istosch eFanzine

istoschPORTAL [data &technologies lab]

CinemaΘέατροΤέχνες-Πολιτισμός

Αιμίλιος Βεάκης, “μια επαναστατική μορφή του Θεάτρου”

istosch the first Chania's multinational technologies lab   the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» (Νέα Κυκλοφορία)
Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.
Arsenali Tango Marathon (Chania 19-22 April 2024)
«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» (Νέα Κυκλοφορία)

 

 

Αιμίλιος Βεάκης, “μια επαναστατική μορφή του Θεάτρου”

Ο Αιμίλιος Βεάκης απεβίωσε μια μέρα σαν και σήμερα, στις 29 Ιούνη του 1951 Αθήνα, ο οποίος ήταν και υπήρξε, μια εμβληματική μορφή και φυσιογνωμία για την τέχνη της υποκριτικής, καθώς ήταν ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες ηθοποιούς, αν όχι ένας από από τους σπουδαιότερους.
Το παλμαρέ του δεν περιοριζόταν μόνο στην αμίμητη υποκριτική, καθώς διακρίθηκε σε μια σειρά από “πατριωτικές” δραστηριότητες, όπως η συμμετοχή του στους Βαλκανικούς πολέμους, ενώ η μεγαλύτερη και πιο εμβληματική του παρέμβαση, ήταν η συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση κατά την περίοδο της Κατοχής ως μέλος του ΕΑΜ, γεγονός το οποίο τον οδήγησε σε μαρτυρικές διώξεις. Ο Αιμίλιος Βεάκης, υπήρξε εγγονός ενός εκ των σπουδαιότερων Θεατρικών συγγραφέων της χώρας τους Ιωάννη Βεάκη, ωστόσο υπήρξε ορφανός και από τους δυο του γονείς, με αποτέλεσμα να μετατραπεί κάτι σαν θετός υιός διαφόρων άτεκνων κοντινών συγγενών.

Μόλις στην νεαρή – εφηβική ηλικία των 16 ετών και συγκεκριμένα στο τέλος του 19ου Αιώνα και στις Αρχές του 20ου, συγκεκριμένα το1900, γράφτηε στην στη Βασιλική Δραματική Σχολή, παρά τις έντονες αντιδράσεις των επίκτητων κηδεμόνων του.
Ο Αιμίλιος Βεάκης, ήταν τόσο δραστήριος και πολυσχιδής χαρακτήρας, που αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές στο Βασιλικό Θέατρο κι μετεγγράφηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, με σκοπό να γίνει ζωγράφος.
Αυτό το τεράστιο και πηγαίο ταλέντο, το 1901, διακόπτει και πάλι τις σπουδές του, ξεκινώντας από το μηδέν ως ηθοποιός, με πρώτο σταθμό στον Βόλο με τα “μπουλούκια” και πιο συγκεκριμένα με θίασο της Ευαγγελίας Νίκα, όπου μέχρι την επιστράτευση, για του στους Βαλκανικούς πολέμους την περίοδο 1912-1913, θα ξεδιπλώνει με ταχύτατους ρυθμούς τις ικανότητες του.
Το 1915 τον βρίσκει να συνεργάζεται με τους πλέον αναγνωρίσιμους και μεγαλύτερους θιάσους της εποχής, όπως αυτών του Τηλεμάχου Λεπενιώτη, της Χριστίνας Καλογερίκου, της εμβληματικής Μαρίκας Κοτοπούλη, της Κυβέλης και της Θωμά Οικονόμου, όπου και στάθηκε επάξιος, αν όχι ανώτερος, όλων των παραπάνω προγενέστερα διακριμένων συναδέλφων του, σε κάθε είδος θεατρικής κατηγορίας.

