Η κινηματογραφική Απόγνωση του Φασμπίντερ

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Η κινηματογραφική Απόγνωση του Φασμπίντερ

Το νέο κύμα του μεταπολεμικού Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου, ήταν και πιο το σπουδαίο για το Σινεμά της εν λόγω χώρας, όχι μόνο για τους υπογράφοντες και δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση συνέχεια του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού, με τον οποίο δεν ήθελε να έχει καμία σχέση. Το Νέο Γερμανικό Σινεμά, ήταν κοινωνικό και πιο ουσιώδες, καθώς επίσης ήταν και πολύ χαμηλού κόστους παραγωγής.
Διερευνούσε διαρκώς το αποτέλεσμα του κλάσματος(η της σχέσης), ανάμεσα στις διαπροσωπικές σχέσεις και αγωνίες, τον λεγόμενο κοινωνικό αποκλεισμό, τον κοινωνικό ρατσισμό, που όλα αυτά μαζί ήταν διαρκώς, μονίμως και σταθερά ο αριθμητής και τα αδιέξοδα της ταξικής αντίληψης της κοινωνικής συγκρότησης, με κοινό παρονομαστή του, τη δικτατορία των εμπορευμάτων, όπως αυτά επενεργούσαν καταλυτικά, πάνω στην πραγματική ζωή των ανθρώπων, αποτυπώνοντας την οπτική της εποχής του.
Μιας εποχής που διακόπηκε και σταμάτησε απότομα και βίαια το 1992, όταν η επίπλαστη και επιτηδευμένη Δυτικό Ευρωπαϊκή Ευμάρεια έπαψε να υφίσταται και να πραγματοποιείται παντού στην τότε νεαρή ΕΕ και συνέχεια της ΕΚΑΧ, ΕΟΚ κοκ, διότι ήταν ένα μόρφωμα που δημιουργήθηκε μεταπολεμικά ούτως ώστε να μην γίνει ολόκληρη η δυτική Ευρώπη Σοβιετική Ένωση, όπου η τελευταία επενεργούσε ευεργετικά σε κάθε λαό του πλανήτη.
Το παραπάνω κοσμοϊστορικό κοινωνικό-πολιτικό γεγονός(δηλαδή η ανατροπή του Σοσιαλισμού στην ΕΣΣΔ και η καπιταλιστική παλινόρθωση), είχε ως επιταχυνόμενο αποτέλεσμα και την πρόωρη γήρανση ενός από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες του Δυτικού και κυρίως Ευρωπαϊκού Σινεμά, του νέου Γερμανικού Κινηματογράφου δηλαδή(οι άλλοι τρεις πυλώνες κατά σειρά είναι, ο Ιταλικός Νεορεαλισμός, η Γαλλική Nouvelle Vague, και ο Κινηματογραφικός υπερρεαλισμός ή σουρεαλισμός με πρωτεργάτη τον τεράστιο Λουίς Μπουνιουέλ, που κι αυτοί επίσης απονεκρώθηκαν).


Ο Νέος Γερμανικός Κινηματογράφος ήταν ένα “Καταστασιακό” σινεμά, όπου το 1982 πάνω στην ενηλικίωση του, αποτύπωσε και ξεδίπλωσε με όρους κοινωνικής ψυχανάλυσης ο “πατέρας” του Νέου Γερμανικού Σινεμά, Βιμ Βέντερς και λέμε στην ενηλικίωση του, μιας και ο χρονικός ορίζοντας αυτού του πολύ σπουδαίου Κινηματογραφικού Ρεύματος, ξεκινούσε από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, καταλήγοντας όπως ολόκληρο το Γερμανικό και Ευρωπαϊκό Σινεμά κάπου στις αρχές του 21ου Αιώνα.
Το εν λόγω κινηματογραφικό ρεύμα είχε επηρεαστεί από το Νέο Κύμα του Γαλλικού Κινηματογράφου και φυσικά την Καταστασιακή Διεθνή, η (Σιτουασιονιστική Διεθνή) και εξέπνευσε πάνω στην ώρα του, μαζί με ολόκληρη την Δυτικό Ευρωπαϊκή Κινηματογραφία ως σχολή και κουλτούρα, ως δομημένος στοχασμός και ως ψυχαγωγία που αποπνέει προβληματισμό και ποιότητα.
Έκτοτε μπορεί να υπήρχαν διάσπαρτες και θαυμάσιες Κινηματογραφικές ταινίες, σε ολόκληρη την Δυτική Ευρώπη ωστόσο ήταν πολύ λίγες αριθμητικά, ενώ τα αποτελέσματα της όποιας πλειοψηφίας αποτελούσαν ανάξια λόγου εκούσια φληναφήματα το οποία χάραξαν και σήμαναν το οριστικό τέλος της Ευρωπαϊκής Κινηματογραφικής Παραγωγής κάπου στο 2018.

