αλέξης Δαμιανός γεννήθηκε την 21η του Γενάρη του 1921 στην Αθήνα και “αποδήμησε εις Κύριον” μια μέρα σαν και σήμερα στις 4 του Μάη του 2006, στην εποχή που λάτρεψε όσο κανείς άλλος την Άνοιξη, αφού σε κάθε μια από τις ταινίες του η αδημονία του, δηλαδή η ανησυχία της αναμονής για κάτι καλύτερο, πανανθρώπινο και αλληλέγγυο είναι βαθιά αποτυπωμένη, τόσο στα καρέ της εικόνας του, που είναι για σεμινάρια, όσο και στους λιτούς και απέριττους διαλόγους, που ήταν σήμα κατατεθέν του Νέου Ελληνικού Σινεμά.
Ο Αλέξης Δαμιανός συγκαταλέγεται μέσα στη δεκάδα των σπουδαιότερων Ελλήνων Κινηματογραφιστών όλων των εποχών, όπου δίπλα του βρίσκεται το enfant gâté του Ελληνικού Σινεμά, αυτού που αναγνωρίζεται τόσο στο εσωτερικό της επικράτειας, όσο και στα διεθνή Κινηματογραφικά δρώμενα.
Ανάμεσα στους Κορυφαίους των Κορυφαίων όπως, οι Θόδωρος Αγγελόπουλος, Μιχάλης Κακογιάννης, Νίκος Κούνδουρος, Παντελής Βούλγαρης, Γιώργος Τζαβέλας, Ορέστης Λάσκος, Δήμος Αβδελιώδης, Τάκης Κανελλόπουλος, Σταύρος Τορνές, στρογγυλοκάθεται αυτό το τοτέμ του Λαϊκού και Σύγχρονου πολιτισμού.

