O δωρικός ήρωας της φτωχολογιάς λύγισε

istosch the first Chania's multinational technologies lab   the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Αιαδικτυακά Μαθήματα Αγγλικών, από την διακεκριμένη Καθηγήτρια Αρχοντούλα Κορεκτσίδου

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή

 

 

O δωρικός ήρωας της φτωχολογιάς λύγισε

Ο Νίκος Ξανθόπουλος έκλεισε τα μάτια του σήμερα στις 22 του Γενάρη του 2023, αφήνοντας το αποτύπωμα του δωρικού λαϊκού ήρωα της μεγάλης οθόνης, κάνοντας για τουλάχιστον δυο δεκαετίες χιλιάδες ανθρώπους του μόχθου να ταυτίζονται με τους ρόλους τους. Γεννήθηκε στις 14 του Μάρτη του 1934 και μέχρι σήμερα άφησε ένα πολύ μεγάλο κι ανεξίτηλο αποτύπωμα στις ταινίες που σε μεγάλο βαθμό ήταν ένα μείγμα του αυθεντικού μεταπολεμικού ελληνικού μελοδράματος, με τα ψήγματα του Ιταλικού νεορεαλισμού, πάντα στα δικά μας μέτρα και σταθμά,αλλά και μια σφραγίδα που σπάνια θα ξαναδούμε στην κινηματογραφική παραγωγή του τόπου μας.
Αυτός ο μοναδικός πρωταγωνιστής του δραματικού, αλλά εξόχως ρεαλιστικού κινηματογραφικού ύφους, ποιούσε ήθος σε κάθε διάσταση της ανάλυσης του, ερμηνεύοντας ένα ρόλο που η κινηματογραφική ελίτ της εποχής του, αλλά και η μεταγενέστεροι επίγονοι τους “απεχθάνονταν” με αποτέλεσμα να χρηματοδοτούν κριτικές που δεν έστεκαν πουθενά, προσπαθώντας να υποβαθμίσουν με μια ακατάσχετη λασπολογία, αυτό που έκανε το λαϊκό παράγοντα να λυγίζει.


Για πρώτη φορά στα χρονικά, το φτωχό, κατατρεγμένου λαϊκό παιδί της εργατικής τάξης, σε περιόδους μαύρες και άραχνες, που ενώ ζει μέσα στη δυστυχία, στο τέλος λυτρώνεται τουλάχιστον ηθικά.
Σε καμία περίπτωση δεν διαφήμιζε την πολυτελή ζωή του μικροαστού της εποχής, ούτε πουλούσε διαμερίσματα και μονοκατοικίες της Φιλοθέης και του Παλαιού Ψυχικού. Δεν πουλούσε το όνειρο της αντιπαροχής, δεν έπινε τα ουϊσκάκια του στα πολυτελή νυχτερινά κέντρα, ούτε φυσικά έκανε διαφήμιση στην επερχόμενη τουριστική λαίλαπα της δεκαετίας του 1970, εξάλλου εκεί κόπηκε από τους παραγωγούς.
Όταν η κινηματογραφία των παραγωγών της εποχής, προωθούσε την μεσοαστική αναγκαιότητα για πλουτισμό, για δημιουργία οικογένειας, αλλά με τη σύνθεση επιχειρηματικών και ερωτικών δραστηριοτήτων πέραν του γάμου, που παρουσίαζε τα λαμπερά και ψεύτικα όνειρα ως “το μάννα εξ’ ουρανού”, όταν η πλειοψηφία των ταινιών έδειχνε διεφθαρμένους και ανήθικους βιομηχάνους, εργολάβους και επιχειρηματίες του εφοπλιστικού και εμπορικού κεφαλαίου να παρουσιάζονται ως τέτοιοι, αλλά πάντα να “αποδείχνονται” καλοί τιμονιέρηδες και ιδανικοί ηγέτες, υποτιμώντας την αναγκαιότητα του λαϊκού παράγοντα και ως δύναμη εξουσίας, ο Νίκος Ξανθόπουλος αποθέωνε τον τελευταίο, δηλαδή το λαό.
Μπορεί κανείς να σταθεί σε κάθε είδους άδικη κριτική, στον εκλιπόντα και μεγάλο ηθοποιό, να κατανοήσει τις τάχα μου δήθεν αισθητικές παρατηρήσεις, αρκεί να είναι τίμιες και μέχρι το μέτρο τους, γιατί η ουσία δεν βρισκόταν εκεί, αλλά στην ταξική του στάση απέναντι σε “κακοθελητάδες”, που τον ήθελαν για ένα άλλο είδους Ζεν Πρεμιέ(και που αντικειμενικά θα μπορούσε να είναι), ωστόσο συνειδητά επέλεξε να στηρίξει το λαϊκό παράγοντα και τη φτωχολογιά και αυτό είναι ανώτερο από κάθε είδους ελιτίστικη μπουρδολογία μεταμοντέρνας κατεύθυνσης.
Ο Νίκος Ξανθόπουλος, ήταν η επιτομή της λαϊκής ηθικής και της λαϊκής αισθητικής, που με τα κριτήρια της και μόνο, διάγει και δημιουργεί ένα πολιτισμό ανώτερου ανθρωπισμού, βγαλμένο μέσα από τον πόνο και την ανάγκη για να βρει κανείς τις ρίζες του, να τις τιμήσει και να προχωρήσει στη ζωή τίμια, ορθοστατών και ορθοβαδίζων.