Αν ο Βέντερς ήταν ο πατέρας του τελευταίου μεγάλου ρεύματος του δυτικό Ευρωπαϊκού Σινεμά, ο Βέρνερ Χέρτζογκ, ήταν ο νονός, το καλύτερο παιδί του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου, ήταν μεγάλος Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Rainer Werner Fassbinder), για τον οποίο έγινε ο παραπάνω πρόλογος.

Φυσικά υπήρξαν και άλλοι πολύ μεγάλοι δημιουργοί, όπως οι Αλεξάντερ Κλούγκε, Χαρούν Φαρόκι, Φόλκερ Σλέντορφ, Βέρνερ Σρέτερ, Χανς Γιούργκεν Ζίμπερμπεργκ και οι κυρίες όπως οι Χέλμα Ζάντερς-Μπραμς και Μαργκαρέτε φον Τρότα. ‘Ολοι μαζί εργάζονταν πάνω σε μια ιδέα που δεν απαιτούσε υψηλού επιπέδου κινηματογραφικά εφέ, ούτε πανάκριβα σκηνικά και κοστούμια, η σημειολογία του ήταν αυστηρά “καταστασιακή”, αποτυπώνοντας την αγωνία και το παγερό δράμα των χαρακτήρων, που ήταν συνήθως κοινωνικοί και γεμάτοι από συστημικά αδιέξοδα.
Όλοι οι παραπάνω ήταν μέλη του σωματείου Filmverlag der Autoren (Ταινίες Συγγραφέων) που ιδρύθηκε από τους ίδιους το 1971 και το οποίο ανέλαβε την πλήρη χρηματοδότηση και διανομή των περισσότερων εκ των ταινιών τους.
Μέχρι το 1989, ολόκληρο το φιλότεχνο κοινό παρακολουθούσε με “αμηχανία” τα αριστουργηματικά έργα κινηματογραφικής γραφής, κοπής και ραφής, από τους εν λόγω, αλλά η ιστορία παίζει παράξενα παιχνίδια και αυτά αντανακλώνται υποχρεωτικά και στο Σινεμά.

Ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Rainer Werner Fassbinder)‎, γεννήθηκε στις 31 του Μάη 1945 στο
Bad Wörishofen κι έφυγε στις 10 του Ιούνη του 1982 στο Μόναχο και ήταν ένας από τους σπουδαιότερους Γερμανούς κινηματογραφιστές, σκηνοθέτες, σεναριογράφους, παραγωγούς ταινιών και ηθοποιούς, ταυτόχρονα αλλά ως δευτερεύουσες ιδιότητες είχε το θεατρικό συγγραφέα, το μοντέρ, το σκηνοθέτη τηλεόρασης, ενώ ήταν ένας σπουδαίαος δημιουργός γραπτών έργων.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Παρότι έφυγε νεότατος σε ηλικία μόλις 36 ετών, ύστερα από υπερβολική δόση κοκαΐνης υπνωτικών και βαρβιτουρικών χαπιών, κατάφερε να γράψει τη δική του ιστορία, κατασκεύασε το δικό του κινηματογραφικό κόσμο, ένα κόσμο Χαοτικό και γεμάτο απόγνωση, ερωτική και παθολογική απογοήτευση, ανεκπλήρωτα όνειρα γεμάτα από παγερές σκηνές πιο κρύες κι απ΄το Θάνατο. Οι φανταστικοί χαρακτήρες του ήταν βγαλμένοι μέσα από την πραγματικότητα, γεμάτοι από αδιέξοδα ερωτηματικά και αβάσταχτες χυλόπιτες ακόμα και από τις πόρνες των θλιβερών οίκων ανοχής του γρκίζου Μονάχου. Τύπους που γειτνίαζαν με κάτι άλλους απίθανους δικούς μας ομογενείς που τους έδιναν τη δόση τους, που τους οδηγούσε στην Τζαμάϊκα και ταυτόχρονα τους κατέδιδαν στις αρχές. Ο κόσμος του Φασμπίντερ ήταν, τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ, οι φόβοι που του κατέτρωγαν τα σωθικά, μια κινέζικη ρουλέτα, ένα παιχνίδι της τύχης και του τυχαίου, μέσα σε έναν κόσμο που δεν έμαθε να αγαπά τις πληγές του, ο κόσμος του σκηνοθέτη, ήταν ένας κόσμος με 13 Φεγγάρια που αντανακλούσε τα φρικτά δίκτυα των εμπόρων της ελπίδας που τελικά μετατρέπονταν σε μια κοφτερή λεπίδα στο μηνύμα των ταινιών του….
Η κινηματογραφική ιστορία λέει ότι πρόκειται για τον πλέον παραγωγικότερο σκηνοθέτη στην ιστορία του παγκόσμιου και όχι μόνο του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου. Ο μεγάλος Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ (Rainer Werner Fassbinder)μέσα σε 13 χρόνια, όχι μόνο κατάφερε να δημιουργήσει 41 ταινίες μεγάλου μήκους, αλλά σχεδόν όλες του οι ταινίες ήταν στα όρια του τραγικού αριστουργήματος.