Ο Αιμίλιος Βεάκης φαινομενικά υπήρξε ένας εξαίρετος καρατερίστας, με έφεση στις κλασικές τραγωδίες και δράματα, όπου και διέπρεψε, ωστόσο ήταν ο πρώτος Έλληνα Ηθοποιός που χωρίς να έχει γνωρίσει από κοντά τη μέθοδο Στανισλάφσκι, την αποτύπωσε στο σανίδι, τόσο με τα μπουλούκια, όσο και στον σταθμό και ορόσημο στην καριέρα του, “αναβιώνοντας” μετά από Αιώνα κατά πολλούς τον Οιδίποδα στην ομώνυμη τραγωδία (Οιδίπους τύραννος), στα όρια του Ρεαλισμού.
Τα υπόλοιπα, είναι γνωστά, ο υποκριτικός οδοστρωτήρας του, σε συγκερασμό και συνδυασμό με την υποκριτική του δεινότητα, ειδικά μετά από το 1932, τον οδήγησε να μεσουρανήσει στη μεγαλύτερη σκηνή της χώρας, το Εθνικό Θέατρο.
Ο Αιμίλιος Βεάκης κατά τη διάρκεια της Κατοχής, υπήρξε ενεργό μέλος της Εθνικής Αντίστασης, την οποία υπηρέτησε μέσα από τις τάξεις του ΕΑΜ, ενώ μετά τα Δεκεμβριανά, όχι μόνο ακολούθησε το ΕΑΜ, αλλά εντάχθηκε μέχρι το 1947 και στον ΔΣΕ και στο πολιτιστικό του τμήμα, μαζί με άλλους ηθοποιούς. Την περίοδο εκείνη, το Θέατρο συνυπήρχε με τον εθνικό και απελευθερωτικό – επαναστατικό χαρακτήρα της Νέας Ελλάδας και ο Βεάκης, μαζί με άλλους “εμβληματικούς” συνοδοιπόρους του, όχι μόνο συνέχισαν να δίνουν θεατρικές παραστάσεις, αλλά να δημιουργούν το νέο φωτεινό λαϊκό πολιτισμό, όπου στην ούγια του έγραφε Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός.

Ο Αιμίλιος Βεάκης υπήρξε ενεργό στέλεχος και μέλος του Ελληνοσοβιετικού Συνδέσμου και μετά τον “δεύτερο αντάρτικο”, (όπως πραγματικά ονομάζεται ο τύποις Εμφύλιος και παραπλανητικά φέρεται ως και “συμμοριτοπόλεμος”, από την ανέκαθεν ξενόδουλη “εθνικοφροσύνη”), συνέχισε να βρίσκεται επικεφαλής στις περιοδείες με τα λεγόμενα “θεατρικά μπουλούκια”, που γλαφυρά αποτύπωσε και απέδωσε δια μέσου της μεγάλης Οθόνης ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ Θ. Αγγελόπουλους.
Παρ΄ότι η υγεία του είχε κλονιστεί μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας, αφού υπέστη στο πετσί του, τον οξύτατα βάρβαρο και μισανθρωπικό ρεβανσισμό της Βρετανοκρατίας και έπειτα της Αμερικανοκρατίας και των εγχώριων συνεργαζόμενων στοιχειών δοσιλογικής φύσης και φυσιογνωμίας, άλλες στα όρια του λούμπεν και άλλες στα όρια της συνέχειας της Οικογενειοκρατίας που προέκυψε από την Βαυαροκρατία.
Η Ακέραια πολιτική του τοποθέτηση, τον οδήγησε μαθηματικά στην “αφάνεια”, καθότι αντιμετώπισε τόσο σκληρές διώξεις που τον οδήγησαν στον πρόωρο αφανισμό του. Λίγο πριν το τέλος της τριετούς Εποποιίας του ΔΣΕ(1946-1949), ο Αιμίλιος Βεάκης εξαφανίζεται από το Εθνικό Θέατρο, που επί τιμή τον “συνταξιοδοτεί” το 1947 και με τους όρους να μην μπλέκει στα πόδια των τότε εμπλεκόμενων με τον πολιτισμό της νεοαφιχθείσας “πολιτιστικής παρέμβασης”(μάλλον παρακμιακής υποβάθμισης)του Κονσομασιόν με τον στόλο στην Τρούμπα, έκανε κάποιες σποραδικές εμφανίσεις, μέχρι τις αποχαιρετιστήριες παραστάσεις του στο Εθνικό Θέατρο τον Απρίλιο και το Μάιο του 1951.

Ο Αιμίλιος Βεάκης με αυτά και με εκείνα, πέθανε ξεχασμένος και πένης μια μέρα σαν τη σημερινή, κηδεύτηκε στο Α’ Νεκροταφείο, αλλά οι επαΐοντες της εξουσίας, φρόντισαν να τον βάλουν στην κατάψυξη και όχι να τον “εξαφανίσουν” ολοσχερώς και συνήθως το δεξιό και κεντρώο αστικό κράτος, όταν χρειαστεί κάνει καλά τη δουλειά του, με τους όρους του “να σε κάψω Γιάννη, να σε αλείψω λάδι”.
Με αυτό τον τρόπο κατέφθασαν και οι υποκριτικές τιμές, με απροκάλυπτη βασανιστική καθυστέρηση ως είθισται και μάλιστα μετά θάνατον, στον ίσως σπουδαιότερο καλλιτέχνη της υποκριτικής στην Ελληνική Επικράτεια.
Μπορεί μετά θάνατον και μόνο τότε, φυσικά μόνο μερικώς να αναγνωρίστηκε η κομβικής σημασία, αξία και παρουσία του μεγάλου αυτού εργάτη του Ελληνικού Θεάτρου, αλλά και πάλι, λίγα θα μάθουν οι νεότεροι και μάλιστα με όρους αποπροσανατολισμού, από το βασικό. Μόνο τότε αναγνωρίστηκε, η τεράστια προσφορά του στο ελληνικό θέατρο, αλλά και πάλι χωρίς να φαίνεται το ιδεολογικό και καλλιτεχνικό του ποιόν.