Στην πρώτη του ταινία, με τον τίτλο “Μέχρι το πλοίο” όπου ο Αλέξης Δαμιανός, συμμετείχε και ως ηθοποιός, δημιουργεί ένα οδοιπορικό της νεότερης Ελληνικής Ιστορίας βασισμένο σε στη Νανότα (μυθιστόρημα) και σε ένα λαϊκό Τραγούδι, Το δαχτυλίδι. Στο δια ταύτα ο Αλέξης Δαμιανός καταδείχνει την πορεία του τότε μεταπολεμικού πολιτισμού προς την μετανάστευση με αφετηρία τα χωριά των τότε ανθρώπων και φυσικά, λίγο πριν τη Δικτατορία του 1967.
Στο “Μέχρι το πλοίο”(1966), όπου ο Αλέξης Δαμιανός, περιγράφει τη ζωή του ενός ορεσίβιου και σε λανθάνουσα μορφή αγροίκου, που κατεβαίνει στον κάμπο και κατόπιν στο στο λιμάνι του Πειραιά, μεταναστεύοντας τελικά στην Αυστραλία. Σε αυτή του τη μετακίνηση, γίνεται μάρτυρας τριών σοβαρών μικροεπεισοδίων και με τον τρόπο αυτό, αποτυπώνει την εποχή του και την ιδιοσυγκρασία του βασικού του ήρωα που ξεκινάει ως Ταύρος σε υαλοπωλείο, αλλά στην συνέχεια και σειριακά, μετά την αφετηρία και το στίγμα που έχει ως ακολουθία η ορεινή ύπαιθρος, δείχνει τη μετάβαση στον κάμπο, στο Λιμάνι και στο τέλος τον τερματικό σταθμό με μεταναστευτικό πρόσημο και προσανατολισμό την μακρινή Αυστραλία, ενός ήρωα που αδυνατεί να προσαρμοστεί τόσο γρήγορα σε αυτές τις συνθήκες που συναντά στο διάβα του και λειτουργεί αλλοπρόσαλλα και με βάση την συγκίνηση και τα ένστικτα του της αφετηρίας και ταυτόχρονα τόπου του.
Η ίσως εμβληματικότερη ταινία του Ελληνικού Σινεμά μετά το Ζ, και το Θίασο, αποτυπώνει μια ιστορία στην καρδιά της Δικτατορίας, όπου αποτελούσε τόσο πραγματολογικά, όσο και σημειολογικά, μεταφορικά και αλληγορικά μία πραγματικότητα, όπου τέτοια, η ανάλογης σημασίας γεγονότα στιγμάτιζαν την Ελληνική Περιφέρεια, τότε όμως Επαρχία.
Στην ταινία του 1971, “Ευδοκία” σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Βόρειας Ελλάδας, ένας λοχίας πεζικού ο Γιώργος Μπάσκος, που υποδύονταν ο Γιώργος Κουτούζης, θα γνωρίσει τον έρωτα της ζωής του, που δεν ήταν άλλος από την Ευδοκία, την οποία υποδύονταν η Μαρία Βασιλείου.
Η Ευδοκία ήταν μία πόρνη, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τον ήρωα μας, να την παντρευτεί μέσα από ένα φλογερό και αμφοτέρο κεραυνοβόλο Έρωτα, ωστόσο ο συντηρητισμός της επαρχίας και οι καθεστηκύιες αξίες, οι βαθιά συντηρητικές προκαταλήψεις μετατρέπουν τη ζωή τους σε κολαστήριο, με αποτέλεσμα ο θεατής να εμπλέκεται και να βρίσκεται σε μια Διονυσιακού τύπου χορογραφία με το βαρύ Ανδρικό Ζεϊμπέκικο, να μετατρέπεται σε μια Αρχαία Τραγωδία, που παραπέμπει νοηματικά την προσπάθεια ζευγαρώματος του λαού με την Ελευθερία στην καρδιά της Δικτατορίας.
Ο Ηνίοχος, είναι η τρίτη του και τελευταία ταινία ως σκηνοθέτης, που γυρίστηκε το 1994 και είχε θεματολογία τον Εμφύλιο, ωστόσο το φιλμ ξεκινάει με ένα νεαρό, που ήταν φοιτητής πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος συλλαμβάνεται από τους Ιταλούς, ωστόσο όμως κατορθώνει να δραπετεύσει. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βγει στο βουνό και να προσχωρήσει άμεσα στο αντάρτικο.
Στην πορεία της ταινίας και με βάση το παραπάνω πρόσωπο, καταγράφονται σημαντικά ιστορικά γεγονότα, μέσα από τα προσωπικά βιώματα και συμβάντα, τόσο της Αντίστασης, όσο και του Εμφυλίου, με τα τελευταία να υποσκελίζουν σε πολλές περιπτώσεις τα γεγονότα και αυτό οφείλεται στην σύγχρονη αναθεώρηση της ιστορίας, που οι ηττημένοι του Β’ ΠΠ επιδίωξαν ήδη από το 1945 για ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ.
Φυσικά ο Δαμιανός δεν έπεσε στην παγίδα αυτή, αλλά χρησιμοποίησε αυτήν την παράμετρο επιδερμικά, για να μπορέσει να γυρίσει το φιλμ, αφήνει να εννοηθεί ότι οι ρίζες του Εμφυλίου δεν έχουν να κάνουν με ιδεολογικές παραμέτρους και παραμέτρους δικαιοσύνης, αλλά επέρχονται από την εποχή του Ιουλιανού του Παραβάτη, του παλιού κόσμου με τον εκάστοτε νεότερο.

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι, ο Αλέξης Δαμιανός, σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και εκτός από σπουδαίος σκηνοθέτης, υπήρξε σκηνογράφος, σεναριογράφος, συγγραφέας και ηθοποιός, ενώ υπήρξε εμπνευστής και ιδρυτικό στέλεχος του «Πειραματικού Θεάτρου» και του Θεάτρου “Πορεία”, στα οποία σκηνοθέτησε μεγάλο αριθμό από θεατρικά έργα, ήταν μέλος των Ενωμένων Καλλιτεχνών το 1946 στο θέατρο του Βουνού, ενώ συμμετείχε στις παρακάτω ταινίες ως ηθοποιός, όπως «Ο Κλέφτης» του Παντελή Βούλγαρη, «Σύντομο διάλειμμα» του Ντίνου Κατσουρίδη, «Φόβος» του Μανούσου Μανουσάκη, «Ο καιρός των Ελλήνων» του Λάκη Παπαστάθη.


English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Το ημερολόγιο φορτώνει...
Powered by Booking Calendar
captcha

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab

Στις δύσκολες εποχές του COVID-19, που συνεχίζει να είναι γύρω μας αμείωτα, με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση ύφεσης και χωρίς εμφανή σημάδια ζωηρότητας.
Το ανεξάρτητο κέντρο Τεχνολογίας και διαδικτύου, καθώς και το
portal μας συνεχίζουν να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε ζωντανοί με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.