Στο πτώμα του βρέθηκε το σενάριο για την επόμενη ταινία του, που θα είχε θέμα την Rosa Luxembourg και το οποίο προόριζε για την Romy Schneider.

Αυτό τελικά και ουσιαστικά ήταν το έργο του, το οποία διαπραγματεύονταν ανθρώπους του περιθωρίου, κοινωνικά αποκλεισμένες υπάρξεις, τραγικές και ταυτόχρονα ανέμελες φιγούρες, που τα συσσωρευμένα αδιέξοδα τους οδηγούν χωρίς περιστροφές σε βίαιες και αυτοκαταστροφικές πράξεις ως την ύστατη και πλέον απεγνωσμένη προσπάθεια να υπάρξουν τόσο ως μονάδες, αλλά κυρίως ως κοινωνικά αναγνωρισμένα όντα.

Παρότι τα έργα του διαπραγματευόταν την Αμερικανοποίηση της τότε Δ. Γερμανίας, ποτέ δεν αισθάνθηκε Γερμανός, αλλά Βαυαρός, εξάλλου υπήρξε φανατικός οπαδός της Εβραϊκής ομάδας της πόλης του, της Μπάγερν Μονάχου. Συνήθιζε να αποκαλύπτει τη βία ως συνέχεια των αδιεξόδων της καταναλωτικής μανίας που δημιουργούσαν κι άλλη ταξικότητα και τοξικότητα. Όλα ήταν έντονα και ταυτόχρονα παγερά, οι διαπροσωπικές σχέσεις, τα ναρκωτικά, η ομοφυλοφιλία(υπήρξε τέτοιος), ωστόσο ποτέ δεν υπήρξε ούτε μισογύνης, ούτε και αντικομμουνιστής κι αυτό αποδείχτηκε και με το τελευταίο του σενάριο που βρέθηκε στην γραφομηχανή του, πάνω στην οποία ξεψύχησε.

1966 Der Stadtstreicher
1966 Το μικρό χάος
1969 Fernes Jamaica
1969 Η αγάπη είναι πιο κρύα από τον θάνατο
1969 Ο Έλληνας γείτονας
1969 Γιατί έπιασε αμόκ τον Κύριο Ρ;
1970 Das Kaffeehaus
1970 Οι θεοί της πανούκλας
1970 Die Niklashauser Fart
1970 Ο Αμερικανός Στρατιώτης
1971 Ο έμπορος των 4 εποχών
1971 Να φοβάστε την αγία πουτάνα
1971 Pioniere in Ingolstadt
1971 Rio das Mortes
1971 Whity
1972 Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα Φον Καντ
1972 Bremer Freiheit
1973 Wildwechsel
1973 Δικτυακός κόσμος
1974 Έφι Μπριστ
1974 Ο φόβος τρώει τα σωθικά
1974 Μάρθα
1975 Wie ein Vogel auf dem Draht
1975 Το παιχνίδι της τύχης
1975 Η μάνα Κιούστερς ανεβαίνει στον ουρανό
1976 Satansbraten
1976 Το μόνο που θέλω, είναι να με αγαπάτε
1976 Κινέζικη ρουλέτα
1977 Η γυναίκα του σταθμάρχη
1978 Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια
1978 Η Γερμανία το φθινόπωρο
1978 Απόγνωση
1979 Η τρίτη γενιά
1979 Ο γάμος της Μαρία Μπράουν
1980 Berlin Alexanderplatz
1981 Theater in Trance
1981 Λιλί Μαρλέν
1981 Λόλα
1982 Βερόνικα Φος
1982 Ο καβγατζής

23/12/2020 Το 12ο podcasting των Ηλεκτρικών Κολλεκτίβων
24/12/2020 Οι 20 σπουδαιότερες ταινίες του Σινεμά για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
26/12/2020Οι 30 σπουδαιότερες μουσικές κυκλοφορίες του ηλεκτρικού ήχου και της Jazz για το 2020, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
28/12/2020 Μεγάλο Αφιέρωμα στο No Wave
30/12/2020 Οι 100 σπουδαιότερους δίσκοι του ηλεκτρικού ήχου, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Πρωτοχρονιά 31/12/2020 23:59 & 1/1/20210 00:01, Οι 100 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου μέχρι σήμερα με τα κριτήρια του istos-ch.com
Παραμονή των φώτων 5/1/2021 θα καταγράψουμε τις 100 σπουδαιότερες ταινίες του Παγκόσμιου Κινηματογράφου με τα κριτήρια του istos-ch.com
7/1/2021, Τα 50 Σπουδαιότερα αποκλειστικά λογοτεχνικά βιβλία, σύμφωνα με τα κριτήρια του istos-ch.com

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.


Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab
Μπορεί η καραντίνα να "τελείωσε", ωστόσο ο COVID-19 συνεχίζει να είναι γύρω μας με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση επανεκκίνησης χωρίς όμως αυτή να δείχνει σημάδια ζωηρότητας. Ωστόσο το portal μας συνεχίζει να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε σπίτι με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές…

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Μέγεθος γραμματοσειράς