Χρήστος Λεοντής ο Αρχάγγελος των μουσικών παραστάσεων

istosch the first Chania's multinational technologies lab   the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

διαδικτυακά μαθήματα Αγγλικών

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή

 

 

Χρήστος Λεοντής ο Αρχάγγελος των μουσικών παραστάσεων

Γεννήθηκε σαν εχτές στο (γειτονικό)Ηράκλειο και σημερινή πρωτεύουσα της Περιφέρειας Κρήτης και είναι ένα από μεγαλύτερα πνευματικά και καλλιτεχνικά Κεφάλαια και κεφάλια της χώρας, αλλά και ο μεγαλύτερος συνθέτης Θεατρικής Μουσικής στην Νότια Ευρώπη, εδώ και δεκαετίας, ένα από τα μεγαλύτερα διαμάντια του σύγχρονου πολιτισμού μας, από αυτούς που στο χάλι του Οικονομισμού, της αντιπαροχής, της Ευρωλαγνείας, της μιζέριας που απέπνεε η λογική της “Ψωροκώσταινας” και του μισανθρωπισμού αντέταξε μια μουσική, που φέρει τη σφραγίδα της πανανθρώπινης αναγκαιότητας για αξιοπρέπεια και διαπάλη για ένα καλύτερο αύριο.
Ανήκει στη γενιά των πολύ μεγάλων Ελλήνων συνθετών και μουσικοσυνθετών, σε εκείνη την οικογένεια μουσικών, που θα πάρει η ιστορία από το χέρι και θα τους οδηγήσει στην Αθανασία, από εκείνους τους συνθέτες που κάθε Κυριακή Βράδυ, εδώ και πολλές-πολλές δεκαετίες έχουν ντύσει και επενδύσει οι μουσικές του, το σήμα της “Αθλητικής Κυριακής”, που είναι και το πιο μακροχρόνιο και αναγνωρίσιμο μουσικό θέμα στην Ελληνική Τηλεόραση και μέχρι το Καλοκαίρι του 2019 ήταν ο διευθυντής της ΕΡΤ, στην καλύτερη περίοδο της μετά τις δεκαετίες 1980-2000.

Ο Τεράστιος Χρήστος Λεοντής, είναι μέσα στην μεγάλη ενδεκάδα των συνθετών μας, που είναι και μάλιστα αναντικατάστατος, μιας και είναι ο μεγαλύτερος μουσικός συνθέτης και μουσικός επενδυτής του Ελληνικού Θεάτρου, Αρχαίου, Κλασσικού και Μοντέρνου.
Ανήκει σε αυτήν την μεγάλη ενδεκάδα των συνθετών μας, του εικοστού αιώνα, αν όχι όλων των εποχών(Θεοδωράκης, Χ΄΄”ατζηδάκις, Ξενάκης, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, Μικρούτσικος, Λοΐζος, Κουγιουμτζής, Τσιτσάνης, Βαμβακάρης) , όπου δεν υπάρχει η παραμικρή αμφισβήτηση του πως και γιατί βρίσκεται σε ετούτο εδώ το Πάνθεον, όχι μόνο από τους επαΐοντες, αλλά κυρίως από τις λαϊκές μάζες, που από την εποχή της “Αγίας Τριάδας” του σύγχρονου αστικού, έντεχνου και λαϊκού τραγουδιού(ασφαλώς και της μουσικής συμβατικής, η ηλεκτρονικής ελέω Ξενάκη, δηλαδή τους τρεις πρώτους της παραπάνω παρένθεσης) και που μαζί με την Ελένη Καραΐνδρου(δηλαδή την ιέρεια της κινηματογραφικής σύνθεσης), κοσμούν μια ομάδα που σε τέτοια ποσότητα και ποιότητα, δεν έβγαλε καμία άλλη εθνολογική ομάδα του πλανήτη σε τόσο ελάχιστο χρονικό διάστημα, για ολόκληρη την σύγχρονη μουσική, σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Για την ιστορία, ο μεγάλος αυτός συνθέτης μας, υπήρξε άριστος απόφοιτος, τόσο του Ωδείου Αθηνών, όσο και του Κονσερβατόριου του Παρισιού, δηλαδή του “Ωδείου του Παρισιού”, που όμως είναι μια ανώτερη και ανώτατη σχολή μουσικής, που ιδρύθηκε το 1795, εξού και η επίσημη ονομασία του, που είναι «Ανώτατο Εθνικό Ωδείο Μουσικής και Χορού του Παρισιού»(Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris‎).