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή
Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.
«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή

Ενισχύστε Οικονομικά Την Αρθρογραφία του istosch

Ο Αιμίλιος Βεάκης, ήταν “η φωνή της καρδιάς”, με το ρόλο του στον κύριο Σπύρο, ο απάχης, παρωχημένος και περιθωριακός κακοποιός, ο “άπλυτος” κατά τους κρατούντες και τους “κατσαπλιάδες” και λούμπεν αυλικούς τους, η καθόλου λησμονημένη περσόνα που καθόρισε την υποκριτική στη χώρα μας, ήταν το υπέρλαμπρο αστέρι που με το τηλαυγές του ήθος, καθοδηγούσε τους νεότερους συναδέλφους του, στο ποιόν ήθος, που σημαίνει “ηθοποιός”, που επίσης σημαίνει και φως, όπως λέει και το τραγούδι και όχι στο λιμάνι των δακρύων και της πίκρας, ήταν μια αγκαλιά από άνθη που περιμένουν στα μουράγια τους αληθινούς τους έρωτες, οι οποίοι μέσα από χιλιάδες κύματα, προσμένουν την ελπίδα και κατ΄ επέκτασιν την χαρά.

«Μισώ τα τυραννικά καθεστώτα»

Αιμίλιος Βεάκης

Κινηματογράφος

1927 Έρως και κύματα
1929 Μαρία Πενταγιώτισσα
1930 Αστέρω
1931 Το λιμάνι των δακρύων καπετάνιος
1943 Η φωνή της καρδιάς
1945 Η ανθοπώλις των Αθηνών
1946 Πρόσωπα λησμονημένα
1950 Τα αρραβωνιάσματα
1950 Οι απάχηδες των Αθηνών

Συγγραφικό έργο

1914 Πολεμικαί εντυπώσεις
1926 Τραγούδια της αγάπης
1934 Ρηνούλα
1934 Οι θεατρίνοι
1934 Συμπληγάδες
1934 Επτά εκατομμύρια εισόδημα
1934 Ταπεινοί και καταφρονεμένοι
1945 Δερβενοχώρια ποιήματα

Θέατρο

1913-14 Η μέγγενη
1920-21 Το Φιντανάκι
1930-31 Ο Θείος Βάνιας
1932-33 Οθέλλος
1933-34 Τρισεύγενη
1935-36 Αρραβωνιάσματα
1938-39 Ο σταυρός και το σπαθί
1946-47 Πάνω στα Βράχια
1948-49 Το Χρυσάφι
1948-49 Νυφιάτικο τραγούδι
1949-50 Αντώνιος και Κλεοπάτρα
1949-50 Ο Τζων αγαπά τη Μαίρη
1950-51 Το σπίτι της μαντάμ Βοραί
1950-51 Ο έμπορος της Βενετίας
1950-51 Δάφνη Λωρεόλα
1950-51 Τρεις κόσμοι

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

English for life, business and travelling
Ιδανικό / απευθύνεται σε επαγγελματίες και σπουδαστές οι οποίοι θέλουν να βελτιωθούν και να επικοινωνούν αποτελεσματικά σε επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά και έξω από αυτό όπως στα ταξίδια αναψυχής ή κοινωνικές συζητήσεις.
Διάρκεια: 70 ώρες
Οκτώβριος – Μάιος
Πρόγραμμα: Δευτέρα 20:00 – 21:00 και Πέμπτη 20:00 – 21:00
Τμήμα: 6-8 ατόμων
Μέσο: online
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι στο επίπεδοΒ1.Περισσότερα εδώ….