Σήμερα έφυγε ένα τίμιο παιδί του λαού, από αυτά που μαγεύεσαι όταν τα έχεις δει από κοντά.
Το 1993 καθόμασταν την κονσόλα του ήχου, ως ηχολήπτες, όταν ο Νίκος Ξανθόπουλος έδινε συνέντευξη σε μια εκπομπή, τον ήχο επιμελούμασταν τότε και ήταν η πρώτη φορά που κάναμε τόσα λάθη, όσα ποτέ άλλοτε πριν.
Ο λόγος ήταν ο Νίκος Ξανθόπουλος, που δεν διέφερε από την υποκριτική του τέχνη, που πάντα στέκονταν πλάι στα βάσανα και στις αγωνίες του λαού, ήταν ο ίδιος που έκανε χιλιάδες ανθρώπους της εργατικής τάξης και της φτωχολογιάς να ρίχνουν κουβάδες δάκρυα, από την αγνότητα που πηγάζει μέσα από αυτόν και μόνο μέσα από αυτόν, γιατί ερμήνευε ακριβώς αυτή την αγνότητα, τον πόνο και την καταφρόνια.
Ο μεγάλος Νίκος Ξανθόπουλος ήταν αυτό, σάρκα από τη σάρκα του βασανισμένου, του ξενιτεμένου, του εργάτη, του φτωχού πλην τίμιου και βαθιά ηθικού ανθρώπου.
Αυτόν είδαμε και ήταν το ίδιο ακριβώς πρόσωπο που οι ταινίες που πρωταγωνιστούσε, αποτύπωναν.
Τόσο σπουδαία μορφή ήταν, γι αυτό τον είχαν ονομάσει και παιδί του λαού και ο λαός μπορεί να είναι μια δυνατότητα όπως έλεγε και ο Ένγκελς, να είναι ικανή για το καλύτερο και για το χειρότερο, αλλά όταν αποκτήσει συνείδηση της τάξης του, που σπάνια τη χάνει, αποκτά και συνείδηση των πράξεων του και μόνο αυτός μπορεί να αλλάξει την ιστορία.
Καλό ταξίδι Νίκο Ξανθόπουλε, ήσουν πολύ σπουδαίος γιατί αποτύπωνες στην κινηματογραφική τέχνη τους καημούς, την ποιότητα της φτωχολογιάς, το φιλότιμο της και πάνω από όλα την εντιμότητα και την καλοσύνη της και το αποτύπωνες γιατί ήσουν σάρκα από τη σάρκα της!!!

Συμμετοχή σε ταινίες “φιλμογραφία”

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.