Αυτό το ιερό “τέρας”(από το τεράστιος και όχι από την τερατογένεση), ο άοκνος και ταπεινός τύπος ανθρώπου, έπαιζε με τις νότες, τους ρυθμούς, την αρμονία και τη μελωδία, με όρους ιδιοφυΐας, αναγέννησε χωρίς να διαστρεβλώσει και να παραχαράξει το έργο τους, με τη δική μουσική αποτύπωση και κατανόηση, μάλλον με απόλυτη ακρίβεια και σαφήνεια, τον Ευριπίδη, τον Αισχύλο, το Σοφοκλή(δηλαδή και τους τρεις μεγάλους διδασκάλους του αττικού δράματος στο αρχαίο ελληνικό θέατρο), καθώς και τον Αριστοφάνη(δηλαδή τον σπουδαιότερο σατιρικό ποιητή του 5ου αιώνα π. Χ), δηλαδή τις μεγαλύτερους δημιουργούς κάθε είδους θεατρικής αποτύπωσης, από την Αρχαία Τραγωδία.
Αυτό το διαμάντι του νεοελληνικού πολιτισμού, αυτός ο αρχάγγελος των μουσικών παραστάσεων του Θεάτρου, ο μουσικός επενδυτής του, πήρε από το χεράκι τα σενάρια του Λόρκα, του Ντάριο Φο και απέδειξε σε ολόκληρο τον Πλανήτη, ότι αυτή η μικρή χώρα, ειδικά από τον Εμφύλιο και μετά(που δεν ήταν ακριβώς εμφύλιος, αλλά μια πάλη με τον (αρχικά) Βρετανικό Ιμπεριαλισμό και κατόπιν με τον Ευρωαμερικανικό), χωρίς καμία βοήθεια από νεοελληνικό Κράτος(που το είχε ανέκαθεν απέναντι και εχθρικό), έβγαλε υπερωκεάνια δημιουργικής σκέψης, συναισθηματικής νοημοσύνης και καλλιτεχνικής δημιουργίας που οδηγούσε την εγχώρια μερίδα της ανθρωπότητας και το σύνολο της από τα σπήλαια και το νηπιακό στάδιο της, στο άνω θρώσκω που σημαίνει ο άνθρωπος που κοιτάζει ψηλά, δηλαδή ο νέος τύπος ανθρώπου.

Ο Τεράστιος Χρήστος Λεοντής, απέδωσε και αποκωδικοποίησε την εποχή του, από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, μέχρι σήμερα με όρους, “Φλόγας που καίει”, στην Οδύσσεια που ο λαός μας έχει μπει και είναι άγνωστο πότε θα βγει στην Ιθάκη του και όχι στις ξέρες της “Αλλαγής” όπως το 1981 και της τάσης ακολουθίας ενός Ευρωμονόδρομου γεμάτου από το 1992 και μετά, με τα σβησμένα και νεκρά αστέρια που οσονούπω θα σβήσουν και θα μας οδηγήσουν σε νέες περιπέτειες και σύγχρονες καταχνιές και στο τέλος στα βράχια και όχι σε μια καλύτερη ζωή.
Οι μουσικές του παραστάσεις ήταν ένα φλογερό και καπνισμένου τσουκάλι, χωρίς κάποια βαλβίδα ασφαλείας, όπου το υλικό του θα δημιουργήσει διαλεκτικά μια νέα ποιότητα και ο καπνός, θα μετατραπεί σε πυγολαμπίδες που θα φωτίσουν και θα εμπνεύσουν δημιουργικά, την πραγματικά αληθινή και σωστή πλευρά της Ιστορίας, με όρους ανθρωπισμού, αγάπης, νοερούς και σφοδρού έρωτα, γιατί ο τελευταίος, είναι το δίδυμο αδελφάκι της επανασταστικής διαδικάσίας.