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ορισμένα αναρτώμενα πολυμέσα από το διαδίκτυο στους ιστότοπους μας, όπως εικόνες & κυρίως video που αναρτούμε (με τη σχετική σημείωση της πηγής η οποία αναγράφεται πάνω και μέσα στην ίδια την προβολή τους), αναδημοσιεύονται θεωρώντας ότι είναι δημόσιας προβολής χρήσης και αναδημοσίευσης. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, καλλιτεχνών, μουσικών, τραγουδοποιών, συγκροτημάτων, δισκογραφικών εταιρειών, κινηματογραφιστών, φωτογράφων, η ιδιοκτητών καναλιών στα διαδικτυακά πολυμέσα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολoγίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα άρθρων συνεργατών και αυτό δε μας δεσμεύει ως επιχείρηση. Για άρθρα και διαφημιστικό υλικό που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς το πρώτο απηχεί την προώθηση και προβολή των διαφημιζόμενων και το δεύτερο αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο και τις ιστοσελίδες μας.    
Το portal istosch data &technologies lab χρησιμοποιεί μόνο πρωτογενή άρθρα των συντακτών και συνεργατών του. Κάνει αναδημοσιεύσεις μόνο από αυτούς και με την δική τους συναίνεση από τα δικά τους ηλεκτρονικά έντυπα και δίνει επίσης σε αυτούς το δικαίωμα της αναδημοσίευσης. Οποιοσδήποτε άλλος θέλει να αναδημοσιεύσει οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγγραφη άδεια του portal, istosch data &technologies lab που εκπροσωπείται δια του αρχισυντάκτη του. Διαβάστε τους όρους  παροχής και χρήσης του δικαιώματος η μη αναδημοσίευσης των κειμένων. 
Το ημερολόγιο φορτώνει...
Powered by Booking Calendar
captcha

Ενισχύστε το portal “istosch data &technologies lab

Στις δύσκολες εποχές , που το λαϊκό εισόδημα στενάζει και όλα οικονομικά δύσκολα για όλους, με ένα εξοντωτικό φορολογικό νόμο, που αφανίζει τους αυτοαπασχολούμενους και μεγαλώνει την κερδοφορία των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων, μετατρέποντας ουσιατικά τη χώρα φορολογικό παράδεισο για τις πολυεθνικές, εμείς κρατάμε ζωντανό το όνειρο μας, σε ένα περιβάλλον που θέλει πολύ δύναμη και πολλές θυσίες για να επιβιώσεις. 
Το Εναλλακτικό κι Ανεξάρτητο Κέντρο Τεχνολογίας - Διαδικτύου καθώς και το E-Funzine
(portal) μας, συνεχίζουν να εργάζoνται αδιάκοπα και με πάθος βάζοντας ζητήματα πολιτισμού, τέχνης, κοινωνικών επιστημών, αλλά και θετικών, καθώς και τεχνολογίας στο τελευταίο, με προτάσεις κι αναλύσεις που βοηθούν τον ελεύθερο μας χρόνο και να αναπτύξουμε μια άλλου είδους κοινωνική και κυρίως ταξική συνείδηση, που σήμερα βρίσκεται στο στόχαστρο.
Με πολύ κόπο και μεγάλη διάθεση προσφοράς, αλλά και με αίσθημα ευθύνσης και σε αυτή τη φάση, σε αυτές τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, κάθε μικρή ενίσχυση για την παραπέρα συνέχεια του portal είναι πολύ σημαντική.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας και σας ευχόμαστε καλές ηλεκτρονικές Περιηγήσεις, με μια υπόσχεση από μας, ότι κάνουμε το καλύτερο δυνατόν, πάνω και μέσα στα πλαίσια της εποχής.

 

Διαφήμιση Εξωτερικού συνδέσμου

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL
istoschBOOKSTORE «Το Κορίτσι που καθρεφτιζόταν στο νερό»: της Αιμιλίας Πλατή (Νέα Κυκλοφορία)
Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.
«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» (Νέα Κυκλοφορία)

istosch

Το portal istosch data &technologies lab, είναι μέρος του istosch data &web center που ιδρύθηκε το 2004 ως ιδέα και με το πέρας της έναρξης του νομικά ξεκίνησε τη νόμιμη δραστηριότητα του στις 31.3.2006 ως ανεξάρτητο κέντρο παροχής υπηρεσιών προετοιμασίας εισαγωγής δεδομένων, σχεδιασμού και ανάπτυξης ιστοσελίδων και portal, φιλοξενίας όλων των παραπάνω, πωλήσεων και τεχνικής υποστήριξης υπολογιστικών συστημάτων και σχεδιασμού λογότυπων. Από το 2016 ενόψει των δέκα χρόνων λειτουργίας του, αποφάσισε να αναπτύξει και το τμήμα δικτυακής προβολής πολιτιστικών, καλλιτεχνικών, επιστημονικών και άλλων δραστηριοτήτων που θα δώσουν προέκταση και θα γεφυρώσουν το εκδοτικό κομμάτι με το καλλιτεχνικό, αυτό των ανθρωπιστικών επιστημών και τα όλα μαζί με αυτό της τεχνολογίας.

Translate »
istosch eFanzine

istosch eFanzine