Ενισχύστε Οικονομικά Την Αρθρογραφία του istosch

1958 Το εισπρακτοράκι
1959 Πώς περνούν οι παντρεμένοι
1960 Ηδονή και πάθος, Το κορίτσι του δρόμου, Σταχτοπούτα, Μήτρος και Μητρούσης στην Αθήνα, Τα Ντερβισόπαιδα
1961 Η ζωή μου αρχίζει με σένα, Ο παλικαράς καλόγερος, Το σπίτι της ηδονής
1962 Η εκδίκηση του καβαλάρη, Δεν γνώρισα μητέρα, Κατρακύλισμα στον βούρκο, Οι επικίνδυνοι
1963 Αγάπησα και πόνεσα, Πληγωμένες καρδιές, Λενιώ, η βοσκοπούλα, Αμαρτωλά χέρια, Για την αγάπη του παιδιού μου
1964 Είναι μεγάλος ο καημός, Δίψα για ζωή Σταύρος, Είμαι μια δυστυχισμένη, Οι επικίνδυνοι, Ζητιάνος μιας αγάπης, Ζωή γεμάτη πόνο
1965 Απόκληροι της κοινωνία, Καρδιά μου, πάψε να πονάς, Με πόνο και με δάκρυα, Περιφρόνα με, γλυκιά μου
1966 Έχω δικαίωμα να σ’ αγαπώ, Ο άνθρωπος που γύρισε από τον πόνο, Ο κατατρεγμένος, Σκλάβοι της μοίρας
1967 Άδικη κατάρα, Κάποτε κλαίνε κι οι δυνατοί, Τα ψίχουλα του κόσμου
1968 Η καρδιά ενός αλήτη, Ταπεινός και καταφρονεμένος, Ξεριζωμένη γενιά
1969 Η σφραγίδα του Θεού, Για την τιμή και για τον έρωτα, Ένας άνδρας με συνείδηση, Φτωχογειτονιά, Αγάπη μου, Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου
1970 Εσένα μόνο αγαπώ, Μια ρωμέικη καρδιά, Ο αετός των σκλαβωμένων
1971 Ζούσα μοναχός χωρίς αγάπη, Οι άνδρες ξέρουν ν’ αγαπούν
1995 Με τον Ορφέα τον Αύγουστο
2005 Για πέντε διαμερίσματα και ένα μαγαζί

Δισκογραφία

1966 ΔΙΠΛΟΠΕΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
1968 ΣΤΟ ΣΤΕΝΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
1971 ΑΡΑΜΠΑΣ ΠΕΡΝΑΕΙ
1974 ΜΑΣ ΧΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ
1978 ΠΟΣΑ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΛΑΝΕΙΣ
1979 ΑΣΕ ΜΕ ΖΩΗ
1979 14 ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΙΝ/ΚΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ
1989 ΤΟ ΜΙΝΟΡΕ ΜΙΑΣ ΚΑΡΔΙΑΣ
1996 ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΦΕΑ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ
1997 ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ~ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ CD

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 1: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.  


ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 2:Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους  παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων.
Στην πολύ σπάνια περίτπωση που θα αναδημοσιεύσει κάποιο μεμονομένο άρθρο, θα αναφέρει τον βασικό του συντάκτη, η το μέσο που το δημοσίευσε πρώτο.
Το ημερολόγιο φορτώνει...
Powered by Booking Calendar
captcha

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab

Στις δύσκολες εποχές του COVID-19, που συνεχίζει να είναι γύρω μας αμείωτα, με αποτέλεσμα όλα είναι σε φάση ύφεσης και χωρίς εμφανή σημάδια ζωηρότητας.
Το ανεξάρτητο κέντρο Τεχνολογίας και διαδικτύου, καθώς και το
portal μας συνεχίζουν να εργάζεται αδιάκοπα βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, που αυτές τις μέρες μας βοηθούν να κρατηθούμε ζωντανοί με προτάσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να παραμείνουμε ασφαλείς, εντός και εκτός των τοιχών.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλή υγεία αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.