Μουσικό έργο

Θέατρο

Αρχαίο Δράμα

Ιππόλυτος του Ευριπίδη (1962)
Επτά επί Θήβας του Αισχύλου (1962)
Ελένη του Ευριπίδη (1966)
Ηλέκτρα του Σοφοκλή (1967 και 1972)
Σφήκες του Αριστοφάνη (1970)
Ιφιγένεια εν Ταύροις του Ευριπίδη (1972)
Βάκχες του Ευριπίδη (1973)
Ηλέκτρα του Ευριπίδη (1974)
Αχαρνής του Αριστοφάνη (1976)
Ειρήνη του Αριστοφάνη (1977)
Βάκχεςτου Ευριπίδη (1977)
Τρωαδίτισσες του Ευριπίδη (1980)
DER FRIEDEN (ΕΙΡΗΝΗ) του Αριστοφάνη (1985)
Πέρσες του Αισχύλου (1987)
Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη (1988)
Αντιγόνη του Σοφοκλή (1988)
Βάκχες του Ευριπίδη (1990)
Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη (1990)
Ιππής του Αριστοφάνη (1991)
Σφήκες του Αριστοφάνη (1992)
Εκάβη του Ευριπίδη (1994)
Πλούτος του Αριστοφάνη (1994)
Μήδεια του Ευριπίδη (1995)
Άλκηστις του Ευριπίδη (1996)
Πλούτος του Αριστοφάνη (1997)
Σφήκες του Αριστοφάνη (2003)
Λυσιστράτη του Αριστοφάνη (2004)
Πλούτος του Αριστοφάνη (2010)

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Κλασικό και Σύγχρονο Θέατρο

«Φασουλήδες του Κατσιπόρα» (Λόρκα, 1974)
«Προστάτες» (Μήτσου Ευθυμιάδη, 1974)
«Η Ισαβέλλα, τρεις καραβέλες κι ένας παραμυθάς» (Ντάριο Φο, 1975)
«Ματζουράνα στο κατώφλι, γάιδαρος στα κεραμίδια» (Γιώργος Αρμένης, 1980)
Στο Κουρδιστάν, (1976)

Δισκογραφία

Καταχνιά (1964)
Ανάσταση ονείρων (1966)
Δώδεκα παρά πέντε (1971)
Αχ…έρωτα (1974)
Παραστάσεις(1975)
Καπνισμένο τσουκάλι (1975)
Μαντζουράνα στο κατώφλι (1980)
Πυγολαμπίδες (1994)
Μήτηρ Θεού (2001)
Έρωτας Αρχάγγελος (2007)
Χελιδών ηδομένη… (2010)
Πρωινό άστρο (2011)
Παρωδύσσεια – Υπό το φως του Οδυσσέα. (2013)
Φλόγα που καίει (2017)

Κινηματογραφικές Ταινίες:

Κάλλιο πέντε και στο χέρι (1965) του Πάνου Γλυκοφρύδη
Τώρα που φεύγω απ’ τη ζωή (1966) του Οδυσσέα Κωστελέτου
Με τη λάμψη στα μάτια (1966) του Πάνου Γλυκοφρύδη
Κραυγή στον άνεμο (Cry in the wind) (1967) του Antony Heller
Ο τάφος των εραστών (1967) του Νίκου Τζήμα
Η ώρα της οργής (1968) του Γρηγόρη Γρηγορίου
Ραντεβού με μιαν άγνωστη (1968) του Βασίλη Γεωργιάδη
Επιστροφή της Μήδειας (1968) του Τζον Κρίστιαν
Η δίκη των δικαστών (1974) του Πάνου Γλυκοφρύδη
Γυναίκες στα όπλα (1979) του Παύλου Φιλίππου
Πολίτες β’ κατηγορίας (1981) του Παύλου Φιλίππου
Πριν από την Παράσταση (1981) του Μίμη Κουγιουμτζή
Με τη φλόγα της Ειρήνης (1982) του Γιώργου Αναστασιάδη
Δεξιότερα της δεξιάς (1989) του Νίκου Αντωνάκου
Τα Δελφινάκια του Αμβρακικού (1993) του Ντίνου Δημόπουλου
Ούλοι εμείς Εφέντη (1998) του Λεωνίδα Βαρδαρού
Συννεφιασμένοι ορίζοντες (1998) του Μιχάλη Παπανικολάου

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Το ημερολόγιο φορτώνει...
Powered by Booking Calendar
captcha

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab

Στις δύσκολες εποχές του COVID-19, που συνεχίζει να είναι γύρω μας αμείωτα, με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση ύφεσης και χωρίς εμφανή σημάδια ζωηρότητας.
Το ανεξάρτητο κέντρο Τεχνολογίας και διαδικτύου, καθώς και το
portal μας συνεχίζουν να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε ζωντανοί με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.